کد خبر 1034572
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
سعدالله زارعی نمایه

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: راهپیمایی مردم عراق یک رفراندوم بزرگ بود و آمریکایی‌ها حالا اگر عاقل باشند، منطقه را ترک می‌کنند.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا  درباره راهپیمایی میلیونی روز گذشته مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا اظهار داشت: عراقی‌ها به تجربه طی حدود ۲۰ سال دریافته‌اند که نیروهای نظامی آمریکا در این کشور نه تنها کمکی به امنیت عراق نکرده‌اند، بلکه حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت این کشور را نیز نشانه گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

جوشش خون حاج قاسم و ابومهدی در یوم الله عراق

خروش میلیونی مردم عراق علیه آمریکا

وی ادامه داد: به همین جهت و به خصوص طی اقداماتی که حدود یک ماه اخیر آمریکایی‌ها علیه مراکز حشد الشعبی در عراق و همینطور علیه رهبران مقاومت ازجمله به شهادت رساندن سردار سلیمانی انجام دادند، این جمع بندی تقویت شد که آمریکایی‌ها باید از عراق بروند تا این کشور بتواند امنیت داشته باشد.

کارشناس مسائل منطقه گفت: تظاهرات بزرگ مردم عراق در واقع یک رفراندوم بزرگ مردمی برای مواجهه با مسئله آمریکا است. آمریکایی‌ها از این به بعد دیگر فقط با برخی جریانات مخالف حضور این کشور در عراق مواجه نیستند، بلکه با یک ملت مواجه بوده و باید فکری برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق بکنند.

زارعی افزود: به نظر من اگر آمریکایی‌ها هوشیار باشند، در خروج تعجیل می‌کنند، چرا که از این به بعد حضور نظامی آنها در معرض انواع تهدیدات از سوی مردم عراق بوده و ممکن است هزینه‌هایی به آمریکا تحمیل شود که نتوانند از پس آن بربیایند.

وی عنوان کرد: یکپارچی مردم عراق در این تظاهرات نشان داد که یک وحدت عمومی برای حفظ استقلال این کشور وجود دارد و این نوید بسیار خوبی برای منطقه است. این موضوع می‌تواند نقطه آغازی در کل کشورهای منطقه علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا و فشار مردمی علیه این پایگاه‌ها باشد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه و ارتباط با راهپیمایی میلیونی مردم عراق تصریح کرد: نکته کلیدی در اینجا وجود دارد و آن هم این است که گاهی ملت‌ها درکی را پیدا می‌کنند و حول محور یک هدف گرد هم می‌آیند ولی چون فاقد رهبری هستند، این اقدامات نوعاً با شکست مواجه می‌شود.

زارعی عنوان کرد: نبود رهبر بعضاً باعث می‌شود که جمع نیروهای مردمی دچار تفرقه و پراکندگی شود؛ اما امروز در منطقه ما علاوه بر اینکه مردم علیه آمریکا برانگیخته شده‌اند، در بالای سر آنها یک رهبر حکیم، با تجربه، با صلابت و متکی به حمایت‌های مردم وجود دارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: این رهبری مانع از رخوت و سستی میان مردم می‌شود و این موضوع می‌تواند اقدامات مردم در دفاع از تمامیت ارضی، امنیت و مقابله با دشمنان را به نتیجه برساند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر علی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    2 0
    ای سیبل های متحرک عمودی بروید تا ما شما را افقی نفرستیم .
  • DE ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    1 0
    امریکا باید تمام سلاح و ادوات جنگی و پایگاههایش را به قیمت آهن قراضه بفروشد و در برود زیرا پایگاهی که دیگر از آن جرات حمله به کسی را نداشته باشندبایستی درش را لجن زد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس