کد خبر 1034527
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
حوزه علمیه

حوزه های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می دانند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری حوزه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام انزجاز از اقدام حجت الاسلام والمسلمین تبریزیان در آتش زدن کتاب علمی به نام طب هاریسون ، آن را محکوم نموده و بیان داشته است این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه  جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش مهدی نصیری به سوزاندن کتاب طبی

متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه با امضای آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در اختیار خبرگزاری حوزه قرار داده شده است به این شرح می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

حوزه های علمیه و بزرگان آن با تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می دانند و حوزه های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه آن را محکوم می نمایند، آشکار است که این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه  جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

اسلام عزیز، روحانیت معظم، حوزه علمیه و بزرگان آن در طول تاریخ همواره پرچم دار و مشوق رشد و شکوفایی علمی در همه قلمرو ها و در بسیاری از این زمینه ها بویژه در زمینه بهداشت و پزشکی پیشگام بوده اند و این سنت دیرپا همچنان ادامه دارد.

انتظار می رود دستگاه های ذی ربط در این زمینه اقدام لازم بعمل آوردند.

امید است پیشرفت های علمی ایران و رشد مراکز علمی و دانشگاهها،که در پرتو انقلاب اسلامی رشد چشمگیر داشته  است،استمرار و ارتقاء یابد.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه

علیرضا اعرافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • BG ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    14 3
    جناب اعرافی بهت بود یه تکونی به خودشون می دادن وقتی که قران رو اتیش زدن. جناب اعرافی نوشتیم به حسابتون این مطلب رو و دوگانگی رو حواست باشه
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    8 8
    وقتی وزارت بهداشت ما جلوه هر نوع تفکری حتی طب سنتی ما و حتی طب اسلامی را میگیرد انجام چنین رفتاری دور از انتظار نیست. وقتی پزشکان ما بجای اینکه به فکر سلامت جامعه باشند به فکر زر اندوزی اند باید هم کتاب مرجع آنان را سوزاند. وقتی طب امروزبساطی شده برای کاسبی از طرفی بیماری در جامعه بیداد میکند، سوزاندن کتاب مرجع آنان کار درستی ست چون به هیچ دردی نمیخورد
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    6 7
    تندرو ها و تفریطی ها شدن بلای کشور
  • 4219 IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    4 7
    احمقانه بود من خودم مدافع طب سنتی هستم ولی خیلی با این حرکت خجالت کشیدم
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    0 0
    چرا بعد از چند سال چنین تصویر آرشیوی توی فضای مجازی و بعد هم ... ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس