آیت‌الله سیستانی نمایه

مرجعیت عالی دینی عراق بر ضرورت احترام به حاکمیت این کشور و به نتیجه رسیدن پرونده تشکیل دولت جدید تاکید کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ماهواره‌ای العهد، احمد الصافی نماینده مرجعیت عالی دینی در خطبه‌های نماز جمعه در کربلای معلی که در صحن مطهر حرم امام حسین(ع)‌ برگزار شد، تصریح کرد : مرجعیت بر موضع اصولی خود مبنی بر ضرورت احترام به حاکمیت و ثبات تصمیم گیری سیاسی و یکپارچگی ارضی و مردمی عراق تاکید می‌کند.

متن کامل بیانیه مرجعیت دینی عراق به شرح زیر است:

نخست مرجعیت دینی بر موضع اصولی خود درخصوص لزوم احترام به حاکمیت، استقلال تصمیم گیری سیاسی و وحدت سرزمینی و مردمی عراق و مخالفت قاطع خود با خدشه با این اصول ثابت ملی از سوی هر طرف با هر بهانه ای تاکید می کند. شهروندان آزادی کامل در بیان نظرات خود به شیوه های مسالمت آمیز در این زمینه و همچنین درخواست برای آنچه آن را برای پاسداری از حاکمیت ملی به دور از دیکته های خارجی مناسب می بینند، دارند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ شخصیت‌های اهل سنت عراق همراه با مردم این کشور

واکنش العبادی به تظاهرات میلیونی عراقی‌ها

واکنش کاربران فضای مجازی به تظاهرات ضدآمریکایی در بغداد +عکس

فیلم/ رهبر انقلاب: مردم عراق از شما آمریکایی‌ها متنفّرند

دوم اینکه مرجعیت دینی همچنین بر لزوم اجرای اصلاحات واقعی تاکید می کند که همواره مردم خواهان آن شده و در راه تحقق آن جانفشانی های زیادی کرده اند. مرجعیت معتقد است که تعلل در این امر تنها به افزایش رنج و مشکلات مردم و طولانی شدن بی ثباتی امنیتی و سیاسی در کشور منجر خواهد شد.

سوم اینکه تشکیل دولت جدید از زمان مهلت تعیین شده قانونی زیان به تاخیر افتاده است، لذا ضروری است که طرف های ذیربط برای بستن این پرونده بر اساس اصول ذکر شده قبلی همکاری کنند، زیرا گامی مهم در مسیر حل بحران کنونی است.

مرجعیت دینی بار دیگر از همه نیروها و جریان های عراقی می خواهد که میزان خطرات اطراف  میهن خود در این مرحله دشوار را درک کرده و به موضع واحدی درباره مسائل اساسی و چالش های سرنوشت ساز پیش روی کشور برسند و منافع عالی ملت را در حال حاضر و آینده عراق مدنظر قرار دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    0 0
    در این پیام هیچ اشاره‌ای به راهپیمایی مردم عراق و درخواست اخراج آمریکایی‌ها نشده است.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    0 0
    باید امروز را عراقی ها در تقویم رسمی شان سالروز وحدت ، عزت و استقلال ثبت کنند و همه ساله در چنین روزی به خیابان ها بیایند
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    1 0
    این راهپیمایی ها باید هر ماه یکبار تکرار شود تا پایان اشغالگری
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    1 0
    آمریکا توان ادامه دادن حملات به حشد و حزب الله را ندارد چون گسترش این حملات می تواند تمام امیدهای تفرقه افکنانه و از جمله دست چدنی آمریکا در عراق را برملا تبدیل نماید و محبوبیت حشد را بالا ببرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس