کد خبر 1033822
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
دوومیدانی

در حالی‌که مسئولان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین مدعی فروش ساختمانی در مشهد برای امور عمرانی بودند، اما اخبار جدید حکایت از انحراف این مصوبه از هدف اصلی‌اش دارد.

به گزارش مشرق، آذرماه سال جاری بود که در گزارشی به بررسی روند فروش یکی از ساختمان‌های فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به عنوان یکی از سرمایه‌های اعضای این فدراسیون پرداختیم، اما حالا ابعاد جدیدی از این اقدام به ظاهر قانونی روشن شده که بیش از پیش بر ابهامات موجود می‌افزاید.

بیشتر بخوانید:

وقتی همان رئیس ناکام سرپرست می‌شود

بعد از استعفای حمید علی‌صمیمی از ریاست فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین که به نظر می‌رسد بیشتر به دلیل فشارهای مالی ناشی از ناکارآمدی و سوء مدیریت بوده، مسئولان این فدراسیون برای کاهش انتقادات و از بین بردن این سوء مدیریت تصمیم به فروش اموال منقول به عنوان سرمایه‌های فدراسیون کردند؛ اتفاقی ناخوشایند و کم‌سابقه که تنها دلیل آن را می‌توان سوء مدیریت دانست. 

در آن زمان عنوان شد اعضای هیأت رئیسه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با فروش یکی از ساختمان‌های این فدراسیون که در مشهد وجود داشت، موافقت کرده‌اند تا هزینه حاصل از فروش آن صرف امور عمرانی شود، اما حالا ابعاد جدیدی از این موضوع روشن شده است؛ به طوری که گفته می‌شود بخش عمده‌ای از این مبلغ به جای امور عمرانی که ظاهرا ساخت خوابگاه برای ورزشکاران بوده، صرف پرداخت بدهی‌ها و هزینه‌های جاری شده است.

از طرفی به گفته یکی از منابع آگاه در حالی‌که مصوبه اولیه مبنی بر صرف هزینه حاصل از فروش ساختمان برای امور عمرانی بوده است، با تغییر این مصوبه بعد از فروش ساختمان و اضافه کردن بندی برای هزینه کردن این مبلغ برای بدهی‌ها، عملا از هدف اصلی منحرف شد؛ موضوعی که عنوان می‌شود با اضافه شدن یکی از اعضای حقوقی وزارت ورزش در جلسه نهایی به دنبال قانونی جلوه دادن این اقدام توسط فدراسیون نیز بوده‌اند.

محمد حسین‌پور، دبیر فدراسیون جانبازان و معلولین چندی قبل در گفت‌وگو با فارس با تأیید این خبر و درباره مشکلات مالی فدراسیون گفته بود: "این ساختمان جزء اموال فدراسیون است و در هیأت رئیسه فروش آن به تصویب رسیده است و در دستور کار قرار دارد. البته قرار نیست تمام این مبلغ به عنوان بدهی برود و عواید ناشی از فروش آن در مباحث عمرانی فدراسیون مصرف خواهد شد." باید منتظر بود تا اعلام شود که بر اساس اعلام دبیر فدراسیون، این مبلغ در کدام بخش عمرانی هزینه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس