کد خبر 1033792
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
سیل زدگان

دهیار روستای تومان احمد بخش گافر گفت: کار مردم این روستا بجایی رسیده که پس از گذشت ١٢ روز از سیل و پایان ذخیره غذایی از نان خشک و ریشه درخت خرما (کوشک) تغذیه می‌کنند.

به گزارش مشرق، محمد طاهریان صبح امروز اظهار داشت: «تومان‌ احمد» آخر بشاگرد است که مسافت آن تا مرکز بخش «گافر» ٥٥ کیلومتر و تا مرکز شهرستان بشاگرد ٨٥ است.

وی افزود: بعد از گذشت ١٢ روز از سیل، تازه اقلام امدادی ما را رئیس شورای «نیک‌دشت» داده شد که فاصله این روستا با ما ٣٥ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید:

عمو روح‌الله و اسباب‌بازی‌هایش برای کودکان سیل‌زده +عکس

عکس/ شاد کردن دل بچه‌های سیستان و بلوچستان

ارسال رایگان کتاب‌های درسی به مناطق سیل‌زده

دانشجویان سیل زده در دانشگاه تهران بورسیه می‌شوند

دهیار روستای تومان احمد بخش گافر به ٨ مرتبه گذر از رودخانه تا رسیدن به این روستا اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این روستا بایستی ٧ مرتبه از رودخانه گابریک و یک مرتبه از رودخانه جگین گذشت.

طاهریان ادامه داد: به روستای گاوکش که بعد از ماست بالگردها جهت ارسال اقلام امدادی رفته است اما به روستای ما که عمق فاجعه بسیار بالاتر نشان می‌دهد، نیامد.

وی اضافه کرد: هلال احمر اقلام امدادی روستای ما را به بخشداری گافر که فاصله آن با ما ٥٥ کیلومتر است تحویل داده است که هنوز به دست ما نرسیده و مردم چشم انتظار کمک‌های امدادی هستند.

دهیار روستای تومان احمد بیان کرد: ما جاده نداریم و راه یک ساعته را ٥ ساعت طی می‌کنیم که نیاز است مسؤولان به میدان بیایند.

طاهریان با بیان اینکه ما اقلام امدادی نمی‌خواهیم لااقل جاده‌ها را باز کنند، افزود: چرا اقلام امدادی روستای ما را به شورای نیک‌دشت تحویل داده‌اند؟ چرا وقتی جاده نداریم بالگرد نفرستاده‌اند؟

وی گفت: کار مردم این روستا بجایی رسیده که پس از گذشت ١٢ روز از سیل و پایان ذخیره غذایی از نان خشک و ریشه درخت خرما (کوشک) تغذیه می‌کنند.

این مسؤول روستایی تصریح کرد: فردی که در این روستا اوضاع خوبی داشته باشد با موتور سیکلت که اگر آن هم داشته باشد تنها می‌تواند برای زنده ماندن و سیر کردن شکم خانواده خود، کنسرو که بعضأ تاریخ مصرفشان هم گذشته است تهیه کند.

طاهریان اظهار داشت: درخواستمان از مسؤولان پس از گذشت ١٢ روز از سیل و بسته بودن جاده‌ها این است که به داد مردم تومان احمد برسند و جاده‌ها را باز کنند که لااقل از گرسنگی تلف نشوند.

دهیار روستای تومان احمد در پایان با بیان اینکه مهمترین خواسته مردم این منطقه بازگشایی جاده است، یادآور شد: لااقل بخشداری گافر، اقلام غذایی که سهم روستای ماست را به مردم تحویل دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دیده بان IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    45 25
    این کار فقط دست سپاهیان عزیز رو میبوسه یاعلی.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    41 19
    تازه اول کاره با این اوضاع همه باید به خوردن ریشه و............عادت کنیم
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      6 12
      معلوم نیست این اول کار شما چرا به وسطش نمیرسه چقدر میخواید بگید تازه اول کاره
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    42 27
    به نمایندگان مجلس و دیگر مسئولانی که برای کشتن ترامپ و محو اسراییل و .. میلیاردها یورو هزینه می کنند بگید توجیهاتتون برای اولویت دادن به برخورد با استکبار به جای رسیدگی به نیازمندان کشور ، برای فریب افکار عمومی کار برد دارد نه در محضر خدا در روز قیامت
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      11 8
      همه بدبختی های مستضعفین جهان زیر سر همون تروریستایی هست که نام بردی اگه از رو زمین محو بشن کل دنیا به رفاه میرسه . ما برای نابودی آمریکا و اذناب تروریست و جهانخوارش هرکاری میکنیم . تو هم بفکر جیره خودت باش آلبانی نشین مفلوک.
  • کاربرجدید IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    27 0
    ای وای بر ما
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      12 1
      با این انتخاب مجلس و دولت افتضاحمان
  • CA ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 0
    نمیشه یک‌ واحد در اون منطقه مستقر کرد و یا پهپاد مایحتاج مورد نیاز ارسال بشه؟!
  • خبرنگار IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    19 1
    ای داد بر ما / به جای اینکه خبر شادی مردم را کار کنیم مجبوریم هر روز صحنه ها و حوادث تلخ را روایت کنیم و گزارش بگیریم ، خدایا صبر ، صبر ، صبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس