تیم ملی هندبال

تیم ملی هندبال ایران امروز در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل قطر قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی هندبال ایران امروز در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان از ساعت 18:30 به مصاف قطر، نایب قهرمان جهان خواهد رفت. ملی‌پوشان ایران برای این مسابقه انگیزه بالایی دارند، چراکه با کسب پیروزی مقابل قطرِ مدعی می‌توانند حضورشان در مسابقات جهانی را قطعی کنند.

بیشتر بخوانید:

سلام نظامی ملی‌پوشان هندبال ایران +عکس

قطر در سال‌های اخیر به واسطه استفاده از بازیکنان چند ملیتی به قدرتمندترین تیم قاره آسیا تبدیل شده بود، اما این تیم در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک مغلوب بحرین شد تا نشان دهد دوران افول خود را آغاز کرده است. قطری‌ها به غیر از مدال نقره رقابت‌های جهانی سال 2015 در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم تاکنون 3 طلا، 2 نقره و 2 برنز کسب کرده‌اند.

عنابی‌ها در نوزدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا 3 بازی با تیم‌های شرق آسیا برگزار کرده‌اند و در هر سه مسابقه پیروز بودند. قطری‌ها در گام نخست با نتیجه 49 بر 18 چین را مغلوب کردند. آنها در بازی دوم با نتیجه 36 بر 28 از سد ژاپن گذشتند و در سومین مسابقه با نتیجه 34 بر 27 کره‌جنوبی را از پیش‌رو برداشتند. حالا قطری‌ها خود را برای رویارویی با ایرانی آماده می‌کنند که شب گذشته کویتِ میزبان را شکست داده و به جمع مدعیان آمده است.

قطری‌ها سال‌ها است که با ترکیبی نسبتاً مشخص در مسابقات حاضر می‌شوند و اکثر بازیکنان این تیم سال‌های آخر بازی خود را سپری می‌کنند. حضور بازیکنانی با سن و سال بالا مقابل ستاره‌های جوان و جسور ایران می‌تواند کفه ترازو را به سمت شاگردان علیرضا حبیبی سنگین کند. قطری‌ها در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک شکست تلخی مقابل بحرین داشتند و نشان دادند که شکننده هستند و حالا ایران می‌تواند از این موضوع استفاده کند.

نکته مثبت دیگر برای ایران این است که تیم‌های ایران و قطر در مدت اخیر چندین بار با هم بازی دوستانه برگزار کردند و شناخت خیلی خوبی از هم دارند. اگر شاگردان حبیبی بتوانند امروز قطر را شکست دهند، ضمن گرفتن انتقامی سخت از قدرت اول آسیا، می‌توانند جواز حضور در مسابقات جهانی قاهره را هم کسب کنند تا بازی نهایی مقابل کره‌جنوبی جنبه تشریفاتی داشته باشد.

تیم ملی هندبال ایران امروز در دومین مسابقه خود در دور دوم این پیکارها از ساعت 18:30 مقابل قطر صف آرایی خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس