روزنامه های اصلاح طلب 1 بهمن

اصلاح طلبان حاضرند بر همه داشته های ایران چوبِ حراج بزنند تا بلکه رضایت خاطر کدخدا! را به دست آورند! در این میان حتی از پاگذاشتن روی خون حاج قاسم سلیمانی نیز شرم نمی کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** نباید شهادت سردار سلیمانی،مانع کاهش تنش با آمریکا شود

«احمد نقیب زاده» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «رفتار غیرقانونی و برخلاف عرف بین‌المللی مبنی بر ترور سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و تبعاتی در پی خواهد داشت اما معتقدم دیپلماسی با نظر به شرایط و واقعیت‌ها جریان می‌یابد. می‌دانیم که سردار سلیمانی در منطقه مانعی بر سر راه منافع آمریکا و سربازان این کشور در منطقه خاورمیانه بود و ضدیت آمریکایی‌ها با چنین چهره‌ای جای تعجب ندارد، اما در نهایت می‌توان انتظار داشت با پدید آمدن زمینه‌هایی و با گذشت زمان کاهش تنش اتفاق بیفتد. بحران میان دو کشور در روابط بین‌الملل، هرچند عمیق اما نمی‌تواند دائمی باشد. جایی که منافع ملی و کلان یک کشور ایجاب کند، امکان تغییر در برخی سیاست‌ها وجود دارد. به عقیده من نباید برای همیشه راه‌های کاهش تنش را مسدود فرض کرد».

نقیب زاده در ادامه گفت:«سیاست ایران در پرونده هسته‌ای مبنی بر کاهش گام‌به‌گام تعهدات برجامی که در نهایت منجر به برداشتن گام پنجم و کنار گذاشتن همه تعهدات در حوزه فنی برجام شد، کشورهای اروپایی را دچار نگرانی و هراس کرده است...فکر می‌کنم هنوز این امکان وجود دارد که با تلاش کشورهای اروپایی، به حد واسطی رسید که هم ایران به غنی‌سازی خود ادامه دهد و هم شرایط دیگر در نظر گرفته شود. به هر حال گاهی وضعیت اقتصادی خود را در تصمیم‌گیری‌ها نشان می‌دهد».

طیف اصلاح طلب اصرار دارد که بلندگوی دولت تروریست آمریکا در ایران باشد. حالا تفاوتی ندارد که اوبامای دموکراتِ مودب! و باهوش! در کاخ سفید باشد، یا ترامپِ جمهوری خواهِ دیوانه و مزاحم. اصلاح طلبان اصرار دارند که بلندگوی دولتی باشند که داروی کودکان ایرانی و بیماران خاص را تحریم کرده است، دولتی که دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرده است، دولتی که دانشمندان ایرانی را گروگان می گیرد.

دولتی که حامی درجه یک گروهک های تروریستی منافقین، داعش، الاحوازیه، جندالشیطان و...است. دولتی که صراحتا اعلام کرده است که «باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند». دولتی که هرگاه در کشور آشوب و اغتشاشی ایجاد می شود و مردم دچار مشکل می شوند، با ذوق زدگی از آن حمایت می کند.

نکته قابل توجه اینجاست که حتی اقدام جنایتکارانه و تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز طیف اصلاح طلب را از خواب غفلت بیدار نکرده است.

هنوز مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار نشده بود، که «شهاب الدین بی مقدار» نمانیده اصلاح طلب مجلس در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:«پیشنهاد من، خویشتن‌داری و مذاکره بین ایران و آمریکا است»!

پس از آن «علی شکوری راد» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از فعالین اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد، بین «انتقام» و «وعده انتقام» تفکیک قائل شد و به‌طور تلویحی گفت، «بلوف» زدن بهتر از «عمل کردن» است!

شکوری راد تاکید کرد:«باید بدون توجه به هیاهوی تندروها و ترغیب آنها به تعجیل در واکنش، خویشتن‌دارانه بر وعده انتقام سخت تأکید کرد و این سرمایه نمادین (شهید حاج قاسم سلیمانی) را با عصبانیت و به‌پای انتقام‌جویی محض تباه نکنیم»!

اصلاح طلبان حاضرند بر همه داشته های ایران چوبِ حراج بزنند تا بلکه رضایت خاطر کدخدا! را به دست آورند! در این میان حتی از پاگذاشتن روی خون حاج قاسم سلیمانی نیز شرم نمی کنند.

** علی مطهری: افراد سهل‌انگار نسبت به احکام دین،باید در مجلس نماینده داشته باشند

«علی مطهری» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «تمام حرف ما این است که باب اظهارنظر و آزادی بیان نباید بسته شود ولی اینها(شورای نگهبان) می‌گویند شما باید نظر رسمی حکومت را تکرار کنید هرچند قبول ندارید و آن را خلاف قانون اساسی می‌دانید و هرچند در عمل به خاطر مصلحت اسلام و کشور تابع هستید و صرفا برای اصلاح امور اظهارنظر می‌کنید. مشکلی که شورای نگهبان با سرایت دادن نظارت استصوابی به اظهارنظرها ایجاد کرده ناشی از همین فکر است».

مطهری در ادامه نوشت:«حتی افراد سهل‌انگار نسبت به احکام دین و حتی افراد مخالف نظام باید در مجلس نماینده مورد علاقه خود را داشته باشند».

علی مطهری در روزهای گذشته نیز در اظهارنظری عجیب گفته بود:«کسانی که نظام را قبول ندارند،باید در مجلس نماینده داشته باشند».

یک نماینده تراز انقلاب اسلامی باید همزمان ویژگی هایی همچون پایبندی به احکام اسلام، تقوا و تدین، پایبندی به نظام و قانون اساسی، صداقت، امانت، انقلابی بودن، اهتمام به امور مستضعفین، روحیه مبارزه با راحت طلبی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری، عدم وابستگی و تمایل به نظام سلطه، پایبندی به وحدت و انسجام ملی، شجاعت، بصیرت و بینش سیاسی، برنامه داشتن، اهتمام در قانونگذاری و نظارت، ساده لوح نبودن، دارای نگاه کلان ملی، بهره مندی از نظر کارشناسی، مردمی بودن و...را دارا باشد.

مجلس شورای اسلامی «ریل گذارِ حرکتِ دولت» است. با توجه به اینکه اکنون ما در میانه یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن و در رأس آن آمریکا هستیم، اقدامات مجلس باید نماد خودباوری، استکبارستیزی و مردم سالاری باشد.

**ظریف به اروپا هشدار داد،اصلاح طلبان ناراحت شدند

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران که روز گذشته برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس رفته بود، در گفت‏و‏گویی با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:"اظهارات اروپایی‌ها وجه قانونی ندارد و اگر آنها اقدام دیگری انجام دهند، طبق نامه رئیس‌جمهوری در اردیبهشت ۱۳۹۷، موضوع خروج ایران از NPT مطرح می‌شود".».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اجرای مکانیسم ماشه و...بازگشت تحریم‌های بین‌المللی، کار را برای ایران دشوار ساخته و گزینه‌های مطلوب طرف مقابل آن‏چنان با خط قرمزهای ایران پیوند خواهد خورد که بعید به نظر می‌رسد منجر به شروع مذاکرات شود، چه برسد به آنکه توافقی نیز از قبل آن حاصل شود. لذا در این شرایط برجامی وجود نخواهد داشت و خروج ایران نیز از NPT بار دیگر تمامی معادلات و مذاکرات پنج سال گذشته را به نقطه سر خط بازمی‌گرداند».

اکنون ۲۰ ماه است که آمریکا به صورت رسمی و اروپا نیز به صورت عملی از برجام خارج شده است.

در بخشی از قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» مصوب مجلس شورای اسلامی- مهر ۹۴- تاکید شده است که «دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به یکصد و نود هزار سو افزایش یابد».

متاسفانه دولت آقای روحانی در عمل به ۲۸ شرط ابلاغی در اجرای برجام دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد. با اینحال اصلاح طلبان حتی هشدارهای زبانی دولتمردان علیه اروپا را نیز برنمی تابند و آن را تنش زا جا می زنند.

کارشناسان و صاحبنظران بارها تاکید کرده اند که علت اصلی بی عملی اروپا، اطمینان از «ماندن در برجام به هر قیمت» توسط دولت روحانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    43 0
    کثافتهای آشغال نان حسین آباد را می خورند برای حسن آباد واق واث میکنند اینها
    • سید IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      18 0
      این جرثومه ها (اصلاح طالبان تهوع آور) جز این که مایه ننگ ایران و اسلام باشند،هیچ خاصیتی برای کشور و نظام ندارند!!!
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    41 0
    مطهری که روزی احمدی نژاد به را تلاش برای تاسیس کاباره متهم می کرد امروز خودش خواستار حضور نمایندگان کاباره برو در مجلس است. این است تجلی مفهوم نفاق و ریاکاری.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      22 0
      منظور مطهری خودش بوده،کسی که به اسلام اعتقادی نداره،کسی که نظام را قبول نداره.....
    • رضا IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      4 0
      سلام آقای مطهری عیب شورای نگهبان اینه که شمارو ردصلاحیت چون شک نکن رای نیاوردی
  • US ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    74 0
    «علی مطهری» : «تمام حرف ما این است که باب اظهارنظر و آزادی بیان نباید بسته شود. پس به روحانی جون بگو عباسی رو زندان کردی، رحیم پور رو بیرون، برنامه های تلویزیون رو ممنوع... لااقل قسم نمی خوردی دهان ها رو نمی بندی . قلم ها رو نمی شکنی!!!
    • رضا IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      3 26
      شما خود مطهری را نقد کن اگر هم اعتراضی به روحانی داری ربطی به مطهری نداره مگه اینکه سفسطه بکنی
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      7 1
      به رضا اشتباهی مثبت دادم. منفیه!!!
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      3 0
      خود مطهری هم پرونده اش سفید تر روحانی نیست . تا باهاش حرف می زنند یا کف گرگی می زنه ، یا فحش میده یا حرف های رکیک می زنه ( قرص ضد بارداری و..) . بعدش هم نه تنها معذرت خواهی نمی کنه بلکه طلب کار هم میشه
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    1 73
    آمریکا خیلی قدرتمند است.ما باید از این قدرت بزرگ تبعیت کنیم
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      31 0
      زرشک
    • حجت IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      44 0
      آمریکا غلط زیادی کرده با تو
    • سید IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      37 0
      یعنی اگه یکی زور داشت شما وامیستی و نگاه میکنی و هر بلایی!!! خواست سر شما بیاره؟!
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      24 0
      تنها قدرت عالم خداست‌.آمریکا عددی نیست.مرگ بر آمریکا.!!!
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      8 0
      خخخخخخخخخخخ
  • عندلیبی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    55 0
    تمام مشکلات کشور ما ازاین تلقی غلط است که با آمریکا مذاکره کنیم وامثال نقیب زادها وسریع القلم ها جاده صاف کن سیاست های دشمن هستند . ای کاش برای یکبار هم شده قلم وبیان این آقایان علوم سیاسی درراستای خواست مردم ومنافع ملی بود .
  • محمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    39 0
    یکی نوشته بود امریکا خیلی قدرمند است ما باید تبعیت کنیم البته آن بنده خدا هم اصلاح طلب هم امریکایی وگرنه مردم ایران اهل تسلیم نیستند
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    28 0
    شهید #همت: #روشنفکران ما به این انقلاب بسیار لطمه زدند زیرا نه آن را شناختند و نه زحمت و رنجی را متحمل شدندوهرکدام به این نونهال آزاده ضربه زدندولی خداوند مقتدر است اگر هدایت نشدند مجازات خواهند شد این شهید عزیز امروز روزی را می دید این جونورهارا نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا نه سازش نه تسلیم نبرد با امریکا نه سازش نه تسلیم نبر با آمریکا
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    90 0
    مطهری در ادامه نوشت:«حتی افراد سهل‌انگار نسبت به احکام دین و حتی افراد مخالف نظام باید در مجلس نماینده مورد علاقه خود را داشته باشند». از این آدم در شگفتم که احمدی نژآد را به اتهام اینکه در فرهنگ لیبرالی عمل می کند در محلس مورد سؤال قرار داد اما حالا خودش اینجوری حرف میزنه!
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    21 0
    این قلم بدستان مزدور همان خواسته ها وحرفهای ترامپ وپمپئو سران رژیم صهیونیستی تکرار میکنند عجیب است که برخوردی با اینها نمی شود
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    5 0
    خدایا جواب افساد طلبان را زودتر ومحکم بده.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    23 0
    اقای مطهری مگه شما این چند سال نماینده همین افراد و امثالهم نبودید
  • DE ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    38 0
    علی مطهری: افراد سهل‌انگار نسبت به احکام دین باید در مجلس نماینده داشته باشند من خودم به نمایندگی آنها حاضرم تمام تابوها و مرزهای دینی را هم بشکنم مهم اینه که من بیام باز مجلس .مردم به من رای بدهید شنیدید ؟
  • رضا IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    2 0
    سلام آقای مطهری عیب شورای نگهبان اینه که شمارو ردصلاحیت چون شک نکن رای نیاوردی
  • رضا IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    2 0
    آقای مطهری سلام عیب شورای نگهبان اینه که شمارو ردصلاحیت کرد شک نکن رای نمیاوردی
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    3 0
    این مطهری چقدر یاوه میگه مردم کی رو فرستادید توی مجلس؟
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    2 0
    کاش مطهری را به عنوان عامل انتحاری بفرستیم عین الاسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس