کد خبر 1033565
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
رامین طباطبایی

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: در لبنان اعلام کردیم ما امن‌ترین کشور هستیم و پیشنهاد میزبانی دیگر تورنمنت‌ها را هم دادیم و چند پیشنهاد هم به ما شد که این هفته آنها را بررسی می‌کنیم.

​​​​به گزارش مشرق، رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد شرایط تیم ملی بسکتبال در آستانه المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: ما مسیر سختی داشتیم چون از سال ۲۰۱۷ مسیر کسب سهمیه المپیک و مسیر شرکت در جام جهانی عوض شد و فدراسیون جهانی برای اینکه بتواند تمام کشورها را فعال کند، بازی‌های انتخابی جام جهانی را به صورت رفت و برگشت برگزار کرد. ما یک سال و نیم درگیر مسابقات بودیم. ۶ پنجره داشتیم که هر پنجره با پنجره بعدی سه ماه فاصله داشت و ما در این مدت همیشه تیم ملی آماده‌ای را باید تشکیل می‌دادیم. این موضوع، کار ما را برای اردوها سخت کرد.

بیشتر بخوانید:

طباطبایی: ایران امن‌ترین کشور است

وی ادامه داد:  از اواخر سال ۹۶ تا ۶ ماه گذشته ما پنجره‌های مختلفی داشتیم و برای جام جهانی چین پذیرفته شدیم. در چین وضعیت کسب سهمیه تغییر کرد. قبلا هر دو سال یک بار در مسابقات آسیایی برای کسب سهمیه المپیک و شرکت در مسابقات جام جهانی شرکت می‌کردیم اما این بار جام جهانی را برای کسب سهمیه المپیک مبدا قرار دادند و هر تیمی از جمع آسیایی‌ها بالاتر قرار می‌گرفت می‌توانست سهمیه کسب کند. با بازی خوبی که بچه ها انجام دادند به عنوان تیم اول آسیا در المپیک شرکت می‌کنیم.

طباطبایی در مورد بالا رفتن توقعات از تیم ملی بسکتبال گفت: ما به خاطر تدارکات خوب توانستیم به المپیک صعود و در سه تورنمنت آسیایی شرکت کنیم. بسکتبال آسیا دیگر در حد بسکتبال ما نیست. ما اکنون تیم اول آسیا هستیم و همیشه در این ۱۰، ۱۵ ساله اخیر بین تیم‌های اول تا سوم قرار گرفتیم. سطح بسکتبال آسیا نسبت به اروپا و آمریکا پایین‌تر است و ما باید خودمان را به سطح آنها برسیم. ما فقط در بازی‌های آسیایی از چین شکست خوردیم و در بازی‌های جاکارتا دوم شدیم ولی در حد این تیم و شاید بالاتر هستیم. ما می‌توانیم بهتر بسکتبالمان را نشان بدهیم و با تیم‌های خوب اروپایی و آمریکایی رقابت کنیم.

او در مورد اردوهای آماده سازی تیم ملی ایران برای شرکت در المپیک اظهار داشت: به محض اینکه ما برای المپیک انتخاب شدیم، سرمربی برنامه‌های خود را ارائه کرد. ما بازی‌های کاپ آسیا را اسفند ماه در تهران داریم و میزبان هستیم و این بازی تدارکاتی برای تیم ما است. اکنون لیگ فعالی هم داریم و ۱۴ تیم در لیگ‌مان شرکت کردند که پویاتر است و بازیکنان آماده می‌مانند. اواسط اردیبهشت ماه با پایان لیگ، اردوهای تیم ملی را شروع می‌کنیم و سه تا چهار بازی تدارکاتی در خارج از کشور برایشان در نظر داریم تا طبق برنامه ریزی‌ها تا المپیک بتوانیم تیم را آماده نگه داریم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد وضعیت میزبانی ایران تصریح کرد: تا به حال به ما چیزی نگفته‌اند. کما اینکه همین دیروز ایمیلی از طرف فدراسیون آمد که داوران مسابقه را نیز معرفی کرده بودند. فکر نمی‌کنم تصمیم خاصی در این زمینه داشته باشند. دو روز پیش هم که برای اجلاس هیئت رئیسه غرب آسیا به لبنان رفتم. هیچ صحبتی در این زمینه نکردند و بازی‌ها مطابق قبل انجام می‌شود و مشکل خاصی نداریم. دیروز هم در ایمیلی خبر دادند داور لبنانی جایگزین داور دیگر شده است. در لبنان هم اعلام کردیم ما امن‌ترین کشور هستیم و پیشنهاد میزبانی دیگر تورنمنت‌ها را هم دادیم و چند پیشنهاد هم به ما شد که این هفته آنها را بررسی می‌کنیم.

او در مورد اینکه آیا تیم ملی با چاشنی شانس به المپیک رسید، گفت: این کم لطفی نسبت به تیم ملی است. بازی نیجریه که با چین بود، ما همزمان با فیلیپین بازی داشتیم و اگر نیجریه به چین می‌باخت، تیم تونس از قاره آفریقا به المپیک می‌رفت. ما با اختلاف بیش از ۲۰ امتیاز فیلیپین را بردیم و نیجریه هم چین را برد. این شرایط را بچه‌ها با شایستگی شان ایجاد کردند. ما در دور دوم هم همه را بردیم و چین باخت. به نظر من اصلاً شانس دخیل نبوده است.

طباطبایی که در برنامه سلام صبح به خیر صحبت می‌کرد، در مورد شرط بندی در بسکتبال اظهار داشت: یکی دو سال گذشته صحبت‌هایی در این زمینه می‌شد. امسال هم ما داریم تیم‌ها را رصد و نتایج تیم‌ها را بررسی می‌کنیم. اطلاعاتی در این زمینه از لیگ یک و لیگ برتر به ما داده‌اند. ممکن است در لیگ ۲ هم باشد. ما هنوز مستنداتی نداریم. درباره بازیکنان به ما اطلاعاتی داده‌اند. مثلا تیمی که پیش بینی می‌شده حتما ببرد می‌بازد یا بازیکنی که همیشه ۳۰ امتیاز می‌گرفته حالا در یک بازی ناگهان ۵ امتیاز می‌آورد! ممکن است این‌ها اتفاقی باشد ولی اگر بررسی کنیم و متوجه شویم عمدی است کمیته انضباطی وارد عمل خواهد شد. ما آمار آنلاین داریم که در فیبا هم می‌توانند آن را ببینند و جدول بازی‌های ما کاملا الکترونیک است. چیزهای زیادی رقم می‌خورد و ممکن است کوارتر به کوارتر مسائلی رقم بخورد. ما مشغول مانیتور کردن این مسائل هستیم تا اگر متوجه سواستفاده افرادی شدیم جلوی آنها را بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس