کد خبر 1033338
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
میشل عون

در جلسه‌ اضطراری امروز لبنان که با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان امنیتی برگزار شد، اعلام شد تعدادی نفوذی با حضور در تظاهرات این کشور جو را متشنج کرده‌اند و آشوب به راه انداخته‌اند.

به گزارش مشرق، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیروز (یکشنبه) به برگزاری جلسه‌ای امنیتی فراخواند و این جلسه ظهر امروز (دوشنبه) در کاخ ریاست‌جمهوری «بعبدا»  با حضور عون، «الیاس بوصعب» وزیر دفاع، «ریا الحسن» وزیر کشور و فرماندهان امنیتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

چرا اعتراضات در لبنان دوباره شدت گرفت؟

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، فرماندهان امنیتی در جلسه مذکور گزارش‌هایی درباره بارزترین تحولات از زمان آغاز تظاهرات لبنان در ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) تا کنون ارائه کردند.

بنا به این گزارش، در این گزارش‌ها به وجود «نفوذی» در میان معترضان اشاره شد؛ افرادی که اقدام به آشوب و تعرض به نیروهای امنیتی کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده: در جلسه امروز درباره اقداماتی که فرماندهان امنیتی اتخاذ خواهند کرد، صحبت شد. همچنین قرار شد از افراد شرکت کننده در تظاهرات مسالمت‌آمیز در تمام مناطق لبنان و اموال عمومی و خصوصی محافظت شود، جلوی گروه‌های تخریبی که دستگاه‌های امنیتی از آنها اطلاعات دارند گرفته شود و همچنین میان دستگاه‌های قضایی برای اجرای قوانین هماهنگی به وجود آید.

النشره سپس اعلام کرد، میشل عون خواستار هماهنگی میان دستگاه‌های امنیتی از طریق اتاق علمیات مشترک شده است.  

لبنان از سه‌شنبه هفته گذشته شاهد افزایش تنش‎ها در تظاهرات است. در دو روز گذشته درگیری‌های شدیدی میان معترضان و نیروهای امنیتی در بیروت رخ داد. بنا به اعلام صلیب سرخ لبنان در روز شنبه ۲۲۰ نفر و در روز یکشنبه ۱۴۵ نفر در این تظاهرات زخمی شدند اگرچه برخی آمار غیر رسمی تعداد زخمی‌ها را بیش از ۵۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس