کد خبر 1033288
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
عراق

دادگاه عالی فدرال عراق امروز دوشنبه اعلام کرد هیچ حکمی درباره خروج یا باقی ماندن نظامیان بیگانه در عراق صادر نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق،«ایاس الساموک» سخنگوی رسمی دادگاه عالی فدرال عراق در بیانیه‌ای گفت دادگاه عالی فدرال تا کنون هیچ حکمی مبنی بر خروج یا بقای نظامیان بیگانه صادر نکرده است.

بیشتر بخوانید:

توسل آمریکا به حمایت از اعتراضات خشونت بار در عراق

منبع عراقی: آمریکایی‌ها بازسازی پایگاه عین‌الاسد را آغاز کرده‌اند

پارلمان عراق اخیرا مصوبه‌ای را با اکثریت اعضا مبنی بر اخراج تمام نظامیان بیگانه و در راس آنها نظامیان آمریکایی در پاسخ به تکرار تجاوزاتش به حاکمیت عراق صادر کرده بود.

 تلاش آمریکا برای به شکست کشاندن طرح اخراج نظامیانش از عراق

   یک تحلیلگر سیاسی تصریح کرد آمریکا، طرحی را برای به شکست کشاندن طرح اخراج نظامیانش از عراق مدیریت می‌کند .

صباح العکیلی خاطر نشان کرد آمریکا در راستای متشنج کردن اوضاع در میادین تظاهرات و ایجاد هرج و مرج در تمام کشور برای باقی ماندن نظامیانش در عراق تلاش می‌کند. العکیلی که با پایگاه خبری المعلومه گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت تنش به وجود آمده از سوی برخی عناصر باندهای جوکر آمریکایی با هدف ایجاد هرج و مرج و اینکه دولت کنترل اوضاع را از دست بدهد، دنبال می‌شود.

وی افزود آمریکا طرحی را برای پاسخ به مصوبه پارلمان و تصمیم دولت مبنی بر ضرورت بیرون رفتن نظامیان از عراق، مدیریت می‌کند، و به همین سبب تشدید تنش و هرج و مرج و بستن راه‌ها و خرابکاری را آغاز کرده است.

العکیلی تاکید کرد آمریکا هرگز به استعفای دولت بسنده نخواهد کرد، بلکه برای ساقط کردن پارلمان پس از مصوبه اخیرش که به نفع این کشور نیست،  تلاش می‌کند.

وی افزود خواسته‌های برحق به معنای بستن راه‌ها و سوزاندن لاستیک‌ها و خرابکاری نیست.

این تحلیلگر سیاسی گفت بخشی از تنش به وجود آمده، برای شکست راهپیمایی میلیونی مخالفت با حضور آمریکا، برنامه‌ریزی شده است، راهپیمایی میلیونی که جمعه آتی برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • یک ترک IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 2
    می خوهاند با بستن راهها از تعداد راهپیمایان ضد امریکایی بکاهند اینها را باید روزها مردم نجف و کربلا شناسایس و شبانه بکشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس