محمدرضا باهنر

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: به نظرم در کل مجالس چهارم و پنجم، مجالس قدرتمندی بودند که توانستند حجم زیادی از کار را جلو ببرند و فعالیت‌های خوبی داشته باشند

به گزارش مشرق، محمدرضا باهنر به عنوان کسی که سال‌ها سابقه سیاسی در کشور دارد و با گروه‌های سیاسی مختلف همکاری و در مجلس حضور داشته است درباره بهترین دوره مجلس از ابتدا تا به امروز گفت:

مجلس اولی که در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد، تمام افراد کاریزما را در خود جای داده بود، یعنی افرادی مثل رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، شهید چمران، شهید بهشتی و افراد دیگری مثل مهندس بازرگان و مهندس سحابی و سایر افراد دیگر، شخصیت‌های برجسته‌ای بودند که کاریزمای بسیار بالایی داشتند.

بیشتر بخوانید:

۱۰ مجلس؛ ۱۰ تصویر

زمانی که مجلس اول رو به تمام شدن بود و ثبت نام برای انتخابات دور دوم مجلس شروع شده بود، در بعضی از حوزه‌های انتخابی، هیچکس جرات ثبت نام کردن نداشت و این به خاطر این موضوع بود که ابهت و هیبت مجلس، اجازه حضور افراد در مجلس را نمی‌داد؛ تا جایی که در برخی از حوزه‌های انتخابی، از افرادی که حضور داشتند درخواست می کردیم که برای حضور در انتخابات ثبت نام کنند تا یک نفر در آن حوزه حضور داشته باشد و شرایط حداقلی برای برگزاری انتخابات فراهم شود.

مجلس اول به جهت پایه گذاری قوانین زیربنایی کشور یا مسائلی که درباره بنی صدر و عزل او پیش آمد واقعا مجلس خوب و قوی‌ای بود. مجلس دوم تمام همت خود را به سمت جنگ متمایل کرده بود، چون حضرت امام خمینی (ره) هم گفته بودند که جنگ در راس امور است، به همین خاطر ما هر کاری که می خواستیم انجام بدهیم، به این فکر می‌کردیم که این کار چه کمکی به جنگ می‌کند. در زمان مجلس سوم اتفاقات بسیار مهمی رخ داد، رحلت حضرت امام (ره) یکی از اتفاقات بزرگی بود که زلزله بزرگی در کشور به پا کرد؛ اصلاح قانون اساسی و حذف نخست وزیری و اصلاح برخی ساختارها یکی دیگر از این اتفاقات بود. عزل آقای منتظری بحث بسیار مهمی بود که اتفاقات مهمی در کشور به وجود آورد.

مجلس در دوره سوم، درگیر برخی جریانات بود؛ مثلا آقای هاشمی که رئیس آن دوره مجلس بود، به ریاست جمهوری رسید. هر کدام از مجالس به جهت دوره زمانی خود، خاصیت خود را داشتند و توانستند نقش خوبی در دوره خود ایفا کرده اند، اما به نظرم در کل مجالس چهارم و پنجم، مجالس قدرتمندی بودند که توانستند حجم زیادی از کار را جلو ببرند و فعالیت‌های خوبی داشته باشند؛ بازسازی‌های زمان جنگ و خیلی از سرمایه گذاری‌ها در خیلی از بخش ها، فعالیت‌هایی بود که در این دوره شاهد آن بودیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس