بیروت

برخی رسانه‌ها از بازداشت یک روزنامه‌نگار آمریکایی خبر دادند که صحنه‌هایی از تظاهرات لبنان را برای یک روزنامه صهیونیستی فرستاده بود.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی لبنان یک روزنامه‌نگار آمریکایی که صحنه‌هایی از تظاهرات بیروت را برای روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» مخابره کرده بود، بازداشت کردند.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، سایت اینترنتی هاآرتص یکشنبه (دیروز) از طریق پخش زنده فیسبوک، صحنه‌های مستقیمی از درگیری‌ها در اطراف پارلمان لبنان میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی پخش کرده بود.

بیشتر بخوانید:

بازداشت یک آمریکایی در بیروت به اتهام جاسوسی برای صهیونیست‌ها

فیلم/ حضور آشوبگران نفوذی در لبنان

اسقف اعظم مسیحیان لبنان خواستار تشکیل دولت اضطراری شد

در شب ناآرام بیروت چه گذشت؟

مجروح شدن ۱۴۵ نفر دیگر در تظاهرات بیروت

یکشنبه شب (دیشب) نیز بیروت شاهد درگیری‌های شدیدی میان معترضان و نیروهای امنیتی بود.

بر اساس گزارش القدس العربی، تظاهرات‌کنندگان اقدام به پرتاب سنگ، ترقه و مانند آن به سمت نیروهای امنیتی کردند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی و آب فشار قوی استفاده کردند.

بنا به این گزارش، پلیس مبارزه با شورش به محل تجمع معترضان در مسیر منتهی به مقر پارلمان در میدان «الشهدا» بیروت اعزام شد. معترضان شعارهایی مانند «الثوره، الثوره» (انقلاب، انقلاب) سر می‌دادند و سنگ و مانند آن پرتاب می‌کردند.

صلیب سرخ لبنان از زخمی شدن ۱۴۵ نفر و انتقال ۴۵ نفر آنها به بیمارستان خبر داد. نیروهای امنیت داخلی لبنان از تظاهرات‌کنندگان درخواست کرد مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات را حفظ کنند و از آسیب زدن به املاک عمومی و خصوص دوری کنند.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان پس از این تنش‌ها به برگزاری نشستی امنیتی با حضور وزیر دفاع و کشور فراخوانده است.

در درگیری‌های شدید شنبه شب نیز ۲۲۰ معترض، زخمی و تعدادی از آنها به بیمارستان منتقل شدند. تظاهرات در لبنان که از بیست و پنجم مهر آغاز شده، مدتی آرام گرفته بود اما از هفته قبل دوباره تشدید شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    10 2
    حتما خودشو خیس هم کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس