کد خبر 1033100
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
پلیس آلمان

این روزها در پی افزایش آمار حملات و تهدیدها علیه سیاستمداران و مقامات محلی در آلمان، بحث‌ها درباره چگونگی مقابله با این مسئله در عرصه سیاسی این کشور بالا گرفته است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آلمانی این روزها همواره خبرهایی را از تهدیدات و حملات به سیاستمداران آلمانی منتشر می کنند و این مسئله مدتی است که عرصه سیاسی در آلمان را به خود مشغول کرده است.

راهکارهای زیادی برای مقابله با این مسئله ارائه شده که از جمله آن ها لزوم مسلح شدن سیاستمداران آلمانی برای مقابله با تهدیدهای روزافزون بوده که البته درباره آن توافقی حاصل نشده است.

گفته می شود این تهدیدها بیشتر از طرف گروه های راست افراطی انجام می شود.

سال گذشته رسانه های آلمانی گزارش های مختلفی درباره اقدامات خشونت طلبانه و تهدید علیه سیاستمداران را منتشر کردند.

از جمله رهبران حزب سبز آلمان از طرف گروه های افراطی تهدید به مرگ شدند. همچنین "مایکل رات"، معاون وزارت خارجه آلمان از حزب سوسیال دموکرات هم پیغامی تهدید آمیز را از طرف گروه های افراطی دریافت کرد.

سال گذشته میلادی همچنین "والتر لوبکه"، فرماندار شهر کاسل آلمان هم در بالکن خانه مسکونی اش به ضرب گلوله کشته شد. دفتر دادستانی فدرال آلمان این جرم را به عنوان یک ترور سیاسی از سوی فردی با پیشینه راست‌افراطی طبقه بندی کرد.

همچنین یک گروه راست افراطی آلمان موسوم به «لشکر سلاح اتمی» (AWD) با ارسال یک رایانامه به «سم ازدمیر» از رهبران حزب سبزهای آلمان، وی را تهدید به مرگ کردند.

"مایک موهرینگ"، از سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی در ایالت تورینگن هم از جمله سیاستمداران آلمانی بود که سال گذشته تهدید به مرگ شد.

در این میان "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان از پیشنهاد تلاش های گسترده تر و فراحزبی برای محافظت از سیاستمداران حمایت کرده است.

وی روز یکشنبه در گفتگویی با یک رسانه آلمانی اظهار داشت که حمله، تهدید به خشونت و خصومت علیه سیاستمداران تهدیدی بزرگ برای همزیستی دموکراتیک در آلمان است و این مسئله‌ای مرتبط با همه دموکرات ها است.

دبیر کل حزب سوسیال دموکرات آلمان هم بعد از تیراندازی اخیر به دفتر یکی از نمایندگان این حزب جلسه بحرانی را تشکیل داده و نمایندگانی از همه احزاب آلمان به جز حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" را به آن دعوت کرد.

روز چهارشنبه گذشته  آثار چندین گلوله روی پنجره دفتر یکی از نمایندگان محلی حزب سوسیال دموکرات یافت شد که نگرانی های زیادی را در عرصه سیاسی آلمان به وجود آورد. البته تا به حال اثری از عامل این حمله پیدا نشده است.

وزیر کشور آلمان در بخش دیگری از سخنان خود درباره این مسئله گفت: "جامعه ما با این واقعیت زندگی می کند که شهروندان داوطلب عهده داری مشاغل دولتی می شوند و ما کاملا باید از این واقعیت دفاع کنیم."

شنبه گذشته هم یکی از نمایندگان محلی حزب چپ آلمان از نامه تهدید آمیزی که دریافت کرده بود خبر داد. وی بر این عقیده است که بعد از جشن های سال نوی میلادی این تهدیدها افزایش پیدا کرده است.

شهردار پیشین شهر استورف آلمان در ایالت نیدرزاکسن از حزب سوسیال دموکرات هم گفته است که حتی بعد از استعفایش هنوز هم تهدیدهایی را دریافت می کند.

در پی افزایش تهدیدها و رفتارهای خصومت طلبانه علیه سیاستمداران آلمانی برخی از این افراد خواستار این شده اند که تامین امنیتشان را خود به دست بگیرند.

در این میان "آنگرت کرامپ –کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان هم خواستار حمایت های بیشتر دولتی برای سیاستمداران شده است.

وی اخیرا در گفتگویی البته مسلح شدن سیاستمداران محلی را راهکار درستی برای مقابله با این مسئله ندانسته است.

وزارت کشور آلمان هم حفاظت از سیاستمداران را وظیفه سازمان ها و نهادهای امنیتی دانسته و تنها در موارد استثنائی مسلح شدن سیاستمداران را مجاز دانسته است.

"کارن بائر" شمار روزافزون حملات به سیاستمداران محلی، مقامات منتخب و اعضا و نیروهای دولتی را نگران کننده ارزیابی کرده و آن را نشان دهنده تغییراتی در وضعیت جامعه آلمان دانست.

روزنامه "دی ولت" آلمان اخیرا گزارش داده است که تعداد جرائم علیه مقامات و مدیران دولتی در سال ۲۰۱۹ افزایش چشمگیری داشته است. بر این اساس از جمله حدود ۱۶۷ مورد ازاین گونه جرائم در ایالت نیدرزاکسن ثبت شده که ۵۹ مورد بیشتر از سال قبل از آن بوده است. در دیگر ایالات آلمان هم روند مشابهی دیده شده است.

به این ترتیب دولت آلمان که این روزها با چالش های فراوانی دست و پنجه نرم می کند باید برای این خطر جدید هم راهکاری بیابد تا روند دموکراسی در این کشور بیش از این تضعیف نشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس