‌

جماعتی که به وی پیرایه "تروریست" بسته اند، خویش را به تجاهل زده اند، چه اینکه ملی شدن نفت در سایه اعدام های آنان تحقق یافت و اساسا هفت دهه است که اقتصاد کشور در سایه شلیک های ایشان زندگی نفس می کشد!

به گزارش مشرق، محمدرضا کائینی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: این قلم در نوجوانی و آغاز اُنس با کتب و نشریاتی که یادمانی از او داشت، افسونِ رافت و صلابتش شد و در تمامی این سه دهه اخیر، هیچگاه جستن و یافتن در باره اش را فرو ننهاد.می توانم بگویم که هیچ چیز دندان گیری از موافق و مخالف درباره وی نشر نیافته که ندیده باشم.با این همه، کماکان در کمند مهر اویم و به عنوان یکی از مصلحان و بیدارگران سترگ معاصر می ستایمش.این اما به معنای مطلق کردن کارنامه سید مجتبی نواب صفوی نیست.

طلبه جوانی که مبارزه را در بیست و یک سالگی آغازیده و در سی و دو سالگی به تیرک اعدام بسته شده، بی شک خطایایی نیز دارد که در جای خود گفتنی است، اما از آن روی که سیاست پیشه گان را به محک صدق و اخلاص می سنجند، کمتر جریانی در نهضت ملی را همپای او و یارانش می بینم.

جماعتی که به وی پیرایه "تروریست" بسته اند، خویش را به تجاهل زده اند، چه اینکه ملی شدن نفت در سایه اعدام های آنان تحقق یافت و اساسا هفت دهه است که اقتصاد کشور در سایه شلیک های ایشان زندگی نفس می کشد! اگر از میان برداشتن هژیر نبود، چگونه پای ملیون پس از تقلب گسترده و برنامه ریزی شده دربار، به مجلس باز می شد و ایضا اگر حذف رزم آرا نبود، چگونه نفت ملی و دکتر مصدق نخست وزیر می شد؟ معادله آسانی است که بدخواهان کوشیده اند تا آن را سخت کنند!

طرفِ حساب آنها در جلسه منزل محمود آقایی، یعنی ابواب جمعی ملیون که آمده بودند تا بر سر مرگِ رزم آرا توافق کنند، نمی خواستند زیر بار اجرای احکام اسلام بروند.هم از این روی پس از جلوس بر صندلی قدرت، به بهانه ای واهی ترجیح دادند تا رهبر فدائیان اسلام را به زندان افکنند و به سیاه کردن وی شوند! دیگر جماعتی که به کار تخریب اویند، عمله و اکره سلطنت اند که ترجیح میدهم قلم به صفاتشان نیالایم! در این میان، خرده گروههایی هم بدین عرصه پا نهاده اند که به دلیل عیار اندک، قابل ذکر نیستند.


داستان طولانی است، فقط توصیه می کنم که شناخت او را از دست ندهید، دنیای جذابی دارد و ممکن است مدت ها مشغولتان کند!

پ ن اول: تصویر ذیل آمده را، علی خادم عکاس دربار، در فرمانداری نظامی تهران و لحظاتی پس از دستگیری شهید نواب صفوی، از او و تیمور بختیار برداشت.این لبخند در آغاز راه مرگ، در تاریخ ماندگار گشت!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    47 93
    ایشون هم اخوان المسلمینی بوده.آقای خامنه ای در چند سخنرانی آخرشون چندین بار بجای شهید نواب صفوی از واژه ی مرحوم نواب صفوی استفاده کردن, کا صد البته گزارش های جدید سازمان اطلاعات مرکزی امریکا, هم اونو تایید میکنه!
    • 110 IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      24 9
      قضاياي تاريخي وحقايق مسلم را اين حد ضعيف تحليل ميكنيد. وا اسفا
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      51 7
      امام خامنه ای از ایشان تجیلیل کرد و ایشان را از پیشاهنگان جهاد و شهادت نامیدند ارزش کار نواب ما فوق سطح فکر ما است. اگر تاریخ انقلاب مکتوب و نوشته نشود توسط صالحین . توسط شیاطین تحریف می شود
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      18 7
      مگه شهید مرحوم نیست ؟! چه رحمتی بالاتر از شهادت ؟ عجب تحلیلی !
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      13 6
      سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ! به به ! چه مستند شرعی و محکمی !
    • نونو CH ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      14 6
      متاسفم برای سطح فکر و تحلیلت، امیدوارم از سر بی اطلاعی و کم سوادیت باشه و نه از سر غرض ورزی و تعمد
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      36 5
      جالب اینجاست که حضرت آقا ایشون رو یکی از تاثیر گذاران بر روی خودشون عنوان کرده اند. چی میگی واسه خودت؟1
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    44 15
    الله اکبر
  • ح IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    25 80
    بدبختی مردم ما از همین نفته کاش اصلا نفتی نداشتیم
    • NZ ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      47 13
      می خواهی گاز, طلا, انواع سنگها و صدها معادن دیگر را هم اضافه کن! یکباره اصلا بگیم کاش ایران را نداشتیم! خوبه؟ برادر من خودمان را درست کنیم و قاطعانه بر حفظ منافع ملی بایستیم و باید فکری اساسی بحال نفوذیها انجام شود بجای کفران چنین نعمتی.
    • محسن IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      66 5
      نفت نعمت خدادادی است نه بدبختی. بدبختی، ناتوانی ما در استفاده از این نعمت و عدم مدیریت است.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      62 5
      بدبختی در تفکر اصلاحاتیه که عوض استفاده درست از این نعمت فقط به فکر خام‌فروشی آن و کسب منفع زودگذر است
    • DE ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      38 8
      بدبختی ما اگر از نفت هم بود حالا دیگه نیست بدبختی ما از افراد وظنفروش وابسته بی هنر و کم دانی هست که خود را جلوی صنعت غرب باخته اند و دیگران را هم تشویق به وادادگی و نوکری مینمایند و باسوت زدن سفیر پاچه خیس انگل لیس دم تکان میدهند و دقیقا مورد حمایت امپریالیسم و صهیونیسم و پان عربیست این مثلث شوم غربی عبری عربی هستند. ننگ تاریخ ایرانند اینها.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      6 7
      نمی تونیم بگیم که کاش با عرضه تر بودیم . نمی تونیم بگیم کاش نبودیم . پس می گیم کاش نفتو نداشتیم .
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      9 5
      نروژهم نفت داره.انگلیس کانادا .....
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    64 52
    آن تکبیر لحظه شهادت نواب حقیقا تجلی اعتقاد به الله اکبر بود. متاسفم که عده ای مسیحی مسلمان نما خیال می کنند کشتن و ترور ذاتا کار بدی است! در حالی که کشتن طاغوتها بزرگترین خدمت به بشریت است.
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      49 27
      بردر خلخالی شما زندهاید؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      39 33
      بدبختی جامعه مسلمان از افکاری چون شماست
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      18 44
      برادر من ، آمریکا هم با همین اعتقاد سردار سلیمانی رو ترور کرد .
    • به IR ۱۱:۳۱ - IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      19 14
      اشتباه نکن. هم شمر سر امام حسین علیه السلام را برید و هم امام علی علیه السلام سر عمرو بن عبدود را در جنگ خندق برید. آیا این دو کار یکی بود؟ آمریکا دشمنش را ترور کرد و اینکار خدمت به منافع آمریکا بود. نواب صفوی هم کسروی و رزم را ترور کرد و این خدمت به اسلام بود. این تویی که تصمیم می گیری کدام طرف باشی.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      15 9
      افرین. دقیق و درست گفتی/ درود خدا بر شهید نواب صفوی
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    27 31
    کسانی که تروریست را به خوب و بد تقسیم می کنند جاهلند، تروریست محکومه چه اون تروری که می کنه به نفع ماباشد یا به ضررمان. حالا این شخص تروری انجام داده که عده ای آن را موجه می دانند و حساب می کنند که این آقا تروریست نیست که قطعاً اینطور نیست.
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      17 20
      جاهل شما هستید که خیال کرده اید هر دو کاری ظاهرش یکی بود پس نزد خدا هم یکسان است. ازدواج و زنا هم در ظاهر دقیقا یک فعل هستند اما یکی مستحب موکد است و دیگری حرام و گناه کبیره.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    35 23
    کاش همه ی جوانان زندگینامه ی این مجتهد رو بخونند،بله در سنین جوانی به اجتهاد رسیدند خدایش بیامرزد و دستگیر ما ره گم کرده ها باشد.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    47 21
    کجایی بزرگ مرد که هژیرها و رزم آراها با دغل بازی مقام گرفته اند و کشور را دارند برباد می دهند و می گویند بلد نیست سر در برابر غرب و دشمن فرو نیاورند و آنها کدخدا هستند و ما نوکر؟
  • حجت IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    11 9
    روحشان شاد و یادش گرامی باد ، ای کاش غیرت دینی و غیرت ملی از ایشان یاد بگیریم .
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    7 11
    اشتباه بزرگ اکثر متدینان امروزی در یکسان تلقی کردن معنای ذو واژه “فعل” و “عمل ” است. ما این دو را هم معنی می دانیم حال آنکه معنای متفاوتی دارد. فعل ریشه اش در جوارح است و از دست و پا و اعضای بدن صدر می شود. مثل خوردن. دیدن. خوابیدن. حرف زدن. سر بریدن و کشتن و… فعل یک جنبه فیزیکی و کاملا مکانیکی است. فاقد هر نوع حسن یا قبح ذاتی است. اما عمل ریشه اش در جوانح است و نیت. که انما الاعمال بالنیات. یعنی آنچه مصدرش از روح است. مانند دوست داشتن و دشمن داشتن. عشق. اعتقاد. حسد. بخل. کینه و ترس و شادی و و این عمل است که باعث می شود افعال صورت گیرد. برای همین اعمال است که در ترازوی سنجش قرار می گیرد. حسن و قبح اعمال ذاتی است بر اساس نیت آنها. زنا و ازدواج هر دو یک فعل هستند اما یکی می شود مستحب موکد و حتی واجب و یکی حرام. غذا خوردن در ماه رمضان و غیر آن یک فعل است اما یکی عمل حرام است و یکی عمل مباح. به همین صورت اشتباه می کنید اگر سر بریدن داعش را با سر بریدن عمربن عبدود توسط امام علی علیه السلام یا کشتار فرقه های ضاله یکی می کند. و یا کشتن کسانی به خدایی خود ایشان معتقد شدند را مشابه داعش می داند. آری. ظاهرا هر دو فعل مشابه هستند. اما افعال حسن و قبح ذاتی ندارند. مهم این است آنها دارند افرادی را می کشند که نفس محترمه هستند و ما کسی را می کشیم که مفسد فی الارض است. . متاسفانه خیلی ها اینها را نمی دانند. از داعش بدشان می آید چون سر می برد!! خوب اگر خود پیغمبر را در جنگ هایش و مثلا جنگ بنی قریظه می دیدند چه می گفتند؟ لابد آن را هم بد می دانستند. کما اینکه عمدا دارند این چیزها را از کتابهای تاریخ ما جمع می کنند. چون الان لیبرالیسم و ارزشهای آن شده عقیده مسلط جهانی و می خواهند اسلام را با آن ارزشها تطبیق دهند!! کما اینکه الان نمی توانند فتوای امام خمینی در قتل سلمان رشدی یا ترورهای نواب صفوی را توجیه کنند با این اسلام لیبرال شده
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 21
    ایشان بسیار مطلع و متفکر بود و اینکه تصور کنیم منطقی جز کشتن نداشت غلط است. او به نتیجه فکر میکرد و برای برخی موارد این راه را انتخاب کرد برای موارد دیگر هم راههای ارشادی انجام میدادن
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    10 11
    حیف ، اون موقع جوانان مومن انقلابی را اینگونه حذف کردن الان جوانانی بر مناصب میگذارند که فقط فکر خودشان هستن
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 5
    لا الله...... خیلی زیباست لبخندشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس