معاون اول مجلس سنا افغانستان محمد علم ایزدیار

معاون اول مجلس سنا افغانستان تاکید کرد که مردم این کشور توافق صلحی را می‌خواهند که در آن آینده‌ آنها روشن باشد و هیچ اعتمادی به صلح آمریکایی ندارند.

به گزارش مشرق، معاون اول مجلس سنا افغانستان تاکید کرد که مردم این کشور اعتمادی به صلح آمریکایی ندارند.

«محمد علم ایزدیار» معاون اول مجلس سنا افغانستان در نشست عمومی امروز یکشنبه (۲۹ دی) گفت: مردم افغانستان هیچ اعتمادی نسبت به آینده توافق صلح میان آمریکا و طالبان ندارند چراکه جزییات این گفت‌وگوها برای مردم و دولت افغانستان مبهم است و به آینده آن امیدی نداریم.

بیشتر بخوانید:

دفتر سیاسی طالبان: هیچ توافقی برای آتش‌ بس نداریم

هزینه عجیب ۱۸ سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان

معاون اول مجلس سنا افغانستان تاکید کرد: دولت باید از آمریکایی‌ها بخواهد تا جزییات این گفت‌وگوها را در اختیار آنها قار دهد و این حق مردم است که بدانند چه نوع توافقی قرار است میان آمریکا و طالبان صورت گیرد.

ایزدیار تصریح کرد: مردم افغانستان توافق صلحی را می‌خواهند که در آن آینده‌ مردم روشن باشد و مذاکرات بین‌الافغانی و آتش بس عمومی را به دنبال داشته باشد.

وی همچنین اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان درباره «کاهش خشونت» را اصلاحی دانست که در حقوق و قانون هیچ تعریفی برای آن در نظر گرفته نشده و آن را یک «سراب» خواند که خواسته‌های مردم را نمی‌تواند برآورده کند.

به گفته وی، طالبان می‌خواهند به بهانه کاهش خشونت، تجدید نیرو کنند و در بهار و تابستان سال آینده منسجم‌تر علیه نیروهای دولتی افغانستان به جنگ بپردازند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس