کد خبر 1032977
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
اسرای فلسیطینی

رئیس بخش پژوهش‌ها در کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی از افزایش ۴۰۰ درصدی شکنجه اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی طی چهار سال اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان حقوق بشری «الضمیر» ویژه رسیدگی به امور اسرا هفته جاری تصاویری را از اسیر فلسطینی «ولید حناتشه» منتشر کرد که آثار شکنجه در زندان بر روی بدن وی را به وضوح نشان می‌داد. این موضوع با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید:

انتشار عکس آثار شکنجه بر بدن اسیر فلسطینی

رژیم صهیونیستی، اسرای فلسطینی را چگونه شکنجه می‌کند؟

در همین زمینه «عبدالناصر فروانه» رئیس بخش پژوهش‌ها در کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی به روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» گفت: «افسران اطلاعاتی اسرائیلی طی چهار سال گذشته شکنجه سازمان‌دهی شده علیه اسرا را تشدید کرده‌اند».

فروانه ادامه داد: «استفاده از ضرب و شتم شدید و روش‌های منافی قانون بین‌الملل طی بازجویی در چهار سال گذشته ۴۰۰ برابر افزایش داشته است... (رژیم) اشغالگر میان استفاده از این روش‌ها که از جمله آنها تعرض جنسی علیه تمام اسرا چه کودکان، چه زنان، چه جوانان یا سالمندان است، تفاوتی قائل نیست».

وی افزود: «کدام اسیر فلسطینی است که از سال ۱۹۶۷ بازداشت شده باشد اما به یکی از روش‌های رژیم صهیونیستی شکنجه نشده باشد؟‌ دادگاه‌های این رژیم با اینکه می‌‎دانند اعترافات مذکور تحت تهدید و شکنجه‌های خلاف قانون بین‌الملل گرفته شده، اما باز هم از این اعترافات برای محکوم کردن اسرا استفاده می‌کند.»

فروانه در اشاره به عکس‎های اسیر ولید حنانشه گفت، این تنها یک نمونه از ده‌ها نمونه اسیر فلسطینی است که بر روی بدن آنها آثار شکنجه رژیم صهیونیستی باقی مانده است. صدها اسیر به دلیل شکنجه در هنگام بازداشت همچنان از معلولیت‌های جسمی یا بیماری‌ها روانی رنج می‌برند.

خانواده اسیر حناتشه اعلام کرده‌اند، آثار شکنجه نتیجه چهل و پنج روز بازجویی نظامی از این اسیر در مرکز بازجویی «مسکوبیه» است که جنایات رژیم صهیونیستی را برای جهان آشکار می‌کند.

همسر این اسیر فلسطینی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از روش‌های زیادی برای شکنجه همسرش استفاده کرده است؛ در یک مرتبه این اسیر را در اتاقی مقابل اتاقی که دختر بازداشت شده‌اش «میس» در آن بوده‌، نشانده‌اند تا اهرم فشاری بر او باشد. همچنین برای اسیر حناتشه فیلم یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منزلش در رام‌الله با هدف تخریب آن را به صورت زنده پخش کرده‌اند.

بر اساس گزارش‎ها، تعدادی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیش از شش هزار نفر است و در میان آنها چهل زن و حدود دویست وپنجاه کودک وجود دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    تا آزادی قدس راه زیادی نمانده ان شاالله.
    • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      0 0
      ان شاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس