کد خبر 1032974
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
گوترش - کراپ‌شده

دبیر کل سازمان ملل در سخنرانی خود در کنفرانس برلین درباره لیبی گفت که هم اکنون زمان اقدام قاطع و فوری برای جلوگیری از یک جنگ تمام عیار در لیبی است.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه از تمامی طرف‌هایی که در جنگ لیبی نقش دارند درخواست کرد تا از آتش‌بس در این کشور حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

روانچی در دیدار با گوترش: ایران قصد جنگ ندارد

به نوشته پایگاه خبری «اسپوتنیک»، وی که در کنفرانس برلین صحبت می‌کرد، گفت: «ما با خطر واضحی درباره تشدید اوضاع منطقه مواجه هستیم. من صادقانه معتقدم که هیچ راه‌حل نظامی برای اوضاع لیبی وجود ندارد.»

گوترش در ادامه سخنانش گفت: «هم اکنون زمان اقدام قاطعانه و فوری برای جلوگیری از یک جنگ داخلی تمام عیار است. چنین درگیری می‌تواند به کابوس انسانی تبدیل شده و کشور را در برابر تجزیه دائمی آسیب پذیر کند.»

وی درباره این کنفرانس گفت: «کنفرانس برلین شامل یک ساز و کار محکم برای حفظ پیشرفت و پیگیری آن است.»

کنفرانس برلین برای بررسی بحران لیبی عصر امروز (یکشنبه) بدون حضور «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی و «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبیش» آغاز به کار کرد.

۱۱ کشور و سه سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای در کنفرانس حضور دارند. اما فایز السراج و خلیفه حفتر با اینکه در برلین هستند، اما در کنفرانس شرکت نمی‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    در طی سالها سازمان ملل فقط بلده یا محکوم کنه یا اظهار نگرانی عمیق !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس