مغرب

وزارت خارجه مغرب با صدور یک بیانیه از دعوت نشدن این کشور به کنفرانس برلین درباره لیبی انتقاد و درباره این موضوع «شدیدا ابراز شگفتی» کرده است.

به گزارش مشرق، پیش از آغاز کنفرانس برلین درباره لیبی، یکی از کشورهای شمال آفریقا که فاصله چندانی با لیبی ندارد، از اینکه به این کنفرانس دعوت نشده، گله کرده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه مغرب امروز یکشنبه با صدور یک بیانیه از اینکه این کشور به کنفرانس برلین درباره لیبی دعوت نشده، «به شدت ابراز شگفتی و تعجب» کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدار دوجانبه وزرای خارجه آمریکا و ترکیه پیش از کنفرانس برلین

سازمان ملل: حدود دو هزار فرد مسلح از سوریه به لیبی منتقل شده‌اند

در این بیانیه آمده است: «مغرب همیشه در جبهه مقدم تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران لیبی قرار داشته است...مغرب نه ملاک انتخاب و نه انگیزه‌های پشت تعیین کشورهای شرکت کننده در این نشست (کنفرانس برلین) را درک نمی‌کند».

وزارت خارجه مغرب البته در این بیانیه، بر تعهد این کشور شمال آفریقا برای همکاری به منظور حصول به یک راه‌حل مسالمیت‌آمیز در خصوص بحران لیبی تاکید کرده است.

گله و انتقاد مغرب از دعوت نشدنش به کنفرانس برلین در حالی مطرح شده که تونس به عنوان کشور همسایه لیبی هم روز گذشته در اعتراض به دعوت دیر هنگام و دقیقه نودی از این کشور برای حضور در کنفرانس برلین، این دعوت را رد کرده است.

کنفرانس برلین قرار است امروز یکشنبه در برلین با حضور نماینگان سازمان ملل، ۱۲ کشور شامل «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در برلین استقبال کند. «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی و «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» هم در این نشست حضور می‌یابند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس