کد خبر 1032816
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
بیروت

مرکز بیروت شامگاه شنبه بسیار ملتهب بود و در نتیجه درگیری معترضان با نیروهای امنیتی٬ بیش از ۱۶۰ نفر زخمی شدند که البته پس از گذشت چند ساعت٬ آرامش به این منطقه بازگشت.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، موج جدید اعتراضات مردمی لبنان که تحت عنوان «هفته خشم» از سه‌شنبه گذشته آغاز شده٬ دیروز به اوج خود رسید و از بعداز ظهر دیروز خیابان‌های بیروت شاهد ناآرامی‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز بی‌سابقه‌ای بود.

رفتارهای چند روز اخیر و به‌ویژه دیروز معترضان لبنانی و این روش‌های خرابکارانه به طور واضح نشان می‌داد که سازماندهی‌کنندگان آن٬ قصد خرابکاری داشته و با برنامه‌ریزی و به شکل سازماندهی شده از طریق بستن راه‌های حیاتی مردم و تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای امنیتی به دنبال ایجاد آشوب در خیابان‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

درخواست عون از ارتش: آرامش را به بیروت بازگردانید

ورود نیروهای ضد شورش و ارتش به مرکز بیروت

از عصر دیروز اوضاع در مناطق مختلف بیروت به شدت وخیم بود و شرایط تقریبا شبیه خرابی‌های بعد از جنگ به نظر می‌رسید٬ برخی آشوبگران در قالب معترضان با آسیب زدن به اموال عمومی این شهر و نیز موسسات و مغازه‌ها و خودروهای شهروندان٬ امنیت عمومی را برهم زدند.

معترضان همچنین راه‌های مناطق مختلف از جمله راه‌های جنوب در خلده و الناعمه و الجیه و صیدا را بستند.

همچنین یک کلیپ ویدئویی از صحنه اعتراضات لبنان در توییتر منتشر شد که نشان می‌داد تعدادی از آشوبگران اقدام به کندن سنگ ستون‌ها در مرکز بیروت کرده و آنها را به سمت نیروهای امنیتی پرتاب می‌کردند.

شماری از آشوبگران از طریق اظهارات تلویزیونی اقرار کردند که از منطقه شمال آمده و در خانه‌ای در منطقه الصیفی بیروت جمع شده بودند که به نظر می رسد این خانه تبدیل به جایی شبیه بیمارستان برای آشوبگران زخمی شده بود.

درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان درمرکز بیروت

طبق بیانیه مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی که از معترضان مسالمت‌جو خواسته بود تا برای حفظ امنیت و سلامت خود از مکان‌هایی که اقدامات خشونت‌آمیز صورت می‌گیرد دوری کنند٬ درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان در مرکز بیروت از یکی از ورودی‌های منتهی به پارلمان که تظاهرات‌کنندگان به شکل وحشتناکی به سمت عناصر امنیتی هجوم بردند آغاز شد.

نیروهای امنیتی دیروز برای متفرق کردن معترضانی که قصد ورود به یکی از مناطق محافظت شده را که مراکز مهم اداری و پارلمان در آنجا قرار دارد، داشتند٬ از گاز اشک‌آور و ماشین های آب پاش استفاده کردند.

صلیب سرخ لبنان از زخمی‌شدن بیش از ۱۶۰ نفر در درگیری‌های شب گذشته مرکز بیروت خبرداد.

بازگشت آرامش به مرکز بیروت

در همین راستا میشل‌عون رئیس‌جمهور لبنان از نیروهای ارتش خواست تا امنیت را به بیروت بازگردانده و از اقدامات خشونت‌آمیز و به‌ویژه در مرکز تجاری بیروت جلوگیری کنند.

سرانجام دیشب پس از چند ساعت ناآرامی و آشوب گسترده٬ آرامش به بیروت بازگشت و نیروهای امنیتی توانستند با حمایت و کمک ارتش٬ اوضاع را تحت کنترل دربیاورند و درگیری‌ها فروکش کرد.

نیروهای امنیتی همچنین شماری از تظاهرات کنندگان را بازداشت کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس