علیرضا حیدری

دارنده ۶ مدال کشتی آزاد قهرمانی جهان و المپیک گفت: خیلی از کشتی گیران وقتی مقابل یک حریف اسم و رسم دار قرار می‌گیرند، پیش از مبارزه مغلوب اسم حریف می‌شوند.

به گزارش مشرق، علیرضا حیدری در مورد عملکرد اخیر محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم اظهار داشت: او بعد از 4 سال دوری، بازگشت خوبی داشته و کشتی‌های خوبی گرفته است. محمدیان در ایتالیا اسنایدر را شکست داد. بعضی مواقع یک کشتی گیر در فشار تمرین است و این روی عملکردش تاثیرگذار است، اما حتی اگر اسنایدر در این وضعیت هم در مسابقات ایتالیا شرکت کرده باشد، باز هم اسنایدر است. همین که محمدیان او را شکست می‌دهد، ارزش در میدان بودن را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

پایان کار آزادکاران ایران با ۲ مدال طلا

وی تاکید کرد: گاهی یک کشتی گیر وقتی بیرون می‌ماند تازه قدر در کورس بودن را می‌فهمد و آن وقت است که دوست دارد فارغ از بحث مدال و کشتی، در کورس رقابت باشد و قدر چنین موقعیتی را بیشتر می‌داند. اینکه در میدان باشی لذتبخش است، اما وقتی در این دوره به سر می‌بری، گاهی به هر دلیلی مثل خسته شدن و یا نتیجه نگرفتن، احساس می‌کنی که دوست داری از چنین فضایی فاصله بگیری، اما وقتی فاصله می‌گیری تازه این دوره برایت جذاب می‌شود. من خیلی اوقات با خودم می‌گویم کاش می‌شد دوباره کشتی می‌گرفتم و به آن دوران برمی‌گشتم. اگر دوباره این فرصت نصیبم می شد بهتر کشتی می‌گرفتم. فارغ از بحث مدال و پول، آن روزها برای مهم می‌شد که در رقابت بودیم. حالا اگر دوباره به آن روزها برمی‌گشتم با دیدگاه امروزم، از این رقابت بیشتر از همه لذت می‌بردم.

دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن ادامه داد: به نظرم آمد که محمدحسین محمدیان کاملا متوجه این وضعیت شده و دوری بلند مدتش از کشتی در او یک عطش خاصی ایجاد کرده است. کشتی همه‌اش مدال و پول درآوردن نیست، که اگر قهرمان خوبی باشی، پول هم همراه مدال می‌آید، این اثرگذاری مهم ترین بخش دوره قهرمانی است. اینکه کاری انجام دهی که دیگران نتوانسته‌اند انجامش دهند. وقتی خودت کار خودت را می‌بینی، از آن لذت ببری. من خیلی زحمت کشیدم، اما آن چیزی که باید می‌شدم نشدم و از خودم راضی نیستم. اینکه امروز در یک فضای دیگر سخت کار می‌کنم و یک نقطه را نشانه رفته‌ام برای این است که می‌خواهم در این مسیر جوری نشود که مثل کشتی بگویم آن چیزی که باید می‌شدم، نشدم. در دوره قهرمانی‌ام به آن بلوغ و جهان بینی که لازم بود نرسیدم، وگرنه باید خیلی بیشتر از این مدال می‌گرفتم و شرایط بهتری داشتم.

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان با اشاره به عملکرد امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم تصریح کرد: یک کشتی کامل هم از او ندیده‌ام، اما متوجه شدم کسی که می آید پتریاشویلی گرجستانی را شکست می‌دهد و در ایتالیا هم از سد بلال ماخوف روس می‌گذرد، یعنی در قید و بند اسم حریفانش نیست. این‌ها اسم‌های کوچکی در دنیای کشتی نیستند، اینکه  تو بتوانی هضم کنی مقابل قهرمان المپیک و جهان می‌توانی برنده باشی، کار کمی نیست، کسی که این کار را انجام می‌دهد کشتی گیر شجاع و جسوری است. خیلی از کشتی گیران ما وقتی مقابل یک حریف اسم و رسم دار قرار می‌گیرند، پیش از مبارزه مغلوب اسم حریف می‌شوند، ولی این کشتی گیر ویژگی مهمی دارد که خیلی امیدوارکننده است، اینکه به اسم حریفان کاری ندارد. شما اگر قهرمان المپیک را از خیابان هم روی تشک بیاوری، باز هم کشتی گرفتن با او به لحاظ روانی سخت است، اما زارع نشان داده کشتی گیر شجاعی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس