آیت‌الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه

آیت‌الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه گفت: آمریکایی‌ها نابودی داعش را تحمل نکردند و ترسیدند حاج قاسم سلیمانی در مرحله دوم رژیم صهیونیستی را نابود کند از این رو مستقیماً وارد عمل شدند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دمشق که در حرم حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد با اشاره به اهمیت تقوا در دین، ابراز داشت: تقوا قانون کلی و جامع است که بنده به وسیله آن به تقرب الهی می‌رسد و همه ادیان الهی به نص آیه قرآن بر داشتن تقوا سفارش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

پامپئو: ترور سلیمانی «قطعاً» قانونی بوده است

سایه وحشت بر سر «عین‌الاسد»

ترامپ چگونه خاورمیانه را به ایران باخت؟

وی ادامه داد: لفظ تقوا در قرآن ۴۵ بار و مشتقات آن ۱۰۰ مرتبه، استفاده شده است که نشان از اهمیت بالای تقوا در قرآن دارد و زندگی انسان را به مرتبه مقام الهی می‌رساند.

آیت‌الله طباطبایی با اشاره به ۳ مرتبه تقوا، اظهار داشت: مرتبه اول، تقوای عام است که همان انجام واجبات و ترک محرمات است، مرتبه دوم تقوای خاص است که همان انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات و شهبات است و مرتبه سوم تقوای خواص است که انجام واجبات و مستحبات، ترک محرمات و شهبات و خشیت و ترس از خدا در همه احوال و رسیدن به مرحله فناء در صفات خدای متعال است.

نماینده ولی فقیه در سوریه در خطبه دوم نماز جمعه خود با اشاره به حوادث اخیری که در منطقه رخ داد، آن را مقدمه تحول تاریخی دانست و افزود: جنگ بین حق و باطل در هر زمان و مکانی استمرار دارد فقط شخیت‌ها و فضای آن تغییر می‌کند و باید اطمینان داشت که پیروزی نهایی قطعاً با حق خواهد بود.

وی تأکید کرد: امروز باطل و امپراطوری شر در دوران ما آمریکایی‌ها، صهیونیستی‌ها و دنباله روهای آنها هستند که از ارتکاب هیچ جنایتی برای به فساد کشیدن منطقه ابائی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: داعش تروریست را آنها درست کردند که اهداف شوم و شیطانی خود را محقق کنند ولیکن به وسیله آن مرد با اخلاص، شجاع، با ایمان و فرمانده دلاور حاج قاسم سلیمانی، همه این نقشه‌ها نابود گشت و پروژه داعش به موزه تاریخ جهت عبرت گرفتن، فرستاده شد.

آیت الله طباطبایی ادامه داد: آمریکایی‌ها نتوانستند نابودی داعش را تحمل کنند و ترسیدند حاج قاسم سلیمانی در مرحله دوم رژیم صهیونیستی را نابود کند که این دفعه آمریکایی‌ها مستقیماً وارد عمل شدند و حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به حماقت ترامپ در انجام این جنایت، تأکید کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی باعث ایجاد فضای جدیدی در منطقه شد که در نهایت آمریکایی‌ها از اینجا اخراج شوند و خون این شهدا ابتدای نابودی امپراطوری شر آمریکایی‌ها از منطقه و جهان خواهد شد.

وی ادامه داد: این تظاهراتی که ضد آمریکا نه تنها در منطقه بلکه در سرتاسر جهان انجام شد آغاز افول آمریکا را نوید می‌دهد و به برکت خون این شهدا امپراطوری آمریکا نابود خواهد شد.

آیت‌الله طباطبایی در پایان اظهار داشت: برای آمریکایی‌ها مکان امنی در منطقه وجود نخواهد داشت و باید از اینجا فرار کنند قبل از آنکه اتفاقات دیگری برای آنها واقع شود، آنها تریلیون دلار برای باقی ماندن در این منطقه صرف کردند ولی برای فرار از اینجا بیشتر از آن باید خرج کنند چرا که ملت‌های منطقه، مراجع و علما همه خواهان خروج آمریکایی‌ها از منطقه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس