ارتش سوریه.jpg

آتش بس در جنوب شرق استان ادلب فرو پاشیده و درگیری‌های سنگین میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست های مورد حمایت ترکیه در محور شهرک های «تل خطره و ابوجریف» جریان دارد.

به گزارش مشرق، عناصر گروهک های تروریستی در روزهای گذشته چندین مرتبه توافق آتش بس را نقض کردند و حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق استان ادلب ترتیب دادند.

تروریست ها زیر پا گذاشتن آتش بس را در جنوب شرق استان ادلب با پشتیبانی گسترده دولت ترکیه انجام دادند اما روز جمعه (بیست و هفتم دی ماه) با واکنش قاطع و محکم نیروهای سوری مواجه شدند و ضربات مهلکی را دریافت کردند.

نیروهای ارتش سوریه در پاسخ به نقض مکرر آتش بس، حملات غافلگیرانه ای را علیه عناصر تروریستی انجام دادند و پس از درگیری های سنگین، شهرک های «نوحه شرقی، نوحه غربی، تل خطره  و ابوجریف» را از اشغال خارج و به کنترل درآوردند.

پس از آزادسازی این ۴ شهرک، تروریست های جبهه النصره باز هم حملات گسترده ای را از محور شهرک های «تل الاغر، حزان،  کرسیان و ...» علیه نیروهای ارتش سوریه در شهرک های «تل خطره و ابوحریف» انجام دادند تا معادلات را در جنوب شرق استان ادلب تغییر دهند و از پیشروی نیروهای سوری جلوگیری کنند.

به گفته منابع میدانی، در ساعات گذشته شدت درگیری ها در این محور به حدی بود که نیروهای سوری برای جلوگیری از افزایش خسارت ها و تلفات به صورت موقت بخش وسیعی از شهرک های «تل خطره وابوحریف» را تخلیه و عقب نشینی کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در نهایت با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای توانستند پیشروی عناصر تروریستی را در این محور متوقف کنند و عملیات معکوسی را برای بازپس گیری مناطق آغاز کردند.

در جریان درگیری ها در این محور بیش از ۶۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند؛ در حال حاضر بخش هایی از  شهرک های «تل خطره و ابوحریف» به دلیل حجم درگیری ها از نیروهای دو طرف خالی شده است.

گروهک های تروریستی تلاش می کنند با اشغال شهرک های «تل خطره و ابوحریف» و مناطق حومه از نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه به شهرک راهبردی «معصران» و همچنین خط راه آهن حلب - دمشق جلوگیری کنند؛ درگیری ها به صورت پراکنده در اطراف  شهرک های «تل خطره و ابوجریف» جریان دارد و نیروهای سوری در آماده باش کامل هستند.

از جنوب غرب استان حلب خبر می رسد، حملات جنگنده های روسی و سوری علیه مواضع گروهک های تروریستی تشدید شده است و مواضع آنان را به شدت در مناطق «ایکاردا، خان العسل، کفر حلب و...» هدف قرار گرفت.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان حملات هوایی، خسارت های مالی و جانی سنگینی به تروریست ها وارد آمد؛ در آستانه شروع عملیات نیروهای سوری در جنوب غرب حلب، تروریست های ازبکی و چینی خانواد های خود را به مناطق مرزی مشترک با ترکیه فرستادند.

در حال حاضر نیز ارتش سوریه هزاران تن از نیروهای تازه نفس خود را با تجهیزات سنگین نظامی در جنوب غرب حلب، جنوب شرق و شرق استان ادلب مستقر کرده تا عملیات قریب الوقوع را برای پاکسازی مناطق شمالی آغاز کند و همین مسئله تروریست ها را به وحشت انداخته است.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه سه گذرگاه (الحاضر، ابوالظهور و الهبیط) را در استان های حلب و ادلب بازگشایی کرده اند تا غیرنظامیان بتوانند از مناطق تحت اشغال گروهک های تروریستی خارج شوند و در امان باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    5 8
    پانترکهای ترکیه و تورک پرست فحاش و مجیز گوی ترکیه وکامنت گذار مشرق .. اینجا ساکت ولال میشوند همونهایی که تورچیه را با شرفتر از همه در این سایت میخواندند و مشرق هم کامنتهایشان را مو به مو چاپ میکرد
    • آرمين IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      9 5
      چقدر عقده داري بدبخت!!!برو خودتو به دكتر معرفي كن درمان بشي.با خودت درگيري
  • Javad yahaghi IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    0 0
    حزب الله حریف ندار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس