کد خبر 1032508
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
قصاص

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از آزادی یک زندانی محکوم به قصاص پس از ۲۲ سال خبر داد.

به گزارش مشرق، مجتبی قهرمانی با اشاره به آزادی یک زندانی پس از ۲۲ سال و نیم با پیگیری و مساعدت دادستان کل کشور در تأمین دیه، درباره جزئیات این پرونده، اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۶  فردی در جریان یک درگیری، همکارش را با ضربه چاقو به قتل رساند و پس از دستگیری و رسیدگی قضایی محکوم به قصاص نفس شد.

بیشتر بخوانید:

۳۴۷ مجوز "شکار ویژه" پیشکش کلانتری به اتباع خارجی +سند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با بیان اینکه  اولیای‌دم گذشت را منوط به دریافت دیه کرده بودند و قاتل نیز توانایی پرداخت دیه را نداشت، افزود: دادستان کل کشور در سفری که اخیراً به بندرعباس داشت در جریان موضوع قرار گرفت و بر اقدامات لازم برای پیگیری و فراهم کردن مقدمات آزادی این فرد تأکید و شخصاً نیز مبلغی را برای تأمین دیه پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: با اعزام نماینده ستاد دیه به استان خراسان جنوبی، شناسایی اولیای‌دم، مذاکره با آنها، پادرمیانی معتمدین و جمع‌آوری مبلغی دیگر از خیرین، نهایتاً رضایت دختر و همسر مقتول اخذ و زندانی پس از بیست و دو سال و نیم تحمل زندان، آزاد شد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان نیازمند و افرادی که به لحاظ مشکلات مالی و اقتصادی در زندان مانده‌اند قطعاً دارای اجر فراوان اخروی است و موجب کاهش آسیبهای اجتماعی می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    5 0
    بخاطر افکار نویی که دارید جدیدا دادستان شدید میز مشاوره وراهنمایی برای ارباب رجوع گذاشتید لطف کنید یک‌میز هم برای شکایت از هرزه های دولتی بزارید که ردی از خودشون نمیزارن!!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    1 4
    الان مثلا این ازاد بشه. میخپاد چیکار کنه؟
    • IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      0 3
      به درک هرکار میخواد بکنه یا نکنه
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    2 0
    بسیار عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس