کد خبر 1032390
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
زارع

نمایش بی‌نظیر ۲ آزادکار ایران در رقابت‌های بین‌المللی متئو پولیکونه ایتالیا و شکست نامداران کشتی جهان، امیدها برای درخشش کشتی آزاد ایران در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ را بیشتر کرد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام متئو پولیکونه ایتالیا به عنوان یکی از رقابت‌های موثر در رنکینگ کشتی‌گیران جهت حضور در المپیک ۲۰۲۰، در رم پایتخت ایتالیا در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید:

زارع ۶ ساله بود که ماخوف قهرمان جهان شد!

بر خلاف سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که اینبار نیز صلاح ندید فرنگی کاران ایران را راهی این تورنمنت مهم و اثرگذار بین‌المللی کند، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، بهنام احسان‌پور در ۶۵، یونس امامی در ۷۴، محمدحسین محمدیان در ۹۷ و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم را عازم این تورنمنت کرد.

نکته جالب توجه در این میان اعزام محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۴ و طلای آسیا ۲۰۱۵ بود، کشتی‌گیری که به علت محرومیت دوپینگ، ۴ سال از میادین به دور بود اما در این ۴ سال تمرینات را رها نکرد و با انگیزه و تلاش مثال زدنی آمادگی بدنی خود را از دست نداد تا جایی‌که روز گذشته موفق شد مقابل نامداران کشتی جهان همچون کایل اسنایدر دارنده ۳ مدال طلای جهان و المپیک از آمریکا به برتری برسد.

بدون شک انگیزه و تلاش محمدیان می‌تواند الگویی برای بسیاری از کشتی‌گیران ایران باشد که با وجود داشتن فرصت‌های بیشمار، هیچ‌گاه نتوانسته‌اند از این فرصت‌ها استفاده و در میادین سخت مقابل بزرگان جهان قدرتنمایی کنند.

محمدیان در این رقابت‌ها ابتدا با نتیجه ۱۱ بر صفر علیشیر یرگالی دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد بو نیکال قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از آمریکا گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. اوج قدرتنمایی محمدیان در مبارزه سوم بود، جاییکه کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا را با نتیجه ۸ بر صفر و ضربه فنی شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدیان در این مرحله نیز در یک کشتی زیبا با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد آبراهام کونیدو دارنده مدال برنز جهان از ایتالیا گذشت و راهی دیدار فینال شد و در نهایت الکساندر هوشتین دارنده مدال نقره اروپا از کشور بلاروس را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

کسب ۴۹ امتیاز در ۵ مبارزه بدون از دست دادن حتی یک امتیاز؛ نمایشی خیره کننده که نشان از انگیزه بالای آزادکار جوان و با آتیه ایران دارد، حالا کادر فنی تیم ملی در وزن ۹۷ کیلوگرم کار بسیار سختی برای انتخاب چهره المپیکی ایران دارد، انتخاب از میان علیرضا کریمی و محمدحسین محمدیان.

بی‌جهت نیست که اتحادیه جهانی کشتی نیز به ظهور پدیده‌ای جدید در کشتی جهان آن هم ۴ سال پس از محرومیت که با شکست کایل اسنایدر همراه بود، واکنش نشان دهد و از آن به عنوان" پیروزی بزرگ" نام برد.

در سنگین وزن نیز امیرحسین زارع دیگر چهره جوان کشتی ایران باز هم درخشید و در فینال مقابل بلال ماخوف دیگر غول کشتی جهان از روسیه با ۳ طلای جهانی به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

زارع در این رقابت‌ها پس از استراحت در دور اول، با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی یوسوپ باتیرمورزایف دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نیک ماتوهین از آلمان با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد و در دیدار پایانی نیز مقابل بلال ماخوف دارنده ۳ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک از روسیه با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

کادر فنی در این وزن نیز کار سختی برای انتخاب نفر المپیکی ایران دارد؛ پرویز هادی چهره با تجربه ایران و امیرحسین زارع پدیده جدید کشتی ایران و جهان.

اتحادیه جهانی کشتی نیز از پیروزی بزرگ زارع مقابل بلال ماخوف در دیدار فینال تمجید کرد و نوشت: زارع زمانی که ۶ ساله بود، ماخوف موفق شد به اولین مدال طلای جهان برسد.

هر چه که باشد، در روزهای تلخ ورزش ایران، درخشش محمدیان و زارع در ایتالیا نوید بخش روزهای روشن برای کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس