کد خبر 1032339
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

رویای کار در کشوری دیگر همواره یکی از دغدغه های مردم تمام دنیاست.همواره عده ای در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که به دنبال تغییر مکان زندگی خود برای رسیدن به موقعیتی بهتر می گردند. در بین کشور های قاره اروپا، آلمان یکی از بهترین گزینه های ممکن برای مهاجرت کاری و به خصوص برای ایرانیان است. چرا که بدین طریق می توانید علاوه بر پیدا کردن کار راحت ترین راه ممکن برای اخذ اقامت اروپا را هم طی کنید.

بهترین کشورهای دنیا برای کار کدامند؟

پیش از آنکه به بررسی آلمان بپردازیم، اجازه دهید خلاصه ای از اطلاعات اوضاع کار در دیگر کشور های دنیا را بررسی کنیم. همواره معیار های مختلفی وجود دارند که به کمک آنها می توانید اوضاع یک کشور را برای مهاجرت کاری ارزیابی کنید.

مواردی مانند مزایا، امکانات رفاهی و خدماتی موجود، توان زندگی و کار و همچنین برخی معیار های شخصی مانند نزدیکی فرهنگی با کشور مبدا که در آن زندگی می کنید. علاوه بر این موارد اگر هدفتان از مهاجرت صرفا کار باشد باید به عواملی مانند زبان، سهولت دریافت ویزای کار و شرایط دریافت اقامت نیز توجه داشته باشید.

بر اساس ارزیابی تحقیقاتی انجام شده با عنوان جستجوگر مهاجران که هر سال توسط مؤسسه خدمات مالی اچ‌اس‌بی‌سی ارائه می‌شود، در رتبه‌بندی بهترین کشورها برای مهاجران در سال 2019 کشورهای سنگاپور، نروژ، نیوزیلند، آلمان، هلند، کانادا، استرالیا، سوئد، اتریش و امارات متحده‌ عربی ۱۰ کشور اول برای مهاجرت کاری هستند. البته باید به مواردی مانند اقامت تمکن مالی یونان نیز اشاره کنیم.

کشورهای نروژ، آلمان، هلند، استرالیا و امارات نسبت به سال قبل جایگاه بالاتری کسب کرده‌اند. در این میان استرالیا، کانادا، نیوزیلند و امارات متحده عربی با فرهنگ ما ایرانیان همخوانی بیشتری دارند. مهم‌تر اینکه کشورهای انگلیسی‌زبان گزینه‌های منطقی‌تری برای مهاجرت ما ایرانیان هستند. اما آلمان نیز حتی بدون داشتن شرایط زبان انگلیسی گزینه بسیار عالی برای انتخاب است.

کار در آلمان برای ایرانیان چگونه است؟

کار در آلمان برای ایرانیان دارای مراحل و شرایط نسبتا ساده ای است. فرایند این نوع اقامت با جستجوی کار و اقدام برای گرفتم ویزای کار یا جاب آفر آغاز می شود و مدارک و تخصص شما مورد بررسی قرار می گیرد. آلمان به عنوان یک کشور اروپایی و پیشرو در عرصه صنعت دارای جذابیت های بسیاری است که هر ساله میزبان مهاجرین بسیاری از سراسر دنیاست.

به همین دلیل همواره یکی از بهترین انتخاب های ممکن در بین مردم دنیا و به خصوص مردم کشور ما بوده است. از طرفی آلمان در سال های اخیر دارای کاهش نیروی کار و مقوله ای به نام پیری جمعیت همراه بوده است. به همین دلیل فرصت های کاری بسیار زیادی در کشور آلمان برای مردم دنیا به وجود آمده است.

مزایای کار در آلمان برای ایرانیان چیست؟

 حقوق بالا، مزایای مناسب و امنیت شغلی بالا از جمله دلایل بسیاری از افراد برای مهاجرت کاری به این کشور می باشد. در برخی از صنایع میزان ساعات کاری 35 ساعت در هفته است. درحال حاضر آلمان بازار کار بسیار خوبی به خصوص برای مهندسان دارد و خدماتی که برای کار ارایه می دهد از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است.

کار در کشور آلمان برای ایرانیان و سایر افراد یک مزیت خیلی مهم داشته و آن این است که کار در آلمان می تواند پلی برای اخذ اقامت و در نهایت اخذ شهروندی آلمان باشد که شرایط خاص خود را دارد ولی مهاجرت به آلمان از طریق کار یکی از راه های مناسب و پرطرفدار می باشد. بهترین نوع از این دسته اقامت ها نیز اقامت بلوکارت آلمان است.

معرفی انواع ویزای کار در آلمان برای ایرانیان

برای ورود به کشور آلمان و کار در این کشور نیاز به اخذ ویزای کار دارید. انواع مختلفی از ویزاهای کار در آلمان وجود دارد، انواع ویزاهایی که ایرانیان می توانند به وسیله آن به کار در آلمان بپردازند، شامل موارد زیر می باشد.

· ویزای جستجوی کار

· ویزای کار از طریق پیشنهاد شغلی

· ویزای کار از طریق بلو کارت آلمان

شرایط دریافت هر یک از این نوع ویزاها و کار در آلمان برای افراد مقیم مناطق مختلف دنیا متفاوت می باشد. با توجه به ملیت افراد شرایط کار برای دسته بندی ارائه شده در لیست زیر متفاوت می باشد.

· فرد عضو اتحادیه اروپا EU باشد.

· فرد عضو مناطق اقتصادی اروپا سویس EEA باشد.

· یا از شهروندان کشورهای ثالث باشد.

بلوکارت آلمان بهترین راه برای مهاجرت کاری به اروپا است

در بین تمام راه های معرفی شده در بالا برای پیدا کردن کار در آلمان، اقامت بلوکارت یکی از بهترین موارد ممکن است. البته اقامت کارآفرینی نیز می تواند یکی از گزینه های مناسب و پیش روی شما باشد، اما مسلما بلوکارت انتخاب مناسب تری است.

بلوکارت آلمان در حقیقت نوعی ویزای کار است و پس از هربار انقضا قابلیت تمدید دارد. حتی فرد متقاضی پس از گذشت زمانی خاص اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کند. این موضوع خود مهمترین نکته ای است که اقامت بلوکارت آلمان را به بهترین انتخاب ممکن تبدیل می کند. البته ویزای کارآفرینی آلمان نیز دارای شرایط مشابهی است.

شرایط مورد نیاز برای دریافت بلوکارت آلمان چیست؟

برای دریافت کارت آبی شرایط خاصی باید برآورده شود که در زیر عنوان شده است.

· فرد متقاضی باید فارغ التحصیل یک دانشگاه معتبر باشد که مدرک این دانشگاه مورد تایید کشور آلمان واقع شود.

· فرد متقاضی باید یک قرارداد کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود در کشور آلمان را داشته باشد.

· فرد بدون پیشنهاد کار نمی تواند BLUE CARD کشور آلمان را دریافت نماید.

· حقوق دریافتی فرد متقاضی که با یک شرکت آلمانی قرارداد کار دارد باید در سال حداقل ۴۵،۰۰۰ یورو باشد.

· اگر فرد فارغ التحصیل یکی از رشته هایی باشد که کشور آلمان به آن نیازمند است مثل ریاضیات، علوم پایه، IT، مهندسی، پزشکی و… حقوق دریافتی چنین اشخاصی می تواند سالی ۳۵،۰۰۰ یورو باشد.

شخصی که بلوکارت آلمان را دریافت می کند می تواند خانواده خود را همراه ببرد و آنها هم اجازه کار و زندگی را در آلمان خواهند داشت اما مدت اقامت و کار در کشور آلمان بستگی به اعتبار BLUE CARD دارد.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    1 0
    ننگ بر کسانی که میخواهند برای پرکردن جیب خودشان ،مردم را تشویق به رفتن از کشور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف بکند.وای بر شما در شب اول قبرتان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس