کد خبر 1032327
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
پابلو مافئو

لیونل مسی با یک اظهارنظر، یک مدافع گمنام را به شدت معروف کرد. مدافعی که فقط 168 دقیقه روبروی این نابغه فوتبال ایستاده و تیمش 9 بار در برابر مسی و یارانش تسلیم شده! 

به گزارش مشرق، وقتی از لیونل مسی پرسیده شد که کدام مدافع در مقابل تو سرسخت تر بوده، تصور می شد که او از سرخیو راموس یا ویرجیل فن دایک نام ببرد اما مسی در اظهارنظری عجیب، پابلو مافئو مدافع راست خیرونا را به عنوان سرسخت ترین مدافعی که تا به حال روبرویش بازی کرده، معرفی کرد. همین کافی بود که مافئو که یک مدافع جوان و گمنام محسوب می شود، دستمایه ترول ها و کارتون ها شود و نام او بیشتر از هر وقت دیگر در موتورهای جستجو تایپ شود.

بیشتر بخوانید:

خداحافظی احساسی مسی و سوارز با والورده +عکس

*مدافع محبوب مسی کیست؟

پابلو مافئو با 172 سانتی متر قد و با ملیت اسپانیایی، متولد 12 جولای 1997 است و در تیم های ملی جوانان و امید اسپانیا هم بازی کرده. پابلو که قابلیت بازی در پست های دفاع راست و دفاع وسط را دارد، وقتی 16 ساله بود مورد توجه استعدادیاب های منچسترسیتی قرار گرفت و از اسپانیول به آکادمی این باشگاه رفت. او در حال حاضر به صورت قرضی در تیم خیرونا در دسته دوم بازی می کند. 

*استعدادی که توجه پپ را جلب نکرد

پابلو مافئو وقتی برای تیم های پایه منچسترسیتی بازی می کرد، مورد توجه مانوئل پیگرینی قرار گرفت و در 18 سالگی به لیست ذخیره های این تیم پر ستاره رسید اما پابلو هیچ وقت در زمان پیگرینی نتوانست به ترکیب اصلی سیتی زن ها برسد و به خیرونا قرض داده شد. با ورود پپ گواردیولا به منچسترسیتی، مافئو در مدت پنج ماه، 3 بار در ترکیب اصلی این تیم آزمایش شد. او در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا در بازی با استه اوا بخارست 90 دقیقه در پست دفاع راست بازی کرد. حدود دو ماه بعد در دربی شهر منچستر باز هم پپ، این مدافع 19 ساله را در شکست 1-0 تیمش مقابل منچستریونایتد به کار گرفت و بالاخره در دسامبر 2016، مافئو برای آخرین بار در ترکیب سیتی قرار گرفت. او در مساوی 1-1 تیمش مقابل سلتیک، 62 دقیقه در پست مدافع وسط بازی کرد و چند روز بعد، در اولین روز سال 2017 بار دیگر به خیرونا قرض داده شد. این آخرین حضور پابلو مافئو در ترکیب اصلی منچسترسیتی در یک بازی رسمی بود. 

*صعود به لالیگا و ملاقات با مسی

پابلو مافئو که در نیم فصل به خیرونا رفته بود، در همان سال با این تیم ایالت کاتالونیا به لالیگا صعود کرد تا فرصت نمایش مقابل لیونل مسی را به دست بیاورد. در فصل  2017-2018، پابلو که مدافع راست فیکس تیمش بود، 2 بار به مصاف مسی و یارانش رفت. در بازی رفت که دروازه بان و مدافع خیرونا دوبار به اشتباه دروازه خودی را باز کردند، بارسا با نتیجه 3-0 پیروز شد. در آن دیدار، مافئو در دقیقه 78 تعویض شد. 
در بازی برگشت در نیوکمپ، مافئو 90 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت اما  بارسا با هت تریک سوارز و دبل مسی، با نتیجه 6-1 خیرونا را در هم کوبید. خیرونا در پایان این فصل بار دیگر به دسته دوم سقوط کرد.

* تو بهترین بازیکن دنیایی، چه کار کنم؟

بعد از بازی رفت بارسا و خیرونا، پابلو مافئو گفته بود که در طول بازی، رابطه صمیمانه ای با مسی برقرار کرده و مسی هم از او سوال های زیادی پرسیده. مافئو از آن بازی خاطره جالبی دارد: «مسی به من گفت تمام روز تو را اینجا کنار خودم خواهم داشت و من هم به او گفتم تو بهترین بازیکن دنیایی چه کار باید بکنم؟ مسی از من پرسید که چند سال دارم و اینکه آیا قرضی از سیتی به خیرونا آمده ام و در مورد حال و روز باشگاه سیتی هم از من سؤالاتی پرسید. من و مسی در طول تمام دقایق بازی درکنار هم بودیم و او سؤالات متعددی از من پرسید. مسی انسان خوبی است»

*یک انتقال ناموفق به آلمان

با وجود اینکه خیرونا در لالیگا موفق نبود اما پابلو مافئو مورد توجه اشتوتگارت قرار گرفت. توسط این تیم آلمانی، مافئو که مالکیتش همچنان با منچسترسیتی بود در انتقالی 9 میلیون یورویی به بوندسلیگا منتقل شد تا به دومین خرید گران قیمت تاریخ اشتوتگارت تبدیل شود. اما این انتقال برای پابلو خوش یمن نبود و او به خاطر مصدومیت، ماه ها کنار خط ماند. اشتوتگارت هم در پایان فصل به شکلی عجیب به دسته دوم سقوط کرد تا این مدافع جوان، دومین سقوط پیاپی در لالیگا و بوندسلیگا را تجربه کند. با شروع فصل جدید فوتبال اروپا، او برای چندمین بار به خیرونا قرض داده شد، تا باز هم به دسته دوم اسپانیا برگردد. 

*آیا مسی درست می گوید؟

دستاوردهای پابلو مافئو به عنوان یک جوان 22 ساله، تا اینجا چندان بد نبوده. اما با حرف های مسی درباره او، حالا همه نگاه ها به این مدافع راست خیرونا معطوف شده که ببینند نابغه فوتبال جهان چرا این همه به پابلو مافئو اعتبار داده است. شاید همین حرف ها باعث شود سال آینده پابلو را در تیم های بزرگتری ببینیم.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس