استیون منوشین

خزانه‌داری آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به شرکت‌های خارجی فرصتی ۹۰ روزه داده تا خود را به تحریم‌هایی که هفته گذشته علیه ایران اعلام شد، منطبق کنند.

به گزارش مشرق، خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد شرکت‌های خارجی برای انطباق با تحریم‌های تازه‌ای که هفته گذشته علیه ایران اعلام شد، فرصتی ۹۰ روزه دارند.

بیشتر بخوانید:

مکانیسم ماشه بی‌خاصیت شد

بر اساس اطلاعیه‌ای که در وبگاه خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است، این فرصت سه ماهه روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) به پایان می‌رسد و طرف‌هایی که بعد از این تاریخ با تحریم‌ها همراهی نکنند، از سوی آمریکا با جریمه روبرو می‌شوند.

خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته تحریم‌های تازه‌ای علیه بخش صنعت، معدن و پارچه‌بافی ایران وضع کرد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با امضای یک فرمان اجرایی، به خزانه‌داری این اختیار را داده است که تقریبا هر نوع تجارت با ایران را در فهرست تحریم قرار دهد.

دولت آمریکا که اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، در چارچوب سیاست موسوم به «فشار حداکثری» به صورت مداوم بر میزان تحریم‌ها علیه ایران افزوده است. منتقدان این سیاست می‌گویند این سیاست هرچند اقتصاد ایران را با چالش‌هایی روبرو کرده، اما به هیچ‌یک از دو هدف اصلی خود یعنی تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران و وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به مذاکره با آمریکا، نرسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    13 1
    جنبه روانی داره، البته با فَتِف و خود تحریمی روحانی تکمیل می شود!!!
  • US ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    3 1
    از قبل هم تحریم بودیم چون بانک هابا ما کار نمی کنند
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    4 2
    باید کاری کنیم که تحریم کردن ما برایشان پرهزینه شود. اگر بزدل باشیم، همه چیز را میبازیم! دست به سینه و ساکت در یکجا، سرنوشت را به نظاره ننشینیم... . یاعلی. اقتصاد دنیا را با چالش روبه رو کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس