مجلس نمایه

کمیسیون فرهنگی مجلس در بیانیه‌ای خواستار محکومیت تهدید حمله نظامی آمریکا به اماکن فرهنگی کشور توسط سازمان‌های بین‌المللی شد.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص تهدید به حمله نظامی ایالات متحده امریکا به مکان‌های فرهنگی کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

نقض قوانین توئیتر توسط دونالد ترامپ

آیا مرگ ۱۷۶ نفر انسان برای آمریکا مهم است؟

متن آن به شرح ذیل است:

ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا ۗ (سوره حج، آیه ۴۰)

... و اگر خدا شر بعضی از مردم را به بعض دیگر دفع نکند همانا صومعه‌ها و دیرها و کنشت‌ها و مساجدی که در آن (نماز و) ذکر خدا بسیار می‌شود همه خراب و ویران شود... (ترجمه سوره حج، آیه ۴۰)

​هر چند با گذشت حدود یک هفته از تهدیدات رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن اهدافی که برای فرهنگ ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد، بنظر می‌رسد پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهداف امریکایی در عراق امریکا را از این اقدام پشیمان کرده باشد، اما مردم شریف ایران نباید این موضوع را به بوته‌ی فراموشی بسپرند. این اقدام نشانگر سیاست کلی سردمداران ایالت متحده در جهت تخریب هویت و فرهنگ ملی یک کشور است که خود از مصادیق نقض حقوق بشری و برخلاف کنوانسیون‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۷۲ سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) بوده که نابودسازی فرهنگی را از ابعاد نسل زدایی می‌داند. همچنین قطعنامه ۲۴۳۷ سازمان ملل صراحتا اعلام نموده است هر گونه اقدامی که باعث تخریب میراث فرهنگی شود نباید صورت بپذیرد و از نظر این سازمان این‌گونه اقدامات محکوم است.

مردم شریف ایران به خوبی آگاه بوده و جهانیان نیز نیک می‌دانند که کشور ایران دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ چندین هزار ساله است که این تمدن و فرهنگ توانسته تاثیرات عمیقی در شکل‌دهی دیروز، امروز و فردای جهان بگذارد. ریاست جمهوریآمریکا که هنوز قرن‌های تاسیس کشورش به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد با کینه اعلام می‌نموده که قصد تخریب مراکز فرهنگی ایران را دارد، این در صورتی است که آقای ترامپ در سخنرانی‌های همیشه خود را دوستدار مردم ایران معرفی می‌نماید. سوال اینجاست آیا شخصی می‌تواند مردمی را بدون پیشینه تاریخی و فرهنگی آن دوست بدارد؟ این امر نشانگر تناقض در سخنان ریاست جمهوری آمریکا می‌باشد که بنا به اذعان مطبوعات آمریکایی روزانه چندین دروغ به مردم کشورش می‌گوید و این نیز دروغ دیگری می‌باشد که این بار به مردم ایران گفته است.

نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر این اعتقادند که تهدید نظامی ایالت متحده آمریکا مبنی برحمله به اماکن فرهنگی تهدید مستقیم مردم ایران است و این کمیسیون ضمن مطالبه از سازمان‌های بین‌المللی مربوطه جهت محکومیت این اقدام، حق خود می‌داند که از طریق نهادهای بین‌المللی حقوقی از جمله سازمان جهانی یونسکو و سازمان‌های مردم نهاد متولی فرهنگ در سطح جهان پیگیر تمامی حقوق مادی و معنوی مردم فرهیخته و متمدن ایران باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    1 0
    خدا رو شکر مجلسی ها از خواب بیدار شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس