نظامیان

مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه، اخبار منتشره درباره ممانعت از عبور نیروهای گشت پلیس نظامی روسیه توسط نظامیان آمریکایی در استان حسکه را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه (که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد) برخی اطلاعات منتشره مبنی بر اینکه نیروهای نظامی آمریکایی مانع عبور ماشین‌های گشت پلیس نظامی روسی در استان حسکه شده‌اند را تکذیب کرده است.

سرهنگ "یوری بارینکوف" رئیس مرکزی روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه در این باره گفت، انتشار برخی اطلاعات از منابع اینترنتی خارجی در مورد ممانعت از گشت زنی نیروهای پلیس نظامی روسیه در حسکه توسط نظامیان آمریکایی معتبر نیست.

وی در عین حال یادآور شد که کانال ارتباطی دائمی بین فرماندهی گروه نظامیان روسیه مستقر در سوریه و مرکز عملیات نیروهای مسلح ایالات متحده در خاورمیانه همچنان برقرار است تا از بروز هر نوع حادثه بین نظامیان دو کشور در عرصه عملیاتی سوریه جلوگیری شود.

این مقام نظامی روس افزود: «نیروهای پلیس نظامی روسیه همچنان به گشت‌زنی‌های خود در استان‌های حلب ، رقه و حسکه ادامه داد. بارینکوف اطمینان داد که تمام فعالیت‌های گشت زنی بدون وقوع هیچ حادثه‌ای ، مطابق با برنامه‌های مصوب و در مسیرهای تعیین شده انجام می شوند.

در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه) وزارت دفاع ترکیه از آغاز رژیم آتش‌بس در منطقه کاهش تنش ادلب در سوریه از ساعت ۰۰:۰۱ در تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۲ دی ماه) خبر داد. مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه برقراری آتش‌بس در منطقه ادلب از تاریخ ۹ ژانویه (۱۹ دی ماه) را اعلام کرد.

البته به گفته بارینکوف، تنها طی روز گذشته، گروه‌های مسلح غیرقانونی  ۱۶ بار در این منطقه اقدام به تیراندازی کردند. وی از فرماندهان نظامی این گروه‌ها خواست تا به مسیر حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات ملحق شوند.

نیروهای پلیس نظامی روسیه همچنان به گشت‌زنی در چهار مسیر تعیین شده در استان حسکه و حلب ادامه داده و نیروهای هوایی روسیه نیز به منظور نظارت بر اوضاع منطقه در همین مسیرها گشت زنی می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس