رابرت مک ایر سفیر انگلیس در تهران

سفیر انگلیس در تهران، به‌خاطر عملکردش عنصر نامطلوب محسوب می‌شود و باید اخراج شود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حضور سفیر انگلیس در یکی از تجمعات تهران که عده‌ای در آن، شعارهای انحرافی می‌دادند، از جنبه‌های مختلف قابل تأمل است.

بیشتر بخوانید:

حساب کار دست انگلیسی‌ها آمد +عکس

سفیر انگلیس به زودی به ایران بازخواهد گشت

واقعه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین به دستاویزی برای عده‌ای تبدیل شده و کاملاً روشن است که آمریکا و انگلیس و تعدادی از دولت‌های معاند نیز درصدد سوء‌استفاده از آن برآمده‌اند. سفیر انگلیس در تهران، وارد این ماجرا شد و درحال فیلمبرداری، توسط نیروی انتظامی دستگیر شد. دولت‌های بیگانه برای سوء‌استفاده‌های موردنظر خود معمولاً به‌صورت غیرمستقیم و با استفاده از عناصر ناشناخته مرتکب چنین اقداماتی می‌شوند ولی سفیر انگلیس بسیار ناشیانه عمل کرد و پرده تزویر از چهره دولت مداخله‌گر متبوع خود برداشت.

نکته دوم اینکه وزیر امور خارجه انگلیس در حمایت از سفیر گستاخ کشورش در تهران ضمن توجیه این اقدام خصمانه، جمهوری اسلامی ایران را به رفتارهایی که منجر به انزوایش در سطح بین‌المللی می‌شود متهم کرد و از این طریق تلاش کرد صورت مسئله را پاک کند. این اقدام وزیر خارجه انگلیس نشان داد کاری که «راب مک‌ایر» انجام داده، یک ماموریت بوده و وزارت خارجه انگلیس در جریان این اقدام خلاف قرار داشته و آقای سفیر با برنامه‌ریزی مسئولین بالادستی کشورش مرتکب چنین تخلفی شده است. وزارت امور خارجه کشورمان باید آقای «راب مک‌ایر» سفیر انگلیس در تهران را به‌خاطر عملکرد خلاف شئون دیپلماتیک، یک عنصر نامطلوب بداند و ماموریت او در تهران را برای کشورمان غیرقابل تحمل اعلام کند و از او بخواهد ایران را ترک کند.

این، اولین تخلف سفیر کنونی انگلیس در تهران نیست. او تخلفات دیگری نیز داشته که وزارت امور خارجه کشورمان در جریان است و به همین دلیل بیش از این نمی‌توان درباره او مماشات کرد. اخراج سفیر انگلیس در تهران، اکنون یک خواسته عمومی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس