هواپیمای اوکراینی نمایه

اداره خدمات پیگرد و امنیت اوکراین از مقامات ایران درخواست کرد، تا جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که در ایران سقوط کرد، را به کی‌اف تحویل دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اداره خدمات پیگرد و امنیت اوکراین از مقامات ایران درخواست کرد، تا جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که در ایران سقوط کرد را به کی‌اف تحویل دهد.

یک مقام امنیتی اوکراین این هفته گفت قرار است، یک مامور ارشد تحقیق از ایران به زودی به اوکراین بیاید تا مطمئن شود که لابراتوار  این کشور برای کار بر روی جعبه سیاه مناسب است.

بیشتر بخوانید:

شناسایی پیکر ۱۲۳ جان‌باخته سانحه هوایی +اسامی

 یک فروند هواپیما بوئینگ اوکراین روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه بر اثر اصابت موشک پدافند ایران در خاک کشور سقوط کرد که بیشتر مسافران آن ایرانی و برخی از کشورهای دیگر بودند.

روز گذشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در آخرین گزارش خود درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران به دلیل اصابت موشک پدافندی به صورت لحظه به لحظه از زمان حمله بزرگ ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق تا لحظه سقوط هواپیما پرداخت و نوشت: بررسی‌ اطلاعات پرواز، جزیات رهگیری هواپیمای مذکور، و فیلم‌های موجود از اصابت موشک به هواپیما نشان می‌دهد که هواپیمای اوکراینی ۲۰ تا ۳۰ ثانیه قبل از اصابت موشک، مخابره سیگنال شناسایی را متوقف کرده است.

در صورتی که سیگنال شناسایی هواپیما اشتباه باشد و یا اینکه برای یک پرنده هیچ سیگنالی مخابره نشود، نرم افزار سیستم تور اعلام خطر می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    6 10
     بررسی‌ اطلاعات پرواز، جزیات رهگیری هواپیمای مذکور، و فیلم‌های موجود از اصابت موشک به هواپیما نشان می‌دهد که هواپیمای اوکراینی ۲۰ تا ۳۰ ثانیه قبل از اصابت موشک، مخابره سیگنال شناسایی را متوقف کرده است. در صورتی که سیگنال شناسایی هواپیما اشتباه باشد و یا اینکه برای یک پرنده هیچ سیگنالی مخابره نشود، نرم افزار سیستم تور اعلام خطر می‌کند. مردم خوب می فهمن که با موشک اول این سیستم از کار افتاده .
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      8 3
      اشتباه مثبت دادم. مردم خوب میدونن قضیه خرابکاری و نفوذ هست.
    • قاسم IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      6 0
      احمقی یا خودتو زدی به حماقت مجید جان دلبندم سیگنال رادار و iff هواپیما 30 ثانیه قبل از اصابت از کار افتاده که به عقیده من چند سناریو ممکنه اتفاق افتاده باشد یا رویش جمینگ از زمین یا از هوا انجام شده یا خرابکاری از داخل هواپیما بوده یا نقص فنی که خاص 737 است باعث شده که قبضه تور ام یک آنرا نتواند تشخیص دهد و در آن ارتفاع و با آن سرعت امکان اینکه بعنوان یک کروز شناسایی شود بشدت بالاست.بنابراین به هیچ عنوان نباید جعبه سیاه را به غربیها داد چون بنفع خودشان تفسیر خواهند کرد.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    10 0
    دادان جعبه سیاه همانا و خرابکاری اطلاعاتی کشوری که سیگنال هواپیما رو قطع کرده همانا . مثل روز این مطلب معلومه . خود دانید
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    11 1
    نه، فقط هم اطلاعات سپاه باید بررسی کنه و الا پشت پرده رو نمی تونین پیدا کنین.. اصلاح طالبان را بکشید تا فتنه ای نباشد.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    3 1
    تو چند ثانیه عمل کردن خیلی سخته ...
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    7 1
    کار خودشونه انشالله خداوند به زودی رسواشون می کنه. عقل یه بچه هم قد میده که کار شیطان بزرگ آمریکاست و از قبل برنامه ریزی شده بوده تا 1. وجهه سپاه رو تخریب کنه و 2. راه رو برای برجام باز کنه و 3. امنیت ملیمون که مدیون سپاه هست به خطر بیافته. درک این مطلب خیلی راحته.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    خدا رحمتشون کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس