آیت‌الله جنتی نمایه

دبیر شورای نگهبان گفت:با گوشی شنوا شکایات و اعتراضات را رسیدگی کرده و تحت فشار فرد یا جریانی در روند بررسی صلاحیت‌ها قرار نمی‌گیریم.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۸) در جلسه این شورا ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) گفت: بالاخره مرحله اول بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید؛ در این مرحله هیات‌های نظارت استانی و مرکزی زحمات زیادی کشیدند و در فرصتی اندک و با دقتی زیاد کار اعلام نتایج بررسی‌ها را به پایان بردند.

ببینید:

وی با تاکید بر اینکه هیات‌های نظارت بر اساس مدارک و مستندات متقن از مراجع قانونی اقدام به بررسی صلاحیت داوطلبان کردند، افزود: شورای نگهبان پاسدار حقوق مردم است و تمام تلاش خود را می‌کند که حق و حقوق احدی ضایع نشود از همین رو اگر داوطلبی فاقد شرایط اعلام شده و یا نسبت به عدم تائید صلاحیت خود اعتراض دارد، می‌تواند به هیات‌های نظارت استانی مراجعه کند و شکایات خود را به همکاران ما برسانند؛ ما با گوشی شنوا شکایات و اعتراضات را رسیدگی می‌کنیم و البته تحت فشار فرد یا جریانی در روند بررسی صلاحیت‌ها قرار نمی‌گیریم.

در بررسی صلاحیت‌ها به حزب و جناح کاری نداریم

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با دعوت داوطلبان به صبر و خویشتنداری تصریح کرد: نتایج اعلام شده درباره صلاحیت داوطلبان نهایی نیست و همچنان امکان بازبینی و بازنگری در نظرات اولیه توسط اعضای شورای نگهبان وجود دارد.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: همان‌طور که قبلا نیز تاکید کرده بودیم در بررسی صلاحیت‌ها به حزب و جناح کاری نداریم و شرایط قانونی را با کلیه داوطلبان تطبیق می‌دهیم. در میان افراد تائید یا رد صلاحیت شده افراد شاخصی از هر دو جناح سیاسی هستند که خود نشانگر این رویکرد بی‌طرفانه و مستقل شورای نگهبان است.

ترور حاج قاسم سلیمانی بزرگترین جنایات رسمی است که توسط آمریکا انجام شد

آیت الله جنتی در ادامه به شهادت مظلومانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دست دولت آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: هم اصل و هم برکات شهادت حاج قاسم سلیمانی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اصل این واقعه از این حیث مهم بود که یکی از عالی‌ترین مقام‌های نظامی ایران که به دعوت رسمی مقامات عراقی در این کشور حضور داشت به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا ترور شد؛ این نشان می‌دهد آمریکا بزرگترین تروریسم دولتی است و ترور مذکور بزرگترین جنایات رسمی است که توسط یک کشور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از جمله جلوه‌ها و تبعات شهادت حاج قاسم سلیمانی حضور میلیونی و بی‌سابقه مردم در سراسر ایران و حتی منطقه و جهان بود؛ این حضور بی‌سابقه بیانگر آن است که مردم از آمریکا جنایتکار متنفر هستند و در عین حال به استمرار راه حاج قاسم سلیمانی که همان مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان و مستکبران عالم است، ایمان دارند.

حضور میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی قدرت معنوی ملت ایران را نشان داد

دبیر شورای نگهبان با یادآوری این مطلب که در طول تاریخ انقلاب اسلامی این حجم و کثرت از حضور مردم در تشییع پیکر تقریبا کم سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: حضور میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی قدرت معنوی ملت ایران و جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان و دشمنان کشید.

وی در عین حال از جانباختن تعدادی از تشییع کنندگان در مراسم حاج قاسم سلیمانی در کرمان ابراز تاسف کرد.

آیت الله جنتی با قدردانی از سپاه به دلیل پاسخ کوبنده آن‌ها به آمریکایی‌ها در پی شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد: خداوند به عزت و قدرت سپاه بیافزاید که با پاسخ موشکی خود هیمنه آمریکا را در مقابل چشم جهانیان شکست و چنان سیلی به آن‌ها زدند که حتی توان پاسخ متقابل را نداشتند.

سفیر انگلیس عنصر نامطلوب است

وی به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نیز اشاره کرد و گفت: از درگذشت هم‌وطنان و نخبگان‌مان در این حادثه، متالم و متاثر شدیم، اما همان طور که فرماندهان نظامی گفتند در این مساله، خطای انسانی رخ داد اگرچه فرضیه خرابکاری دشمن نیز مطرح است و باید منتظر ماند تا نتایج بررسی‌های مسئولین مشخص شود.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تهران در جمع فرصت‌طلبانی که به بهانه عزاداری برای جانباختگان حادثه هواپیما دست به شعارها و اقدامات ساختارشکنانه زدند، گفت: این اقدام سفیر خلاف قواعد حقوقی و رفتار دیپلماتیک است و مسئولان محترم باید طبق قانون با او برخورد و به عنوان عنصر نامطلوب وی را معرفی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    7 0
    تو هم تقوا نداری؟
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 8
    دوباره بایک فشار این اصلاح طلبا همشون رو به مجلس راه میدن معلوم نیست شورای نگهبان چیکار میکنه اگه عرضه ندارین جلوی این فساد طلبا وهرکسی که زر وزور داره بیاستید برید کنار
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    6 0
    نماینده ایی که بخاطر فساد اقتصادی اش رد صلاحیت شده بازبینی در مورد او چه معنی می تونه داشته باشد
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    3 0
    شوراي نگهبان نبايد در برابر فشارها كوتاه بياد
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    0 7
    مرد همیشه ثابت قدم انقلاب خدا خیرت بده
  • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    0 1
    فقط مقاومت، مثل ملت ایران همه چیز را درست می کنند خدا خیرتون بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس