اسدالله عباسی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تداوم توزیع کالاهای استراتژیک با ارز یارانه‌ای در سال ۹۹ خبر داد و گفت: نظارت دقیق دولت و دستگاه‌های متولی از دو نرخی شدن کالاهای اساسی در بازار جلوگیری می‌کند.

به گزارش مشرق، اسدالله عباسی اظهار داشت: توزیع کالاهای استراتژیک با ارز یارانه‌ای در سال ۹۹ ادامه دارد اما در این میان از دولت و سایر دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم از دو نرخی شدن اقلام اساسی مورد نیاز مردم به هر نحو ممکن جلوگیری کرده تا زمینه برای فعالیت سوءاستفاده‌گران و اخلالگران ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

دولت چرا عملکرد واقعی دریافت‌کنندگان ارز را منتشر نمی‌کند؟

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای سال آینده نیز مطابق سال ۹۸ اعتبارات بسیار خوبی جهت تأمین اقلام اساسی مردم توسط دولت و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته می‌شود عنوان کرد: به غیر از تأمین کالاهای استراتژیک موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که این اقلام باید با قیمت مصوب و عادلانه در بین مردم توزیع شود.

عباسی جلوگیری از ایجاد تفاوت‌ فاحش بین قیمت اولیه تأمین کالاهای اساسی با ارز یارانه‌ای و کالایی که نهایتاً در سطح بازار به مردم عرضه می‌شود را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: اگر قرار باشد مردم در سطح بازار مایحتاج و نیازهای اولیه خود را با چندین برابر قیمت تهیه کنند سیاست تأمین کالای اساسی شکست می‌خورد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس بر روی لزوم حمایت جدی از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه توافق داشته و بر روی عملی شدن آن تأکید ویژه‌ای دارند افزود: با توجه به موضوعات اشاره شده در همین‌ جا باید به همه مردم اعلام کند که هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی سال ۹۹ وجود ندارد.

وی پیش‌بینی برای تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز آخر سال مردم تا پیش از تعطیلات نوروزی و تمهیداتی که دستگاه‌های متولی نظیر وزارت صمت در این مورد اندیشیده را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ذخیره‌سازی لازم برای ماه‌های پایانی سال انجام شده بنابراین کالاهای اساسی با قیمت مصوب در بازار مصرف توزیع می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نقش‌آفرینی دستگاه‌هایی نظیر دیوان محاسبات، تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی جهت برخورد با افرادی که قصد اخلالگری در بازار دارند را ضروری خواند و عنوان کرد: سال گذشته با توافق دولت و مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جزئیات و مواد مختلف لایحه بودجه سال ۹۹ هم‌اینک در کمیسیون تلفیق توسط نمایندگان در حال بحث و بررسی است خاطرنشان کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی و تورمی که به مردم وارد شد مجلس تمام تلاش خود را برای افزایش اعتبارات حمایتی از اقشار و دهک‌های مختلف جامعه انجام می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس