پرچم نمایه عراق و آمریکا

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش داده‌اند واشنگتن در حال بررسی قطع کمک ۲۵۰ میلیون دلاری به عراق در صورت درخواست بغداد برای خروج نظامیان آمریکا از آن کشور است.

به گزارش مشرق، منابع خبری بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) گزارش داده‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی قطع ۲۵۰ میلیون دلار از کمک‌های نظامی این کشور به عراق در صورت تصمیم بغداد به اخراج نظامیان آمریکا است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا در ایمیل‌هایی که به رویت این روزنامه رسیده رایزنی‌هایی درباره بودجه‌های مربوط به کمک‌های نظامی به عراق صورت گرفته است. 

این ایمیل‌ها نشان می‌دهد که اداره امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا به دنبال قطع تمام کمک نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری آمریکا به عراق در سال میلادی جاری است.

طبق این گزارش، این اداره همچنین قصد دارد از دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید درباره حذف درخواست کمک ۱۰۰ میلیون دلاری برای سال مالی ۲۰۲۱ هم سوال کند. 

در این ایمیل‌ها تصریح شده که هیچ تصمیمی هنوز اتخاذ نشده، اما به مقام‌های ارشد دولت ترامپ دستور داده شده به بررسی بودجه‌هایی که امکان قطع آنها در صورت اخراج نیروهای آمریکا وجود دارد بپردازند.

نزدیک به ۵۳۰۰ پرسنل نظامی و صدها همکار بین‌المللی آنها در عراق حضور دارند. 

پارلمان عراق روز ۱۵ دی‌ماه طرحی را که خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور است به تصویب رساند.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت : «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی عراق را ترک کنند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    5 3
    40میلیارد پول عراق برای خرید اسلحه رو چند ساله بلوکه کرده حالا حرف از 250میلیون دلار کمک میزنه عجب رویی دارن این یانکی های دانکی
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    5 4
    بیشتر هزینه های نظامی عراق مربوط به جنگ افروزی های مستقیم و غیر مستقیم آمریکای جنایتکار مستکبر است.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    0 0
    خوب عراق روزی سه میلیون بشکه نفت می فروشد می تواند خرید سلاح را از روسیه به صورت تهاتری انجام دهد نفت بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس