بوریس جانسون

فریبکاری آمیخته با بلاهت، در اظهارات مقامات انگلیسی موج می‌زند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

انگلیس و فرانسه و آلمان دیروز بیانیه‌ای صادر کردند مبنی بر این که مکانیسم ماشه را در برجام فعال کرده‌اند. این سه کشور مدعی شدند هدف از این کار، حفظ برجام و پایبند کردن ایران به اجرای تعهدات برجامی خود است.

بیشتر بخوانید:

مکانیزم ماشه در برجام چیست؟

واکنش روسیه به آغاز «مکانیسم حل اختلاف برجام»

این ادعا در حالی است که اروپایی‌ها نزدیک ۲۰ ماه است حداقل تعهدات خود در برجام را انجام نمی‌دهند. اما اتفاق مضحک‌تر این است که نخست‌وزیر انگلیس همزمان با ادعای سه جانبه درباره تلاش برای حفظ برجام، گفت طرح ترامپ می‌تواند «جایگزین برجام» شود!

بوریس جانسون در گفت‌وگو با BBC اظهار داشت: طرح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره برنامه اتمی ایران می‌تواند جایگزین توافق هسته‌ای برجام شود.

جانسون اجرای طرح ترامپ را «قدم بزرگی رو به جلو» خواند و گفته اگر بخواهیم برجام را از بین ببریم باید جایگزینی برای آن داشته باشیم.

وی گفت: مشکل برجام این است که از نگاه آمریکا این توافق منقضی می‌شود و دیگر این که این توافق در دولت باراک اوباما به دست آمده است.

یادآور می‌شود انگلیس نه تنها در دوره اجرای برجام هم در مقابل مبادلات مالی و بانکی ایران کارشکنی می‌کرد، بلکه پس از خروج آمریکا، اقدام به راهزنی دریایی و توقف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل‌الطارق کرد اما پس از قدرت‌نمایی ایران در توقیف نفت‌کش انگلیسی که تحقیر بی‌سابقه امپراتوری سابق بود، مجبور به آزادسازی نفتکش حامل نفت ایران شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    3 2
    عنگلیس مهره نفوذی آمریکا در اروپاست و بقیه فقط دلقک این سیرک هستند. ببینید چطور بعد ماجرای سفیر، سریعا ایران را تهدید کردند؟!
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 0
    برجام مگه از دید شما دلواپسان بد نبود؟ چی شده حالا دلواپس حفظ برجام شدید؟ ایران به برجام پایبند نیست دیگه مملکت قراره گل و بلبل شه
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      0 0
      پسر خوب اگه تونستی یه دلار جابجا کنی اونوقت دم از پایبندی غرب به برجام بزن
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 2
    ظاهرا هنوز مایل هستند پشت سر آمریکا باشند. آمریکا برای اروپا کدخدا است وگرنه برای ما هیچی نیست.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    0 1
    تبریک به اقای ظریف وهمراهان البته اینهم کارمنقدین برجامه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس