کد خبر 1031431
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
تصاویر جدید از پایگاه هوایی عین الاسد

یک رسانه آمریکایی فاش کرد علی‌رغم ادعای مقامات دولت آمریکا مبنی بر این که در حمله موشکی ایران به نیروهای آمریکایی در عراق هیچ‌کس آسیب ندیده است، ده‌ها نیروی آمریکایی ضربه مغزی خفیف شدند.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی واشنگتن‌پست روز سه‌شنبه در گزارشی فاش کرد که برخلاف ادعای مقامات دولت ترامپ مبنی بر این که هیچ‌یک از نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه عین‌الاسد عراق طی حمله موشکی ایران به این پایگاه آسیب ندیده‌اند، ده‌ها نیروی آمریکایی در این حمله دچار ضربه مغزی خفیف شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

عربستان به حمله موشکی ایران به آمریکا واکنش نشان داد

تصاویر جدید از پایگاه هوایی عین الاسد پس از حمله ایران

بر اساس گزارش نشریه واشنگتن‌پست، در جریان حمله موشکی بامداد روز چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌السد که بزرگترین پایگاه در اختیار نیروهای آمریکایی در عراق محسوب می‌شود، دو سرباز آمریکایی از پنجره به بیرون پرتاب شده و ده‌ها تن دیگر نیز دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است.

بعد از ظهر پنج‌شنبه نوزدهم دی، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی تأکید کرد که ایران به‌دنبال کشتن سربازان آمریکایی نبوده و هدف اصلی این حمله آسیب زدن به ماشین نظامی آمریکا در منطقه و هشداری جدی به این کشور بوده است. با این حال سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد که با توجه به شدت حمله، انتظار می‌رود که دهها نفر از نیروهای آمریکایی مستقر در عین‌الاسد کشته یا زخمی شده باشند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس