کد خبر 1031295
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
پلیس فتا نمایه

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست که در مواجهه با واریز پول از سوی افراد و منابع ناشناس، حساب خود را مسدود کرده و بلافاصله موضوع را به مراجع قضایی و بانک مربوطه گزارش کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح خبر فوق اظهار داشت: در تعدادی از پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا و با استناد به مستندات موجود، مشخص شد افراد کلاهبردار از طریق فیشینگ با دسترسی به اطلاعات حساب های بانکی هموطنان و حساب های مالی سایر افراد به منظور پولشویی و طولانی کردن فرآیند پی‌جویی جرایم وجوهات سرقتی را به حساب های افراد انتقال می دهند و  در زمان های متعدد نسبت به برداشت غیر مجاز آن اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید:

سارق اینترنتی قبل از انتقال وجه دستگیر شد

فیشینگ ۶ هزار حساب بانکی توسط نوجوان ۱۴ ساله

آیا پلیس می‌تواند چت‌هایتان را بخواند؟

وی در ادامه به هموطنان هشدار داد: ضمن فعال سازی ارسال پیامک واریز و برداشت حساب های مالی خود، به محض اطلاع از واریز هر گونه مبالغ مشکوک به حساب خود بلافاصله با تغییر رمز دوم کارت های بانکی موضوع را به صورت رسمی به مراجع قضایی و بانک های عامل اطلاع دهند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن بیان اینکه با اجرای کامل طرح استفاده از رمز یک بار مصرف در کشور شاهد کاهش این گونه جرایم خواهیم بود، به هموطنان توصیه کرد: با توجه به مهلت تعیین شده توسط بانک ها هر چه سریع تر نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    0 0
    بانک هابایدسامانه پیامکی واریز وبرداشت خود را به سرشماره ماسک تغییردهندو بانکی مانند بانک ملی برخی مواقع تاخیر زیادی درارسال پیامک برداشت یا واریز داشته وبرخی واریزها مثل یارانه ومبلغ معیشت بنزینی وسهام عدالت را باپیامک اطلاع رسانی نمیکند. وهمچنین رمزدوم پیامکی نیزدربانک ملی وبرخی بانکهای دیگرهنوزفعال نشده است.
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    3 0
    با واريز پول به حساب شما چطوري ميتونند برداشت كنند مگه ميشه مگه داريم ؟؟؟؟؟
  • Sh.op IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    آخخ اگه همچین پولهایی میامد بحسابم، خوب میدونستم چکار کنم، حالا که همچین چیزی نشده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس