کد خبر 1031202
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
1

یک منبع آگاه از گفت‌وگوهای صلح افغانستان می‌گوید که مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان پیرامون کاهش خشونت‌ها در افغانستان و آزادی ۵ هزار زندانی طالبان پیش از امضای توافق‌نامۀ صلح، جریان دارد.

به گزارش مشرق، از یک هفته پیش تاکنون نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر مذاکرات و دیدارهای غیر رسمی دارند. یک‌ماه پیش دور جدید مذاکرات آمریکا و طالبان آغاز شد و پس از یک هفته دوام به‌صورت موقت متوقف شد.

گفته می‌شد که دو طرف برای مشورت بیشتر با رهبر خود دور جدید گفت‌وگوها را متوقف کرده‌اند. از یک هفته پیش تاکنون دوباره گفت‌وگوهای غیررسمی آنان در دوحه قطر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع افغانستان: قرار نیست آمریکا برای همیشه در کشور ما بماند

اعلام آمادگی طالبان برای تامین امنیت موسسات امدادی و نهادهای خیریه

طالبان: زمان امضای توافق با آمریکا بزودی مشخص می‌شود

اما منابع آگاه از گفت‌وگوهای صلح میان نمایندگان آمریکا و طالبان در کابل می‌گویند که آمریکا بر روی آزادی ۵ هزار زندانی‌ طالبان از زندان‌های افغانستان موافقت کرده است.

مولانا جلال‌الدین شینواری داستان کل پیشین گروه طالبان گفته است: «مشورت میان نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر روی چگونگی امضای توافقنامه صلح اینکه در کجا و با حضور چه‌کسانی امضا شود جریان دارد.»

شینواری افزود: «در این مشورت‌ها آمریکایی‌ها بر روی کاهش خشونت‌ها در افغانستان تاکید دارند و طالبان بر روی آزادی ۵ هزار زندانی‌ خود از زندان‌های افغانستان».

این عضو پیشین گروه طالبان می‌گوید که نمایندگان طالبان تاکنون اجازه امضای کاهش خشونت‌ها در افغانستان را از امیر امارت دریافت نکرده‌اند.

شینواری گفت: «در همین شب و روزهای نزدیک، زمان امضای توافق‌نامه صلح رسماً اعلام خواهد شد».

تاکنون مقام‌های آمریکایی و نمایندگان طالبان در این باره ابراز نظری نکرده‌اند.

به نوشته روزنامه ماندگار، پس از آغاز دور جدید گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان، گزارش‌هایی به نشر رسیده که گویا دو طرف توافق کرده‌اند که آمریکا حملات شبانه خود و طالبان حملات انتحاری خود را در شهرهای بزرگ متوقف کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    0 1
    امریکا از ترس نزدیکی ایران به طالبان و کشتن سربازان امریکایی داره به طالبان باج میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس