کد خبر 1031199
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
امید نورافکن

سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن پیشین فوتبال کشورمان با اشاره به ضعف‌های تیم فوتبال امید در دو بازی نخست ابراز امیدواری کرد آنها بتوانند شرایط صعود را پیدا کنند.

به گزارش مشرق، سیدمهدی سیدصالحی درباره عملکرد تیم امید در دو بازی گذشته مقابل ازبکستان و کره جنوبی که حاصلش یک تساوی و یک شکست بوده است، گفت: پیش از اینکه درباره تیم امید صحبت کنیم، باید ببینیم چه برنامه‌ای جهت آماده‌سازی این تیم برای حضورش در این تورنمنت بوده است. تیم ما چند سرمربی عوض کرده است و بازیکنان با چند تفکر دست و پنجه نرم کردند. آقای کرانچار، فرهاد مجیدی و بعد از آن هم حمید استیلی آمده‌اند. به نظرم بازیکنان ما از نظر هارمونی در این دو بازی اصلاً خوب نبودند و مشهود است که آنها فرصت زیادی برای آماده‌سازی نداشتند.

وی در مورد حضور امید نورافکن در پست مدافع میانی به‌عنوان یک هافبک دفاعی تخصصی اظهار داشت: به نظرم امید نورافکن در خط دفاعی هدر می‌رود. کارایی او در پست هافبک میانی می‌توانست بیشتر از اینها باشد. خب ما عارف غلامی را به دلیل انضباطی همراه تیم نداریم، اما باید جایگزینی برای او پیدا می‌کردیم. بازیکنی مانند نورافکن تمایل زیادی به جلو آمدن دارد و به همین دلیل آن نظمی که باید در خط دفاعی وجود داشته باشد، از دست می‌رود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با انتقاد از عملکرد برخی بازیکنان خاطرنشان کرد: سردرگمی زیادی را بین بازیکنان شاهد بودیم که به طور مثال انتظاری که از اللهیار صیادمنش وجود داشت، در این دو بازی برآورده نشد. انتظار داشتم که بازیکنی مانند او که به فوتبال اروپا رفته است، باصلابت‌تر بازی می‌کرد. در خط دفاعی هم همان‌طور که گفتم عدم تمرکز و نظم در بازی ما مشهود بود و حتی گل دومی که از کره جنوبی خوردیم، این موضوع را کاملاً نشان می‌دهد. روی گل دوم ببینید که بازیکن کره از کجا توپ را شوت می‌زند و ضربه او زاویه زیادی نداشت، اما دروازه‌بان ما به دلیل عدم تمرکز جاگیری اشتباهی داشت که سمت چپ خودش را بیش از اندازه خالی گذاشته بود و توپ دقیقاً به همان‌جا رفت.

بیشتر بخوانید:

ایرادی که به انتخاب استیلی وارد است

سیدصالحی با اشاره به حضور امیرحسین پیروانی در کادرفنی تیم امید به‌عنوان دستیار حمید استیلی گفت: پیروانی با همین تیم در رده زیر 20 سال در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته و تیم را به جام جهانی برده است. او یک مربی علمی است که حضورش در کادرفنی کمک می‌کند، اما همان‌طور که گفتم با تغییرات زیاد در کادرفنی و فرصت کمی که در اختیار کاردفنی بوده است، نمی‌توان شق‌القمر کرد. در این شرایط من از بازیکنان انتظار بیشتری داشتم که بتوانند توانایی‌های فردی خودشان را به نمایش بگذارند، چون آنها آینده تیم ملی فوتبال ما را ایجاد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بازیکنان تیم ایران در دو بازی مقابل ازبکستان و کره جنوبی از عدم تمرکز ضربه خوردند، افزود: ما بازیکنی مانند علی شجاعی را داریم که در لیگ برتر بازی می‌کند و بازیکن باکیفیتی است، اما چطور توپ را مقابل دروازه خالی بیرون می‌زند؟ این نشان از عدم تمرکز است، چون ما در بازی با کره جنوبی شاهد توپ لو دادن‌های زیاد و دریبل خوردن‌های مدام بودیم که چنین اتفاقی در این سطح، برای تیم ملی ما زشت است. اینها همه به دلیل عدم تمرکز بود و وقتی بازیکنان ما تکنیک فنی و فردی‌شان را به درستی انجام ندهند، همین نتیجه هم حاصل می‌شود و این به کادرفنی ارتباطی ندارد. یکسری بازیکنان شاید در تیم‌های خودشان بازی نکنند، اما از آن بازیکنانی که لژیونر هستند یا در تیم‌های لیگ برتری بار تیم‌شان را به دوش می‌کشند، انتظار بیشتری وجود داشت. حتی یکسری از این بازیکنان به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده‌اند و برای تیم ملی بازی کرده‌اند. به نظرم شرایط فوتبال ما به جایی رسیده است که بازیکنان ما در این برهه زمانی فقط حرف می‌زنند و عمل کردن در کار نیست.

«بازیکنان ما حالتی داشتند که انگار کسی آنها را دنبال کرده است.»، مهاجم سابق تیم ملی با بیان این جمله گفت: بازیکنان ما راحت توپ را از دست می‌دادند و راحت دریبل می‌خوردند. از طرفی در خط حمله هم من انتظار بیشتری از اللهیار صیادمنش داشتم که بتواند بار تیم را به اندازه خودش به دوش بکشد. حالا کار ما به اما و اگر کشیده است و در شرایطی از گروه صعود می‌کنیم که چین را با تفاضل دو گل شکست بدهیم و ازبکستان هم مقابل کره جنوبی شکست بخورد تا ما صعود کنیم. این اتفاقات زیبنده تیم ما نبود و البته تیمی که سه سرمربی عوض می‌کند، این اتفاقات هم در آن تیم قابل پیش‌بینی است.

سیدصالحی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تیم امید بتواند با پیروزی مقابل چین و شکست احتمالی ازبکستان راهی مرحله بعدی شود، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از این گروه صعود کنیم، فشار از روی بازیکنان برداشته می‌شود و فکر می‌کنم بتوانند در مرحله بعدی با شرایط بهتری بازی کنند. امیدوارم فردا فوتبال روی خوبش را به ما نشان بدهد و بتوانیم صعودمان را رقم بزنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس