درعا (2).jpg

سازمان اطلاعات اردن به نمایندگی از محور شرارت سعودی در تلاش است شکست‌های سنگین سال گذشته را در جنوب سوریه جبران کند و آرامش برقرار شده را در استان درعا بر هم بزند.

سرویس جهان مشرق؛ مرداد ماه سال ۹۷ نیروهای ارتش سوریه پس از پیروزهای گسترده و خیره کننده در مناطق مرکزی و شمالی، پاکسازی کامل استان درعا را در جنوب این کشور از لوث وجود گروهک های تروریستی در دستور کار قرار دادند.  

عناصر گروهک های تروریستی و مسلحین به ویژه ارتش آزاد که به خوبی می دانستند پس از ۶ سال درگیری بدون نتیجه دیگر نه توانی برای پیشروی دارند نه می توانند مناطق تحت تصرف را در استان درعا حفظ کنند تغییر موضع دادند.

گروهک های تروریستی زمانی که دریافتند هیچ عاملی نمی تواند از پیشروی نیروهای در استان درعا جلوگیری کند به یک اجماع نسبی برای مصالحه دست یافتند و به حُسن نیت روس ها و نمایندگان طرفدار آشتی ملی پاسخ مثبت دادند.

در این مقطع زمانی، هزاران تن از عناصر گروهک تروریستی از جمله جبهه النصره که توانایی رویارویی با نیروهای سوری را در میدان نبرد نداشتند تصمیم گرفتند از استان درعا خارج شوند و براساس توافقی که به دست آمد به مناطق اشغالی استان ادلب در شمال سوریه نقل مکان کردند.

اما اکثریت نیروهای جبهه جنوب به ویژه ارتش آزاد به همراه سایر گروه ها و معارضین مسلح که از اهالی جنوب سوریه بودند با نماینده های روس به توافق رسیدند که سلاح خود را بر زمین بگذارند و تسلیم شوند و پس از رایزنی های گسترده و تلاش فراوان گروه هایی که مسئله آشتی ملی را دنبال می کردند این امکان برای آنان فراهم شد تا در منطقه بمانند و حتی برخی از آن ها به بدنه ارتش سوریه بپیوندند.

به گزارش مشرق، توافق و مصالحه ای که در استان درعا در جنوب سوریه به دست آمد برای ائتلاف محور شرارت عبری عربی یک شکست تمام عیار و تلخ به شمار می آمد چرا که یکی از بازوهای قدرتش را در خاک سوریه از دست داده بود.

ائتلاف که از این ضربه مهلک و دردناک به شدت عصبانی بود درصدد جبران برآمد و حمایت از هسته های خاموش گروهک های تروریستی را در اولویت قرار داد تا یک بار دیگر آرامش نسبی برقرار شده را در استان درعا بر هم بزند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی تروریست با صحنه گردانی و حمایت مستقیم نیروهای اطلاعات رژیم اردن در مناطق مختلف استان درعا فعال شده اند و نیروهای امنیتی، ارتش سوریه، اعضای سابق ارتش آزاد و معارضین که به دولت سوریه پیوسته اند را هدف قرار می دهند.

به گفته منابع میدانی، هسته‌های خاموش گروهک‌های تروریستی در روزهای اخیر به ایستگاه‌های بازرسی در شهرک‌ های «الکرک و ناحته» حمله کردند و ۳ تن از نیروهای سوری را به اسارت درآوردند و در حال حضر مذاکرات برای آزادی آنان در جریان است.

از شهر «الصنمین» در شمال استان درعا خبر می رسد، شماری از نیروهای سوری در تله های انفجاری کار گذاشته شده توسط عناصر مخفی تروریست گرفتار و زخمی شدند و تعدادی دیگر نیز در جریان حملات تروریست ها مجروح شدند.

از اواخر تابستان سال ۹۷ تاکنون که توافق مصالحه به دست آمد، بیش از ۱۲۰ تن از نیروهای سوری و اهالی در مناطق مختلف استان درعا در حملات هسته های خاموش تروریستی به شهادت رسیده اند و دهها تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، شهرک های «طفس، بصری الشام، درعا البلد، الصنمین، بصر الحریر» به همراه منطقه «وادی الیرموک» در جنوب، جنوب شرق، شمال، شرق و جنوب غرب استان درعا به عناصر مخفی تروریست آلوده هستند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی نیروهای اطلاعات رژیم اردن در تلاش است دامنه ناامنی ها را در جنوب سوریه به ویژه در استان درعا افزایش دهد تا تمرکز نیروهای ارتش را در مناطق شمالی از جمله استان های حلب و ادلب بر هم بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    23 14
    اردن بدبخت ننگ برتو به همسایه خیانت میکنی و برای شیطان بزرگ نوکری میکنی
    • شماطیل IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      1 0
      دوستان توجه داشته باشید حسین اردنی یکی از عناصر تاثیر گذار در زمان ظهور میباشد و امام خمینی در مورد ایشان صحبتهایی داشته اند کمک وی به سپاه سفیانی چشمگیر و مهم است. یکی از کشورهایی که در آخرالزمان به سپاه سفیانی ملحق شده و به اسلام خیانت میکند.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    11 7
    فرماندهان این تروریستهای درعا کین، چون انگار دست به ساخت یک ساختاری با عملیات و اهداف مجزا از دیگران و جدیدی واسه تشکیل یک حکومت جدید زدن؟
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    8 16
    اگر در آینده اسرائیل به اردن حمله کند که خواهد کرد، اصلاً نباید به اردن کمک کنیم. یعنی باید اجازه بدهیم اسرائیل اردن را . . . .
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    10 9
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    12 8
    اردن کاملا توسط یهودی ها اداره میشه.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      10 10
      مادر پادشاه اردن انگلیسی است
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    3 8
    خوب ارتش سوریه باید هر چه سریعتر ادلب را آزاد نماید بای داین اتفاق سریعتر اتفاق بیافتد
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    2 8
    خوب در پاسخ باید بشار اسد نیز با مخالفان پادشاه اردن ملاقات کند و رهبران اخوانیس ان را به حضور بپذیرد اینطوری اردن تحت فشار قرار می گیرد و این کارها تکرار نمی شود همانطور که ایران طالبان رابه حضور پذیرفت این سیاست فوق العاده جواب می دهد- به مقامات برسانید
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    5 4
    کشورای عربی تحت سلطه امریکا اصولا هیچ سازمان اطلاعاتی ندارن. درظاهر اسم جداگانه دارن ..اونا زیرمجموعه سازمان سیا وموسادن.مثل ساواک ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس