آخرین جلسه دادگاه« شبنم نعمت‌زاده»

دستگیری بیش از 100 نفر در یک پرونده فساد اقتصادی نشانه چیست؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"اغتشاشگری" به جای بازیگری

"حامد بهداد" تغییر شغل داد!

حامد بهداد، از بازیگران سینما، اخیراً در استوری اینستاگرام خود با اشاره به وقوع چند تجمع با شعارهای ساختارشکن که به بهانه اصابت غیر عمد هواپیمای اوکراینی شکل گرفتند؛ نوشت:‌

"مشاهده اعتراض دانشجویان و مردم علیه دروغ و دروغگویی نقطه‌ی عطف است. اگرچه 150 هموطن و میانشان دانشجویان ایرانی در این حادثه جان باختند اما خونشان پایمال دروغگویی نشد. این روش که هر بار دروغی بسازید و بخوردمان دهید باید خاتمه یابد. که ای‌کاش این مصیبت آخر دروغ بود. حامد بهداد"!

*میزان احساس آزادی و البته دشمنی این فرد در چه حدی بوده است که بدون اشاره به خانواده‌های سوگوار ماجرای هواپیمای اوکراینی؛ چند تجمع خیابانی که در آنها شاهد شعارهای ساختارشکن و حتی پاره شدن تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی بودیم را "نقطه عطف" معرفی می‌کند؟!

و آیا این جز دعوت مردم و معترضین به خیابان و آتش و خون است؟!

در کدام کشور جهان یک چهره سینمایی یا سلبریتی به خود اجازه می‌دهد که از تظاهرات علیه حاکمیت و از اغتشاشی که منجر به توهین به مبانی آن کشور شده است حمایت کند و جالب آنکه همچنان از مواهبی مثل "ندادن مالیات" و اکران فیلم‌هایش متنعّم باشد؟!

ما حتما طرفدار بستن دهان منتقدان نیستیم و در مقوله سیاست و فرهنگ و امنیت، نخستین جایگاه را جایگاه خواص و روشنفکران می‌دانیم.

اما "نقطه عطف نامیدن یک اغتشاش ساختارشکن" که سفیر انگلیس هم جزو صحنه‌گردانان آن بوده است؛ یقینا نیاز به بررسی قضایی و امنیتی دارد و اگر اینگونه نباشد؛ عملا شاهد تنها گذاشتن نظام اسلامی و پشت پا زدن به خون پاک شهدا خواهیم بود.

جدای از این باید به آقای بهداد یادآوری کرد که این سپاه پاسداران بود که با بیان حقیقت ماجرا و بر عهده گرفتن مسئولیت، اجازه نداد خون کشتگان حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی پایمال شود نه یک مشت اراذل ساختارشکن که به هر بهانه‌ای پا به خیابان می‌گذارند و علیه نظام اسلامی شعار می‌دهند.

و ما نمی‌دانیم چرا حامد بهداد به جای تشکر از این حرکت مسئولانه و البته همدردی با خانواده‌های عزیز کشتگان، مشغول دمیدن بر "آتش خیابان" است؟!

در اینجا همچنین بایستی به حامد بهداد و امثال او یادآوری کرد که تنها دروغ اثبات شده در روزهای فعلی جامعه ایرانی که مسئولیت آن هنوز بصورت رسمی بر عهده گرفته نشده است؛ دروغ انتخاباتی سلبریتی‌هایی من‌جمله شخص آقای بهداد به مردم است که منجر به گرانی‌های اخیر شد. نه حادثه هواپیمای اوکراینی که با مسئولیت‌پذیری و بیان علت آن تصادف غیر عمد برای مردم، همراه شد.

فلذا چیزی که باید خاتمه یابد، دروغگویی و پول‌بازی کسانی از سلبریتی‌هاست که جامعه ایرانی را با آلام و دردهای زیادی همراه کرده است و می‌رود تا به معضلات امنیتی هم بیانجامد.

سلبریتی‌هایی که پول مردم ایران را کرور کرور می‌ستاندند و در "لاو استریت"های خارج از کشور خرج می‌کنند اما تنها هنری که برای مردم خودشان به خرج می‌دهند؛‌ ریختن نمک روی زخم و سیاه‌نمایی از اوضاع کشور است. هنری که البته اخیراً به سربازی برای دانلد ترامپ هم آراسته شده است!

***

سخنگوی دولت گفته است من هم در حاشیه اغتشاشات اخیر حضور داشتم!

دلسوزی سخنگوی دولت برای "سربازان آمریکا"

علی ربیعی، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی دولت رئیس‌جمهور روحانی، روز دوشنبه گذشته در نشست خبری خود پیرامون چند تجمع ساختارشکنانه در تهران که به بهانه اصابت غیر عمد هواپیمای اوکراینی صورت گرفت، اظهار کرده است:

"اگر ما باب گفت و گوی اجتماعی با مردم و سخن شنیدن خیابانی را هم تحمل کنیم قطعا مقوم امنیت ملی ما خواهد بود."

او همچنین تصریح می‌کند: تاکنون گزارشی از شلیک گلوله "سربی" به سمت معترضان به ما نرسیده است؛ اما گزارش شلیک گاز اشک آور را داریم که البته ممکن است به سلامتی مردم هم آسیب بزند.

به گزارش جماران، در ادامه خبرنگاری در ارتباط با نحوه برخورد با تجمع کنندگان و نحوه برخورد نیروهای امنیتی پرسید که ربیعی اظهار داشت: ما با جمع شدن، عزاداری کردن، بیان ناراحتی کردن و اعتراض به اطلاع رسانی دیرهنگام مشکلی نداریم. من خودم در حاشیه دو تا از این تجمعات بودم و شلیک گلوله‌ای صورت نگرفته است، ولی گاز اشک‌آور استفاده شده است.[1]

*آقای ربیعی استاد دانشگاه هستند، سابقه کار امنیتی دارند و ما مطلعیم که اهل کتاب خواندن نیز هستند.

فلذا ما استدعا می‌کنیم ایشان ولو یک اندیشمند داخلی مورد قبول خودشان و یا یک اندیشمند خارجی را مثال بیاورند که در اشاره به یک تحرّک ضد امنیتی خیابانی که در آن علیه اصل نظام شعار داده شده و تصویر یک سردار ملی هم در آن پاره شده گفته باشد که "باید سخن خیابان را شنید"!

همچنین مشخص نیست که ربیعی چرا به خویشتن‌داری و مدارای نیروی انتظامی در مواجهه با اغتشاش‌گرانی که با حمایت ترامپ و بلافاصله پس از عملیات تاریخی ایران علیه آمریکا به خیابان آمده و به بهانه یک "تصادف غیر عمد" علیه نظام اسلامی شعار دادند و عکس حاج قاسم را پاره کردند هیچ اشاره‌ای ندارد؟

و چرا در بخش اشاره صرف به ماجرای گاز اشک‌آور نیز او حاضر به اذعان نیست که گاز اشک‌آور اگر هم صدمه‌ای داشته باشد؛ این صدمه برای "دشمن مردم" است نه برای خود مردم!

چه اینکه واضح است که مردم نیاز به امنیت دارند و گاز اشک‌آور هم ساخته شده برای اینکه همین امنیت را حفظ کند.

حضور سخنگوی دولت در حاشیه تجمعاتی که مجوز نداشته‌اند و در آنها علیه نظام اسلامی شعار داده شده و تصویر سردار سلیمانی هم پاره شده به شدت محل تأمل است.

آقای ربیعی در آنجا چکار داشته است؟! خاصّه اینکه ایشان گویا به پرتاب گاز اشک‌آور به میان این اغتشاشگران هتّاک و حرکت انتقامجویانه آنها به نمایندگی از آمریکا که البته پس از ساعت‌ها مدارا رخ داد نیز اعتراض دارد!

پیش از این، خبر حضور سفیر انگلیس در تجمعات اشاره شده و دستگیری وی از سوی مأموران امنیتی نیز حواشی بسیاری را برانگیخته است.[2]

برخی محافل تحلیلی معتقدند؛ اصرار بی‌وقفه عناصر جریان سیاسی خاص بر گزینه "خیابان" با دستی نامرئی در ستاد دولت که غائله بنزین را در آبان 98 به پا کرد و مانع نظارت بر قیمت‌ها و توقف گرانی شده؛ در ارتباط است.

اصراری که با اتکا به خدمات آن دست نامرئی؛ بر آتش انداختن در هیمه "فتنه اقتصادی" که 10 سال برای آن برنامه‌ریزی شده؛ چشم دوخته است.

تحلیلگران ارشد اطلاعات و داده‌های جامعه‌شناسی، می‌توانند بین "اصرار یک سلبریتیِ پر بازدید بر نقطه عطف بودن اغتشاشات، اصرار سخنگوی اصلاح‌طلب دولت بر شنیدنی بودن صدای خیابان و چرایی عدم اجرای پیوست‌های عقلانی طرح اصلاح قیمت بنزین در ستاد دولت" رابطه‌های معقولی را رصد کنند.

تجمعات منجر به اغتشاش در روزهای گذشته؛ "انتقام سربازان آمریکا از ایران" بود که البته به بهانه اصابت غیر عمد هواپیمای اوکراینی صورت پذیرفت.

سربازانی که تقلا کردند با شعار دادن علیه نظام اسلامی و پاره کردن عکس‌های حاج قاسم، کمی از فضاحت شکست تاریخی آمریکا در عملیات عین‌الأسد را جبران کنند و البته با همراهی سفیر انگلیس و دلسوزی‌های سخنگوی محترم دولت نیز همراه شدند!

***

دستگیری بیش از 100 نفر در یک پرونده فساد اقتصادی نشانه چیست؟

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از صدور کیفرخواست برای پرونده اتهامی تعدادی از کارکنان شهرداری و اعضای سابق شورای شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، پرویز توسلی زاده گفته است: در این پرونده 76 جلدی که منتهی به صدور کیفرخواستی 120 صفحه‌ای شده؛ 97 نفر از اعضای سابق شورای شهر و کارکنان شهرداری به عنوان مرتشی(رشوه گیرنده) و افرادی آپارتمان‌ساز به عنوان راشی(رشوه دهنده) تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و پرونده آنها جهت رسیدگی به دادگاه کیفری کرمانشاه ارجاع شد.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: در این پرونده بر اساس تصمیم دادسرای کرمانشاه 14 نفر از پرسنل شهرداری از شغل خود معلق شدند.

وی در تشریح جزییات بیشتر این پرونده گفت: نحوه انجام رفتارهای مجرمانه به این صورت بوده که در حوزه شهرداری و شورای شهر در موضوع کمیسیون ماده 100 شهرداری، افرادی به عنوان واسطه از طریق ارتباط‌گیری با افراد آپارتمان‌ساز و با ارتباط و واسطه‌گری با پرسنل شهرداری و شورای شهر اقدام به اخذ وجوه و توزیع آن میان اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری کرده‌اند.

توسلی زاده افزود: در مجموع قریب به 70 میلیارد ریال و یک دستگاه خودروی سانتافه در این پرونده به عنوان رشوه رد و بدل شده است. ضمن اینکه عناوین مجرمانه دیگری مانند نگهداری سلاح، مشروبات الکلی، مواد مخدر، جعل سند رسمی و پولشویی نیز در این پرونده مطرح است.[3]

*طبیعتا در فضای کنونی ممکن است اینگونه تصور شود که این خبر هم سندی از وجود فساد کلان در حکومت جمهوری اسلامی ایران است!

اما اگر مقداری از "فضای کنونی" یا همان اتمسفر برساخته از ستاد جریان سیاسی خاص در ذهن برخی افراد فاصله بگیریم، می‌توان مفاهیم و نکات دیگری را داخل این خبر دید.

نکاتی از جمله اینکه دستگاه امنیتی رصد کننده این پرونده و دادگستری کرمانشاه هرگز تن به این سفره گل و گشاد نداده‌اند و فریفته غذاهای چرب و شیرین آن نشده‌اند.

نکاتی مثل اینکه ضابطان قضایی هرگز از خدم و حشم حضّار این پرونده و مقامات مدخل در آن نهراسیده‌اند و پای در راه برخورد با فساد آنها گذاشته‌اند.

و از همه مهمتر اینکه پرونده فسادی به این حجم از رسوایی، هرگز مورد لاپوشانی قرار نگرفته و سیستم نظارتی و قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران علیرغم حضور برخی مقامات اما تمامیت این پرونده زیر ضربه برده است.

و اکنون این "ما" هستیم که باید بین این نکات و آنچه که ارکان ستاد جریان سیاسی خاص مبنی بر فساد سیستماتیک در ایران و شیوع فساد در کشور بر آن اصرار دارند؛ یکی را انتخاب کنیم.

در این رابطه گفتنیست که اساساً میزان فساد هرگز قابل اندازه‌گیری نیست و آنچه که سازمان بین‌المللی شفافیت نیز تحت عنوان رتبه‌بندی منتشر می‌کند "شاخص ادراک فساد" است که بستگی به فضای رسانه‌ها دارد نه تعداد مفاسد که هرگز قابل اندازه‌گیری نیستند!

در فلسفه حکومت و اجتماع نیز باید دانست که فساد مثل سایر گناهان نفسانی هرگز قابل جلوگیری یا قطع 100 درصد نیست و حکومت تنها می‌تواند بسترهای آنرا در حد توان برچیند.

وظیفه دیگر حکومت در امر فساد نیز برخورد با مفسدین و عدم مداهنه با فساد است.

به دیگر سخن اینکه یک حکومت هنگامی باید به‌سبب یک پرونده فساد، شماتت شود که بستر آنرا پیش از وقوع و در صورت امکان، جمع نکرده باشد و یا اینکه عوامل آنرا پس از محرز شدن جرم، آزاد گذاشته باشد.

مع‌الوصف اما این مفاهیم ساده فلسفی هرگز از جانب اصلاح‌طلبان و کسانی که برای جرقه زدن بر آتش «فتنه اقتصادی» بر مفسدنمایی از نظام اسلامی تأکید دارند؛ به مردم گفته نمی‌شود.

در همین رابطه لازم به اشاره است که مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها راجع به خطر مفسدنمایی از نظام اسلامی هشدار داده‌اند.

ایشان سال گذشته در یکی از دیدارهای عمومی خود در این رابطه فرمودند:

"یک نکته‌ی بسیار مهم در زمینه‌ی فساد هست؛ این را بگویم، این را همه توجّه کنند، همه‌ی ملّت ایران هم توجّه کنند. بنده از قدیم با فساد و مفسد و مفسدین اقتصادی و غیرذلک مبارزه میکردم و مخالفت میکردم، الان هم عقیده‌ام قرص و محکم همین است؛ امّا بعضی‌ها وقتی درباره‌ی فساد حرف میزنند، افراطی حرف میزنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند، همه‌ی مدیران را و همه‌ی دستگاه‌ها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند. بله! فساد، کمش هم زیاد است و باید با آن مواجهه بشود؛ امّا این یک حرف است، اینکه شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]. بعضی‌ها تعبیرات فرنگی هم به‌ کار میبرند: «فساد سیستمی»؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی میبیند، در مغز خودش فساد هست، در چشم خودش فساد هست. این‌همه مدیر پاک‌دست، این‌همه کارگزار مؤمن و پاک‌دست در سرتاسر کشور در همه‌ی دستگاه‌ها وجود دارند، دارند زحمت میکشند؛ چرا به اینها ظلم میکنید؟ چرا خلاف میگویید؟ چرا به نظام اسلامی ظلم میکنید؟"[4]

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1328716

2_ mshrgh.ir/1030712

3_ https://www.isna.ir/news/98102317864/

4_ http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=40273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 24
  • غیر قابل انتشار: 35
  • سید IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    هرکس با گفتن «مرگ بر منافق» مخالف است یعنی آن که خودش هم از همین قماش است! پس مرگ بر منافق!!!!!
    • رضا IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      56 0
      سلام همانطوریکه غیبت گاهی بسیار خفی است و شرک هم همینطور گاهی به فرمایش حدیث چون راه رفتن مورجه سیاه در روی سنگ سیاه و در شب سیاه می باشد نفاق هم همینطور است متاسفانه خیلی از ماها چند چهره هستیم پس باید از نفاق و شرک بخدا پناه ببریم
    • دیدگا IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      61 0
      متاسفانه سخنگوی دولت کنونی ایران خودش سابقه حضور در ستاد تبلیغاتی یک کاندیدای آغاز کننده یک اغتشاش سراسری و پرهزینه در تاریخ این نظام رو داره! آیا این زیبا نیست؟!
    • کارشناس IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      32 4
      یار در خانه و ما دور جهان میگردیم.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      69 6
      مشخصا این مرتیکه بهداد هنوز گرین کارتش رو نگرفته!
    • محمد IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      26 3
      اقا میگن کسی که فیلم برخورد موشک گرفته دستگیرش کرد تایید شده ؟
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    این هنرمندان را کی پولدار میکند همین مردم اگر این مردم فیلم های سینمایی مزخرف را در سینما که برای آن حداقل سی هزارتومان پرداخت می کنند تحریم کنند هنرمندان از کجا درآمد کسب می کنند تا بروند در کشور های لاکچری عیش و نوش کنند باز می گویم این مردم مقصرند.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      42 2
      دستگیری بیش از 100 نفر در یک پرونده فساد اقتصادی نشانه چیست؟ نشانه این است که مردم در انتخاب اشتباه کرده اند.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    اقای بهداد لطفا خفه شو
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      89 10
      ایشون بیشتر از اون دکه هنرمند باشه دلقکه
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      40 6
      این یارو فکر می کنه با ادای بهروز وثوقی رو در آوردن میشه بازیگر شد.
  • علیرضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    88 10
    اینکه شخصی نتواند و الته نخواهد مصلحت اندیشی برای زمان و نوعِ بیان یک حقیقت مهم را درک کند ، نهایت بیشعوریِ اوست. خواه بازیگر باشد و خواه نماینده مجلس باشد. تمام!
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    این ها بغض و نفرت سلبریتی ها از حاج قاسم است که به بیرون درز کرده
    • نگار IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      2 24
      همه چیزروباهم قاطی نکن ،قرصاتوسرساعت بخور
  • علی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    72 8
    عباد هست و عباد هست و عباد هست .شما یک کشوری را بیاورید فی الباب مثال که در ان وقتی وزیری بی عرضگیش ثابت شد و استیضاح تا از مجلس بیرون نشده یه سمت دیگه بهش میدن
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      20 1
      دقیقا آن هم نه یک مورد . در همین دولت چن نفر جابجایی صندلی داشته اند
  • علیرضا IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    38 9
    اصلاح شده: اینکه شخصی نتواند و البته نخواهد مصلحت اندیشی درمورد زمان و نوعِ بیان یک حقیقت مهم را درک کند نهایت بیشعوریِ اوست. خواه دانشجو باشد خواه بازیگر و خواه نماینده مجلس. تمام!
  • سارا US ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    76 13
    حامد بهداد شکر خورده...
    • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      11 2
      اخه چاق میشه
  • مهرناز IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    116 7
    اشگال کشورمان در اینستکه " عده ای را بی انکه ظرفیت داشته باشند " گنده می کند " حامد بهداد بوسیله این نظام گنده شد "ثروتمند شد "حامد بهداد اگر این نظام بدا ست به این دلیل که تو یادت رفته کجا بودید ؟ اکنون کجائی . اما ربیعی سخنگوی دولت " برای اینکه دولت خواب زده را از ماجرا دور کند " که چرا؟ در انروز حساس جنگی بین ایران وامریکا " سازمان هواپیمائی کشور "مانند روز عادی یک بوئینگ امریکائی را اجازه پرواز می دهد." قصه سرائی می کند.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    به نازم به غیرتت حامد بهداد
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      22 3
      این حامد بهداد واضح ست که یه کیس روانیه
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      16 2
      تیکه انداخته دوستان
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      63 4
      اینا اگه غیرت اینجوری صحبت نمی کردند یکی نیس به اینا بگه شما از همین انقلاب و نظام به جایی رسیدی .....
    • پری مجرد48ساله IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      24 5
      خفه شو آشغال
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      24 2
      این جماعت غربگدا بی غیرت هستن.
  • ایرانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    80 5
    اقای ربیعی: ...گزارش شلیک گاز اشک آور را داریم که البته ممکن است به سلامتی مردم هم آسیب بزند... آقای ربیعی شما که نگران این عده قلیل هستید، بهشون بفرمایید زیادی زحمت کشیدند. دیگه خودشون خسته نکنند و به خودشون اسیب نزنند... اخه برای سلامتیشون ضرر داره ها......
  • یک شهروند IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    14 1
    بعضی از سلبریتیهای بی تقوا، شدند بلند گوی دشمن در داخل کشور!!!!!!!!!!
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      2 1
      کاش فقط بی تقوا بودن بی شرف و بی وطن هستن
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    11 0
    حضور سخنگوی دولت در حاشیه تجمعاتی که مجوز نداشته‌اند و در آنها علیه نظام اسلامی شعار داده شده و تصویر سردار سلیمانی هم پاره شده به شدت محل تأمل است. لعنت
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    14 0
    مفهوم وطن در نظر این به اصطلاح هنرمند چیه؟؟ اینکه فقط بری جلوی دوربین یک بازی بی کیفیت بکنی کلی پول دربیاری اصلا مالیات ندی در شان خودت ندونی بچه ات رو در کشورت به دنیا بیاری صدای رسای دشمنت بشی ؟!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    11 13
    هرکی تجمع کنه سرباز امریکاست ؟ خسته نشدید از این همه تنگ نظری
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      4 1
      اشتباه مثبت دادم.
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      11 1
      تجمع با اغتشاش فرق می کنه میتونی فرقشونو بفهمی یا کلا تعطیلی؟
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    11 0
    از نظر این افراد ایران یعنی تهران و چند خیابان خاص در تهران به همین دلیل دچار تحلیل اشتباه میشوند.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    16 1
    من راضیم ریخت هیچکدوم از این نیم لیبریتی ها رو نبینم به جای فیلماشون مستند حیات وحش پخش کنید لذت بخش تر هم هست! آقای رئیسی برخورد با این قشر از نیم لیبریتی ها از اوجب واجباته. فسادو باید از ریشه بزنی!
  • DE ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    12 2
    مرگ بر منافق و امریکا و غرب پرست صهیونیست جهانی که جای خود دارد برای نابودی آنها نهایت تلاش را می‌کنیم
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    9 2
    روایت معتبرداریک که بخداقسم غربال می شوید،غربال شدنی!!!!
  • محمود IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    35 4
    حامد تو اگه حرف نزنی کسی نمیگه لالی ناراحت نباش .
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    52 4
    خودتون درمقابل گستاخی های سلبریتی ها بی سواد و دوزاری کفش لیس و آشغال خورهیییچ غلطی نمی کنید همیین هم میشه پس بهتره آدم کردن ایم منگولارو به مردم بسپارید چون از شما آبی گرم نمیشه و اگر آبی گرم مشید این وضعو اوضاع مردم نبود.
  • محسن IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    58 5
    حقیقتا وقتی اسم این بی شرف ها به گوشم می خوره کهیر میزنم
    • جانم فدای ایران US ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      0 0
      شماها در دمای اتاق همین جوریش هم کهیر میزنین!
  • نادر IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    15 1
    این آقا دارای اختلال شخصیت هست
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    5 1
    این بهداد رو هیچ کس ادم حسابی حساب نمیکنه ولی بلاخره باید یه جوری برا اینکه مردم نگون مردس یه اظهار نظری بکنن
  • FI ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    13 0
    در سال ۲۰۱۲ ویکیلیکس افشاکرد روسیه کدهای ارتباطی سامانه تور ام یک را به اسراییل داده است لطفا سرچ کنید : WikiLeaks: Russia Gave Israel Codes to Iranian TOR-1M Air-Defense Systems با توجه به مشکوک بودن تصویر موبایلی که لحظه اصابت موشک به هوابیما را گرفته آنهم در سحر و احتمال هک شبکه بدافند در عملیات سوتر. و با توجه به اعلام سریع این خبر توسط ترامب احتمالا موشک توسط اسراییل یا آمریکا با هک شبکه بدافند شلیک شده . برای جلوگیری از تکرار لطفا اطلاع رسانی کنید.
  • رضایی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    13 1
    جهره واقعی امثال حامد بهداد همان بمب گذارانی هستند که بخاطر خوش خدمتی به ارباب حاضرند مردم کوچه و بازار را با بمب تکه تکه کنند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    13 1
    آقا پس وزارت اطلاعات کجاست ؟چرا با امثال حامد بهداد و پرستو صالحی٬جعفر پناهی و برخورد نمی کنه؟ یعنی چی؟
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    10 1
    شما بازیگر ها که اینقدر ادعا دارید و نصف بیشترتون هم مبتلا به اختلال شخصیت مرزی هستید، بیایید یک هفته مملکت رو بچرخونید ببینم چیکار می کنید.
  • gg IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    3 19
    گویا حقیقت تو دهن یک سری مثل چی تلخه !
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      4 1
      حقیقت گرین کارت رو میگی؟
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    26 0
    و اینکار همچنین نقطه عطفی بود در غربال یره از ناسره و اینکه کدام ولبریتیها سربازان جان بر کف شیطان بزرگ و انگل ستان خبیث هستند و دروز نیاز آنها از همه چیزشان حتی از شرف نداشته شان هم برای موفقیت اربابانشان مایه می گذارند
  • ساسان IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    0 2
    مشکل اساسی ملت ما و از جمله همین نیروهای مدعی روزنامه نگااری در همین رسانه مشرق نیوز همین بیگانگی ما با نقد از خود است. چرا گه اگر یاد می گرفتیم که به سلاح نقد مسلح شویم و به دگراندیشان و منتقدین احترام بگذاریم، حالا یک بازجویی مشهور به شکنجه گری و کشتار منتقدین با استفاده از حذف نیروهای ارزشمند و نواندیش کشور ، به جای محاکمه بر مسند سخنگویی دولت نمی نشست و برای ملتی که خودش یگی از عوامل بدبختی ان است اشک تمساح نمی ریخت و نیز همان سلیبیریتی هایی که روزگاری برای مشغول کردن مردم و انحراف افکار عمومی به صرف چشم و ابرو و تیپ و .... با استفاده از ابزار صداوسیمایی که باید متعلق به مردم و جایگاه نخبگان باشد، ولی ملعبه دست مطامع و اهداف غارتگرانه و فساد مسئولین شده است، به ثروت ها و اوازه رسیده اند، اینگونه از جهالت مردم و بی فکری آن ها در جایگزین ساختن احساسات به جای تفکر و خردورزی استفاده کنند و احتمالاً آینده خود را با جذب نظر جوامع دیگر و کسب مجوز اقامت در آن کشورها تأمین نمایند، حالا به این روز نمی افتادید که اعتماد مردمی را از دست دهید و همه منتظر یه مسیول خارجی باشند تا واقعیات سقوط هواپیما را شرح دهد. آیا به این فکر کرده اید که شاید با اصلاح رفتار و تحول در رویکرد مردم ستیزانه و ضد ملی خود، کشور را از این ورطه هرج و مرج و تفرقه و در نهایت فروپاشی نجات دهید ؟
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    47 1
    تازه از آمريكا اومده حامدجون واسه همونه ناراحته
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    23 1
    مشرق به خدا شهرستان ها هیچ خبری نیست مردم بیچاره فقط میخوان درست و آروم زندگی کنن...بی ثباتی بازار همش تقصیر تهرانی هاست. هی قیمتها را می برند بالاتر جمع شون کنید این وطن فروش ها را توروقرآن..اصلا یک ذره نمیذارن مردم آرام باشه ...تواین بی ثباتی بازار فقط پول مردم شهرستان هست که ریخته توجیب سلبریتی های تهرانی داره فوران می کنه این پول زبون بسته ها اگر نمیتونید دهن گشاد این سلبریتی ها را ببندیدن بگید شهرستانها راحت تر اینکار را می کنند
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    4 27
    مهارت زیادی در برچسب زدن و پرونده سازی دارید .
  • رضائی AT ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    44 0
    در تمام اروپا وامریکا مردم از کار قلدرمآبانه آمریکا متنفرند، در هر جا هر کسی رو ترور میکنند، و در جواب میگویند" ما میتوانیم". اما بدتر از اون بعضیها در ایران برای ( عرض نوکری وتملق) صف می کشن. آدم بیاد گفته مولوی میافتد. دشمن عاقل بهتر از دوست احمق.......
  • ناشناس IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    24 1
    میدونیدچی برام جالبه؟اینکه تاهفته پیش برای شهادت سردارسلیمانی عزیزهمه این بازیگران وکارگردانهاهمه وهمه لال بودن خبر سقوط هواپیماروشنیدن لال بودن تافهمیدن خطایی صورت گرفته همه زبون بازکردن ؟ مشکل دولت ماست که به همچین سلبریتی های فاسدی که فسادشون توی سینماازهمه جابیشتره بها داده توکل دنیاوقتی که همچین اتفاقاتی میفته سلبریتی هاکناردولت ومردمن نه ضدمردم وحکومت راستی سیستان هم سیل اومده مردم بیچاره کمک احتیاج دارن چرا برای اوناکمپین راه ننداختن! حتما چون ژن خوب ندارن پول ندارن یابهتربگم باماهم وطن نیستن!!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    7 1
    این افراد رو چرا دستگیر نمیکنین مثل ترامپ فقط بلدن یه حرفی بنویسن دعوا راه بندازن
  • محسن طاهری IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    12 1
    تا کی بایدنظام در مقابل این جماعت رقاصه و مطرب و دلقک و این نشر دهنده های فساد و بی بندو باری نجابت بخرج دهد و پوزه کثیف این آشغال های جامعه را به خاک نمالد ..میدانم این جماعت هرزه بوی از سواد و درک و انسانیت نبرده اند .وفقط و فقط گرین کارت امریکا را می بینند باید افسار اینها کشیده شود ..قضیه هواپیما هم به فضل خدا روشن خواهد شد و مردم شریف ایران حقایق را به عینه خواهند دید که مجرم اصلی امریکای جنایتکار و نفوذی های کثیف می باشند ....البته از اون دسته از هنرمندهای وطن پرست و متعهد عذر خواهی می کنم منظور این چند نفر خودفروخته می باشد ....
  • HU ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    10 1
    آقای حامد بهداد ، بهت نمیاد! آن کس که سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
  • س IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    13 1
    بهداد فکر می کنی برای خودت کسی هستی نمک می خوری نمکدون می شکنی
  • مرصاد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    5 1
    این سرپیتی های بی وطن ؛چون فقط رسانه های آنور آبی را می بینند ، لذا فقط هم اراجیف همانها را بلغور می کنند !!
  • مرصاد IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    7 1
    ستون پنجم نفوذی دشمن !!
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    5 0
    دولتی خودش برانداز است...
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    5 1
    این جماعت سلبریتی درپیتی فقط ضرر هنگفت برای جامعه هستند . یا حرفهای دوپهلو میزنند یا سرباز ترامپ می شوند یا تافته جدابافته می شوند و مالیات نمی دهند. فقط ضرر هنگفت به فهم مردم و ضرر مالی می شوند.
  • حامد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    7 1
    متهم و مقصر اصلی سقوط هواپیما دولت است که در شرایط صد در صد جنگی و آسمان صد در صد نا امن اجازه پرواز هواپیما را صادر کرد
  • حامد IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    7 1
    سلبریتی های بی ریشه و بی مغز میخوان مملکت رو به آشوب بکشن ،اینها همه شون پول دارن اگه اتفاقی بیفته سریع از ایران خارج میشن و میرن پی خوشگذرانی خودشون مردم نباید فریب این احمق ها رو بخورن
  • محمد دهستانی IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    4 1
    در هیچ کجای دنیا در حوادث نظامی سریعا مورد را توضیح نمی دهند تا مطلب واضح شود دلایل را متوجه شوند درکشورما نظامیان انثدر با مردم وبرای مردم هستند که براحتی مطلب را با مردم در میان میگذارند ودر صورتی که سردار دلاور ما اشتباه دیگران را به عهده میگیرند در این چند سال خونخوار ترین دشمنان انسانیت را به جای خود نشاندند حالا نشخوار کنندگان سفره دشمن شمشیر میکشند
  • بهمن CA ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 1
    ایجاد نفاق و دو شقه کردن جامعه و سوریه کردن ایران نقشه ی دشمن است و ادامه دادنش آب به آسیاب دشمن ریختن و پایان خوشی ندارد. فریب نخوریم. یکی از دلایلی که حاج قاسم خار چشم دشمن بود تواناییش در جذب حداکثری بود.
  • یکی از هزاران IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 1
    مهناز افشار دیگری با همان اهداف، دادستان کجاست که به این رفتار تشویق و ترغیب و تأیید برای شورش شکایت کنه، همین جور آدما باید در دادگاها پاسخگو باشن، نمیدونم مسئولین انقلابی دادستانی این چه سرطانیه که بهش مبتلا شدن که در مقابل رفتارهای اشتباه چنین اشخاصی سکوت میکنن؟!!!
  • عباسعلی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    3 1
    حامد بهداد یک افسر جنگ نرم آمریکای خبیث است خواست ملت بازداشت و محاکمه اوست
  • ندا IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    4 1
    با سلام به نظرم در ایران اونقدر آزادی هست که افراد با هر سلیقه ای اظهار نظر کنند ولی نباید این اظهار نظر به دوقطبی کردن جامعه و افزایش تنش کمک کند. بصیرت داشتن هنر است.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 1
    وقتی یک نیروی امنیتی دیروز امروز یک عنصر ضد امنیت میشود !البته به گفته دوستان نزدیکش در موقع اشتغال در بازجویی و... کارنامه خوبی هم ندارد !
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    3 1
    این بی سواد ها ملیجکن نه هنرمند
  • مهدی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    1 1
    اگه همین سپاهیان و ازجنگ گذشتگان نبودند امثال حامد بهداد باید تو آشپزخونه داعشیا سیب زمینی پوست میکند حالا یه اشتباه رخ داده هر انسانی جایز الخطاست
  • نیلوفر IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    1 1
    واقعا باید بگیم مرگ بر منافق داخلی
  • امید IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 0
    مرگ برهرچی بی هنر هنرمند نما.واقعا جای تاسف داره که بااین مثلا سلبریتیها ی خائن و آدمهای منافقی که تو دولت منسب دارن برخورد نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس