کد خبر 1030805
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
1

یک کارشناس رژیم صهیونیستی از نگرانی این رژیم از هدف قرار گرفتن فرودگاه بن گوریون تل آویو در هر جنگی در آینده خبر داده است.

به گزارش مشرق، عمیر اورن کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی فاش کرد فرودگاه بن گوریون تل آویو در جنگ آینده بسته خواهد شد و اسرائیل چنین پیامی را در جنگ‌های قبلی با گروه‌های دشمن خود که دارای توانمندی‌های موشکی سنگین و هوشمندی هستندف دریافت کرده است که سبب می‌شود حریم هوایی با خطرات بیشتری نسبت به گذشته روبرو شود.

بیشتر بخوانید:

بالا گرفتن بحث و جدل ها درباره اعطای مصونیت به نتانیاهو

وحشت محافل صهیونیستی از قدرت نظامی ایران

اورن در گزارشی که در پایگاه عبری واللاه منتشر شد، آورده است نبرد نظامی آینده، سبب خواهد شد تا اسرائیل خود را از جهان خارج با هدف قرار گرفتن فرودگاه بین المللی‌اش جدا(منزوی) ببیند.

وی افزود فرودگاه‌های اسرائیل در جنگ آینده بسته خواهد شد که در راس آنها، فرودگاه بن گوریون تل آویو قرار دارد، با علم به اینکه اسرائیل در جنگ تابستان ۲۰۱۴ با نوارغزه با چنین تراژدی روبرو شد، آن زمان که موشک شلیک شده از سوی حماس در فاصله ۱۵۰۰ متری دیوار فرودگاه اصابت کرد که شرکت‌های جهانی را وادار به توقف پروازهای خود به مدت دو روز کرد و یک دستاورد نظامی برای حماس رقم زد.

این کارشناس صهیونیست افزود آنچه در جنگ ۲۰۱۴ میلادی با حماس رخ داد، الگویی برای آنچه در جنگ آینده ممکن است ، رخ دهد چه با دشمن شمالی در لبنان یا شرقی در ایران به شمار می‌رود که هر دو به زرادخانه‌های بزرگ موشکی مجهز هستند، اما  امروز پس از گذشت پنج سال از جنگ ۲۰۱۴ غزه، به نظر می‌رسد حریم هوایی ما خطرناک‌تر شده و در معرض تهدیدهایی بیشتری قرار گرفته است با توجه به اینکه دشمنان  اسرائیل سامانه‌های موشکی از انواع مختلفی در اختیار دارند.

وی خاطر نشان کرد سازمان‌ها و کشورهای دشمن ممکن است فرودگاه‌های اسرائیلی را با موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا، پهپادها و جنگنده‌ها و دیگر تجهیزات هدف قرار دهند.

اورن افزود اسرائیل اعلام کرده است که در هر جنگ آینده علیه لبنان، زیرساخت‌های آن را هدف قرار خواهد داد تا دولت لبنان، حزب الله را وادار به توقف جنگ کند، وقتی اسرائیل از هدف قرار دادن تاسیسات زیربنایی لبنان سخن می‌گوید، فرودگاه بیروت هم در این چارچوب قرار دارد، این در حالی است که سید حسن نصرالله بارها تهدید کرده است که تاسیسات آمونیاک حیفا را با موشک هدف خواهد داد و چه بسا ممکن است فرودگاه بن گوریون هم هدف قرار گیرد.

این تحلیلگر صهیونیست خاطر نشان کرد در جنگ آینده، شرکت‌های هواپیمایی‌ جهانی مجبور خواهند شد پروازهای خود به سمت فرودگاه‌های اسرائیلی را لغو کنند و شرکت‌های بیمه هم از زیر بار مسئولیت مالی و خسارت شانه خالی خواهند کرد، با توجه به اینکه انتقال پروازهای فرودگاه غیرنظامی به سمت جنوب ممکن است خیلی سودی نداشته باشد، زیرا فرودگاه‌های آنجا هم در تیررس موشک‌ها قرار دارد، همچنانکه بنادر دریای مدیترانه هم در معرض اصابت موشک‌ها قرار دارد ودر چنین شرایطی کشتی‌های تجاری هم خیلی از بنادر حیفا و اسدود دور خواهند شد.

وی هشدار داد اسرائیل در اولین هفته جنگ سخت، خود را از تمام جهان، منزوی و جدا خواهد یافت و در صورتی که جنگ چندین هفته پیاپی ادامه یابد همانطور که در جنگ سال ۲۰۰۶ با لبنان یا جنگ ۲۰۱۴ با غزه رخ داد، در آن صورت پیامدهای خطرناکی برای تاسیسات حساس و زیربنایی‌اش خواهد داشت.

این تحلیلگر صهیونیست در پایان نوشت ارتش اسرائیل متقاعد شده است که پایگاه‌هایش از جمله نیروی هوایی در هر رویارویی آینده هدف قرار خواهد گرفت که این وضع سبب خواهد شد که همواره در حالت آماده باش گسترده قرار گیرد، ما ممکن است بهای سنگینی در هر جنگ چه با غزه یا لبنان بپردازیم.

اعتراف رژیم صهیونیستی به آماده نبودن جبهه داخلی برای جنگ آینده  

یک ژنرال رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که جبهه داخلی این رژیم برای هر جنگی در آینده آماده نیست. این ژنرال صهیونیست اعتراف کرد اسرائیل برای مقابله با بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله، جنگ‌ها و رویارویی‌های نظامی بزرگ آماده نیست، زیرا نحوه برخورد خجالت آور وزارتخانه‌ها و شهرداری‌های اسرائیلی با توفان اخیر، نگاه‌ها را به سلسله‌ شکست‌ها درباره میزان آمادگی دولت برای بلایا و فجایع دیگر دوخته است، این در شرایطی  است که محافل دولتی تنها به دستاوردهایشان اکتفا می‌کنند و چشمان خود را به روی ناکامی‌ها می‌بندند.

«مائیر آلروان» رئیس طرح موسوم به حمایت از جبهه داخلی رژیم اسرائیل در مرکز مطالعات امنیتی وابسته به دانشگاه تل آویو و معاون رئیس سازمان اطلاعات نظامی که در مذاکرات سازش با مصر و اردن مشارکت داشته بود، در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحرونوت گفته است وضعیت اسرائیلی‌هایی که در توفان اخیر متضرر شده‌اند، بسیار اندوهبار است، با این حال می‌توان پیامدهای خطرناک را در صورتی که دولت از این اشتباهات استفاده کرده باشد، مهار کرد.

این ژنرال صهیونیست افزود گرفتن درس‌های عملیاتی مشخص ضروری نیست، بلکه باید برای  ایجاد تغییرات بنیادین در تفکر راهبردی تصمیم گیرندگان اسرائیل تلاش کرد تا موسسات و وزارتخانه‌ها برای مقابله با بلایا و فجایع آتی خواه طبیعی یا نظامی در آماده باش کامل باشند، زیرا اولین قاعده در رویارویی با این فجایع، اعتراف به وجود کوتاهی در اندیشیدن است.

آلران که مناصب متعددی در ارتش رژیم صهیونیستی داشته است از جمله معاون فرمانده دانشکده دفاع و شورای امنیتی رژیم بوده است، می‌گوید می‌توان فجایع و بلایایی را که ممکن است برای اسرائیل رخ دهد، به دو نوع تقسیم کرد، اول، بلایای طبیعی: توفان چند روزه نشان دادکه اسرائیل برای مقابله با پیامدهای میدانی آن آماده نیست، اگر یک زمین لرزه رخ دهد، چه کاری می‌توان  انجام داد؟ هر چند دولت مسئول حمایت از شهروندانش است، ولی متاسفانه این مسئله درباره اسرائیل اتفاق نیفتاده است، در حالی که بسیاری از دولت‌ها اینگونه نیستند. 

وی افزود نوع دوم فجایع، ساخته بشر هستند که منظور از آن، جنگ‌ها و رویارویی‌های گسترده نظامی است که اسرائیلی‌ها تبعات آن را خیلی خوب می‌دانند، ولی موسسات دولتی اسرائیل برای مقابله با آن آماده نیستند، با وجودی که تمام ارزیابی‌های نظامی می‌گوید که ما در برابر یک رویارویی بی‌سابقه قرار داریم، که معنایش این است که جبهه داخلی  اسرائیل و تاسیسات و مراکز آن آماده نیستند و ما در آن زمان با یک تصویر بی‌نهایت ناامیدکننده روبرو هستیم.

با وجود تلاش‌های مجموعه سیاسی و حزبی برای ثبت دستاوردها، و کاستن از حجم خطرات ناشناخته هر جنگی در آینده، اولین درس از ضعف عملکرد نهادهای دولتی در توفان اخیر، شکستن سکوت است، زیرا افکارعمومی اسرائیل باید حجم خطرات واقعی ناشی از هر جنگی را که دولت اعلام می‌کند، درک کنند.

این ژنرال صهیونیست شکست کابینه رژیم در مدیریت توفان اخیر را عامل نگرانی از شکست رژیم در صورت بروز جنگ بزرگ دانسته و گفته است این وضع سبب می‌شود تا ما برای خودمان نگران باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    29 1
    نه فقط فرودگاه بلکه همه یهود اشغالگر آنجا
  • سید IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    8 1
    با خاک یکسان میشی هر کجا بری .....غده سرطانی ...حرامزاده ها ی دست ب خون بچه ها وشهدا اغشته است باید نابود شی فرار کیلو چند
  • مهدی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    9 2
    پس بگو چرا سردار سلامی میگفت بی بی باید بره شنا یاد بگیره!
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    4 2
    1401 محو شدن اسراییل را در قدس نمازشکر می خوانیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس