کد خبر 1030787
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
غلامرضا سلیمانی

رئیس کل بیمه مرکزی با تأکید براینکه خسارت بانک‌ها، واحدهای تجاری و مسکونی و پمپ بنزین هایی که بیمه حوادث و آشوب داشتند در حال پرداخت است.

به گزارش مشرق، غلامرضا سلیمانی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه میزان از خسارت بانک‌ها و واحدهای تجاری که در اغتشاشات بنزینی آسیب دیده اند پرداخت شده است، گفت: آن دسته از بانکها، واحدهای تجاری و مسکونی و پمپ بنزین هایی که بیمه حوادث و آشوب داشتند با مراجعه به شرکت‌های بیمه و ارائه مدارک در حال دریافت خسارت خود هستند.

بیشتر بخوانید:

سرو مشروب و غارت گونی‌های پسته در اغتشاشات بنزینی

وی با بیان اینکه خسارت واحدهایی که آسیب جدی دیده بودند در حال ارزیابی است، گفت: پیش بینی ما این است که در بالاترین حالت ۴۰ میلیارد تومان خسارت به واحدهایی که بیمه آتش سوزی را داشتند وارد شده است که باید توسط شرکت‌های بیمه پرداخت شود.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین درباره پرداخت خسارت به مصدومان و فوت شدگان حادثه کرمان اینطور توضیح داد که هیچگونه مسئولیت بیمه ای در حادثه کرمان متوجه بیمه مرکزی نیست ولی کمک سه میلیارد تومانی از طرف بیمه ایران به افراد فوتی و مصدومی این حادثه در اختیار استانداری قرار گرفته که بناست با صلاحدید استانداری کرمان پرداخت شود.

سلیمانی درباره بیمه هواپیمای اوکراینی نیز گفت: بیمه هواپیما خارجی است و هر زمان که شرکت خارجی خسارت را برآورد کرد دولت ایران آن را پرداخت می کند.

وی درباره طرح جدید بیمه مرکزی مبنی بر بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: به منظور کاهش حوادث تصادفات و کمک به اقشار آسیب پذیر از اول بهمن سال جاری به مناسبت دهه فجر به همه شرکت‌ها ابلاغ شده خودروها و موتورسیکلت‌هایی که هنوز نتوانستند بیمه شخص ثالث دریافت کنند با بخشودگی جرایم دیرکرد نسبت به صدور بیمه نامه آنها اقدام شود.

رئیس کل بیمه مرکزی با تأکید براینکه ۱۰ درصد خودروها بیمه شخص ثالث ندارند، گفت: خودروها و موتورسیلکت‌ها و همچنین ماشین آلات کشاورزی که حادثه آفرین هستند سه ماه وقت دارند به شرکت‌های بیمه برای دریافت بیمه نامه شخص ثالث مراجعه کنند.

سلیمانی همچنین درباره صندوق بیمه حوادث طبیعی نیز گفت: اشکالی که شورای نگهبان به این طرح آورده قابل رفع است و امیدواریم در صورت رفت و برگشت به مجلس به تصویب نهایی تا قبل از پایان سال تأسیس این صندوق نهایی شود.

وی مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در ۹ ماه منتهی به آذر ۹۸ را به ترتیب در حدود ۴۳.۲ و ۲۲.۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: رشد حق بیمه تولیدی و رشد خسارت پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب حدود ۴۱.۴ و ۲۴.۲ درصد بوده است.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی نسبت خسارت بازار با حدود ۷.۲ واحد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۱.۸ درصد شده است البته در محاسبه این نسبت (حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی برحسب درصد) مبالغ خسارت‌های معوق، ذخایر حق بیمه، کارمزد شبکه فروش وهزینه های اداری-عمومی شرکت‌های بیمه در نظر گرفته نمی‌شود.

سلیمانی تأکید کرد: تعداد ۴ رشته حوادث راننده، درمان، شخص ثالث-مازاد و بدنه اتومبیل به ترتیب با حدود ۶۰.۵؛ ۶۴.۴؛ ۶۱ و ۵۲.۹ درصد نسبت خسارت بالاتر از بازار بیمه داشته است.

وی گفت: سهم سه رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب ۳۳، ۲۵.۸ و ۱۴ درصد است حق بیمه تولیدی در بازار است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس