هو شدن کیمیایی درمیشیان هدیه تهرانی

هرچند مسعود کیمیایی درسال‌های اخیر در کنش‌های سیاسی حاضر نبوده است و این موضع شنبه شب را هم می‌شود صرفاً از روی احساسات و عواطف در نظر گرفت و به نظر می‌رسد در روزهای آینده تعدیل خواهد شد.

به گزارش مشرق، اعلام پذیرش هدف قراردادن اشتباه هواپیمای مسافربری اوکراینی از سوی نیروهای مسلح ایران، اتفاقی عجیب و شوکی بزرگ بود به طوری‌که بعد از اعلام خبر، سرعت تحولات به شدت بالا رفته است. در این گیرودار جمعی از هنرمندان هم خود را به قافله رساندند و با اعلام انواع نظرها سعی کردند خود را پیشتاز ماجرا نشان دهند هر چند در دو روز اول سقوط هواپیما خبری از این ابرازنظرها و تسلیت‌ها نبود و مشخص نبود که چگونه می‌شود بعد از اینکه نیروهای مسلح مسوولیت این خطا را برعهده گرفت به‌طرز عجبیی خود را عزادار مسافران این هواپیما دانست. به نظر سرعت این ابراز نظر و آن سکوت اولیه ناشی از ابراز مخالفت با یکی از نهادهای نظامی باشد. در این گزارش برخی اتفاقات مرتبط را مرور خواهیم کرد.

تقابل کیمیایی با تهیه‌کننده‌اش


اواخر شنبه شب بود که اعلام شد مسعود کیمیایی فیلم «خون شد» را از بخش اصلی جشنواره فیلم فجر با این استدلال که «من هیچ‌وقت اهل جشنواره نبودم و سمت‌وسویم همیشه مردم هستند و نگاه می‌کنم می‌بینیم که مردم روزگار سختی را می‌گذرانند و روزی نیست که خبرهای بد نشنویم. دلم نمی‌خواهد فیلمم در جشنواره فجر نشان داده شود آن هم به‌دلیل تسلیتی که به این همه آدم دارم؛ مردمی که مسافر بودند.» و این خبر به سرعت پخش شد. هنوز دقایقی از این اظهارنظر نگذشته بود که جوادنوروزبیگی خلاف اظهارات کیمیایی را بیان کرد. او گفت: «فیلم «خون شد» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد و نمایش داده می‌شود اما با احترام به نگاه و نظر آقای کیمیایی، تقاضای ما این است که فیلم در بخش کارگردانی داوری نشود و در مابقی بخش‌ها، مورد قضاوت قرار گیرد.» آخرین فعالیت مسعود کیمیایی قبل از «خون شد» فیلم «قاتل اهلی» بود که آنچه به ذهن نگارنده این سطور مانده درگیری وی با تهیه‌کننده فیلمش و البته اصحاب رسانه در نشست خبری جشنواره فیلم فجر بود.

مسعود کیمیایی که در سال‌های اخیر در فیلمسازی نزول کرده و فیلم «متروپل» او با انتقاد شدید منتقدان مواجه شد تا جایی که هم در سالن رسانه و هم در سینماهای مردمی هو شده بود و حالا دوباره انتقادات خبرنگاران را با توهین جواب می‌داد. او خطاب به خبرنگاران گفت که « با دنیای مزدوری در هنر و سینما روبه‌رو هستیم. جنس خندیدن‌ها و ترسیدن قیمت جلسات را می‌دانیم» حالا پیشکسوت سینما بدون هماهنگی با تهیه‌کننده فیلمش اعلام کرده در جشنواره شرکت کرده ولی با مخالفت او روبه‌رو شده است و شاید این آغازی باشد برای یک جدال دیگر از سوی مسعود کیمیایی با تهیه‌کننده‌اش. نبرد نافرجامی که شاید راه فیلمسازی او را در آینده دشوارتر کند. هرچند مسعود کیمیایی درسال‌های اخیر در کنش‌های سیاسی حاضر نبوده است و این موضع شنبه شب را هم می‌شود صرفاً از روی احساسات و عواطف در نظر گرفت و به نظر می‌رسد در روزهای آینده تعدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

حمایت گسترده مدیران دولتی از محکومان امنیتی/ در تاریکخانه تئاتر کشور چه می‌گذرد؟ + عکس و سند

رضا درمیشیان کارگردانی که فیلم به اتفاق تمامی آرا هیات انتخاب فجر با عنوان «مجبوریم» در بخش مسابقه پذیرفته نشد

سه روز گذشته کجا بودی سلبریتی محترم؟


دو شب قبل تجمعی به یاد جانباختگان هواپیمای اوکراینی در دانشگاه امیرکبیر شکل گرفت. تجمعی که ابتدا آرام بود و بعد با حضور گروهی به شعارهای ساختارشکن سوق پیدا کرد. در این تجمع که سفیر انگلیس در آن حضور داشت جعفر پناهی هم دوشادوش وی دیده شدو خبر بازداشت وی هم منتشر شد. هرچند پناهی را دیگر نمی‌توان فیلمساز دانست چون روال اخیر وی بیشتر فعالیت‌های سیاسی است و چند فیلمی که ساخته بیشتر آماتوری بوده که به‌دلیل وجهه سیاسی‌اش در جهان دیده می‌شود. در کنار این شخص رضا درمیشیان هم دیده شد. او هم در سال‌های اخیر سعی کرده خود را یک کنشگر سیاسی نشان دهد هرچند عموماً مواضعی ناپخته دارد و نشان می‌دهد که تحت تأثیر شبکه‌های خارجی است. آناهیتا نعمتی که چندی است کلاً فعالیت هنری ندارد به همراه هانیه توسلی و هدیه تهرانی (که معمولاً کنش سیاسی ندارد) هم در تجمع دانشگاه امیرکبیر حاضر بودند جایی که شعارهای ساختارشکن زیادی سرداده شد. در کنار این‌ها اقدام عجیب و غیرقانونی یک کارگردان سینما هم رخ داد.

هدیه تهران در تجمعات غیرقانونی اخیر

او که سال‌های قبل فیلمش به‌خاطر یک رفتار غیرقانونی معطل مانده بود. رخشان بنی‌اعتماد در یک فراخوان عجیب خواستار برگزاری تجمع مردم سوگوار در میدان آزادی شد و اساساً مشخص نیست او چگونه غیرقانونی مردم را به یک تجمع دعوت می‌کند هر چند وی ساعتی بعد دعوت خود را لغو کرد ولی نفس این رفتار غیرقانونی برای او که سال‌ها مدعی قانونمداری بود عجیب است. اصل مسأله اینجاست که هواپیمای اوکراینی روز چهارشنبه سقوط کرد و همه را داغدار. در آن روز و تا روز جمعه تقریباً فضایی همدردی با مردم و خانواده بازماندگان شکل گرفته بود و این سلبریتی‌ها اصلاً خود را سوگوار کسی نمی‌دانستند ولی ناگهان بعد از اعلام پذیرش خطا از سوی پدافند نیروهای مسلح به یکباره خود را مدعی اصلی و داغدار خواندند و به تحریک مردم شوک‌زده می‌پرداختند.

منبع : صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    12 0
    وقتی شیر زخمی میشه کفتارها دورشو می گیرن . سلبریدی های خائن
  • پیمان IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    10 0
    پیام آقای کیمیایی چون زیرنویس نداشت من خوب متوجه نشدم اما حدس میزنم کل مطلب در مورد براندازی بود حالا کی و کجا متوجه نشدم
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    6 0
    نبايد فيلم هايشان در هيچ سينمايي اكران بشه
  • ناظر IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    2 0
    راست است که تاریخ تکرار میشود. در هر دوره ای شعبان بی مخهایی پیدا می شوند که آب به آسیاب دشمن می ریزند.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    1 0
    کیمیایی با قریب به ۸۰سال سن دنبال چه میگردی؟؟سفیر انگلیس چه وعده ای بهت داده که اینقدر از خود بی خود شده ای؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس