کد خبر 1030685
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
جاستین ترودو نمایه

نخست وزیر کانادا در مراسم یادبود جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در دانشگاه آلبرتا بر عزم خود جهت پیگیری روند اجرای عدالت تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نخست وزیر کانادا در مراسم یادبود جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای خطوط مسافربری اوکراین گفت که او برای آنچه رخ داده «به دنبال عدالت و پاسخگویی خواهد بود».

جاستین ترودو در جمع افرادی که در مراسم یادبود این جان باختگان در دانشگاه آلبرتا شرکت کرده بودند، گفت: «شما ممکن است به طرز تحمل ناپذیری احساس تنهایی کنید، اما شما تنها نیستید. تمام کشور شما در کنار شماست، امشب، فردا و تمام سالهای آینده».

بیشتر بخوانید:

رقص روی خون شهدای هواپیما با میانداری سفیر انگلیس

تصمیمات امروز هیات دولت برای بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی

سلبریتی‌ها همصدا با ترامپ برای تضعیف نیروهای مسلح

نخست وزیر کانادا در ادامه گفت: «این رویداد غم انگیز هرگز نباید اتفاق می‌افتاد، و می‌خواهم مطمئن شوم که شما در این دوران فوق العاده سخت از حمایت کامل من برخوردارید… شما به ما برای پیگیری روند عدالت و پاسخگویی جهت و هدف دادید».

به گزارش مهر، جاستین ترودو همچنین در واکنش به بیانیه ایران در اعلام خطای انسانی به عنوان عامل سقوط هواپیمای خطوط مسافربری اوکراین مدعی شد: «ایران پذیرفت که سقوط هواپیمای پرواز شماره ۷۵۲ اوکراین از جانب نیروهای مسلح این کشور انجام شده است. اکنون تمرکز ما بر مقولاتی چون بستن پرونده، مسئولیت‌پذیری، شفاف‌سازی و عدالت برای خانواده قربانیان است. این یک فاجعه ملی است و کانادایی‌ها با هم عزاداری می‌کنند».

وی همچنین از همکاری با شرکای کانادا برای انجام تحقیقات دقیق و کامل خبر داد.

گفتنی است صبح چهارشنبه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران در حوالی شاهدشهر شهریار سقوط کرد. در این حادثه تمام ۱۷۶ مسافر و خدمه پرواز که اغلب دارای تابعیت ایرانی-کانادایی بودند؛ جان خود را از دست دادند.

ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم وطن و جان باختگان اتباع سایر کشورها، از خطای انسانی پیش آمده عذرخواهی کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 3
    آیا آقای ترودو که در پی عدالت و پاسخگوئیست در خصوص آقای خاوری و دیگر دزدان پول مردم ایران و عودت ایشان برای احقاق حقوق مردم ایران هم قائل به عدالت و پاسخگوئیست ؟!!!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 1
    کشور دزد پرور مدعی پاسخگویی شده! فعلا دزد ملی ایران خاوری پست و بقیشون رو تحویل بدید تا بعد!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 1
    عدالت اون موقع که در کانادا جوان ایرانی را پلیس به رگبار بست کجا بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس