جهان ارا

معترضین به سه موضوع حمله حشدالشعبی به سفارت آمریکا در عراق، حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی و پاسخ موشکی ایران در زدن پایگاه امریکا در عراق اعتراض دارند.

به گزارش مشرق، بخش دیگری از برنامه گفت‌وگو محور "جهان‌آرا" با موضوع «بررسی ابعاد گوناگون سقوط هواپیمای اوکراینی و عملیات رسانه‌ای درباره آن» شنبه شب ۲۱ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ روی آنتن این شبکه رفت.

 پس از سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در حوالی شهرستان شهریار در روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال جاری و جان باختن ۱۷۶ از هموطنانمان و تعدادی تبعه خارجی، گمانه‌زنی‌هایی که درباره چرایی حادثه در رسانه‌ها مطرح شد با مصاحبه مطبوعاتی سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران شکل دیگری به خود گرفت؛ از این‌رو عوامل جهان‌آرا بر آن شدند طی برنامه‌ای به ابعاد گوناگون این موضوع بپردازند.

 بیشتر بخوانید:

آیا مرگ ۱۷۶ نفر انسان برای آمریکا مهم است؟

میهمانان این برنامه محمدصادق کوشکی کارشناس سیاست خارجی و استاد دانشگاه و نادر طالب‌زاده فعال رسانه‌ای و کارشناس مسائل بین‌الملل بودند. مجری برنامه امیرحسین ثابتی بود.

 کوشکی گفت: با صحبت‌های سردار حاجی‌زاده و عذرخواهی ایشان شاهد بلوغ مسئولیت‌پذیری در جمهوری اسلامی بودیم.

 وی افزود: در تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران غیر از مواردی که حضرت امام و رهبری نظام مسئولیت‌پذیری و عذرخواهی کردند بین مسئولین کشور موردی نداشتیم که مسئولی اینچنین شفاف، مؤدبانه و داغدار جلوی دوربین‌ها بیاید و عذرخواهی و مسئولیت‌پذیری کند و بار مسئولیت را از دوش کسان دیگر بردارد.

 طالب‌زاده به گفته‌های آدمیرال انگلیسی، لرد وست درجه‌دار نیروی دریایی انگلیس و ضد ایرانی اشاره و اظهار کرد: وی تحسین کرده و گفته خیلی جالب است ایران سریع اعتراف کرد و ما قبلاً چنین چیزی را نداشتیم.

 وی در ادامه اضافه کرد: ریچارد دالتون سفیر سابق انگلیس در ایران هم اعتراف کرد سابقه ندارد مسئولی بیاید و با این سرعت بگوید ما در فضای جنگی قرار داشتیم و کار ما بود و اشتباه کردیم و عذر می‌خواهیم.    

 فعال رسانه‌ای تأکید کرد: ما همچنان در آرایش جنگی قرار داریم.

 کوشکی خاطرنشان کرد: به اذعان آمار رسمی آمریکایی‌ها در بازه زمانی ۱۰ ساله، بیش از ۹۳ درصد شلیک‌های امریکایی‌ها در پاکستان، افغانستان و یمن با پهپادهایشان خطا بوده است.

 وی با اشاره به هدف گرفته شدن ناو جنگی استارک امریکا در خلیج‌فارس توسط هواپیماهای عراقی در سال ۱۳۶۵ در خلال جنگ تحمیلی و انهدام ناو و تلفات بیش از ۴۰ نیروی امریکایی و هدف گرفته شدن هواپیمای شهید عباس بابایی در بازگشت از مأموریت توسط پدافند خودی در سال ۱۳۶۶ در جریان دفاع مقدس تصریح کرد: در وضعیت و آرایش جنگی این حوادث امری نامطلوب و اجتناب‌ناپذیرند.

 کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد: در حالت‌های رزمایش، رژه‌ها و مراسم‌ها بخشی از نیروهای مسلح اعلام می‌کند که پروازهای مسافربری و تجاری بلند نشوند و سؤال مهم اینجا است که در وضعیت سه سه یا وضعیت جنگی چرا جلوی پروازهای مسافربری گرفته نشد.

 وی هدف هجمه رسانه‌ای علیه سپاه و جمهوری اسلامی ایران را براندازی دانست و بیان کرد: با این هجمه در پی خدشه‌دار کردن اعتماد متقابل مردم و نظام و اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی و سپاهند.

 استاد دانشگاه در خصوص تعرض به تصویر شهید سردار قاسم سلیمانی در تجمع دانشجویی مقابل دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: آیا شهید حاج قاسم سلیمانی مقصر سقوط هواپیمای اوکراینی است که به عکس ایشان اهانت می‌شود.

 وی تصریح کرد: داغداران آمریکا به خاطر حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی امریکا در عراقند که برای تجمع‌های روزهای آینده فراخوان می‌دهند و اینها همان کسانی‌اند که به دنبال داغدار کردن خانواده‌هایی در روزهای آینده‌اند.

 کوشکی تبیین کرد: مأموریت زدن ۵۲ نقطه‌ای را که ترامپ در خیالش می‌خواست در ایران بزند و نتوانست به سربازان بی‌جیره و مواجب داخلی‌اش در فضای رسانه‌ای‌ اینستاگرام و توئیتر سپرده است.

طالب‌زاده گفت: معترضین به سه موضوع حمله حشدالشعبی به سفارت آمریکا در عراق، حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی و پاسخ موشکی ایران در زدن پایگاه امریکا در عراق اعتراض دارند.

 وی افزود: آنها ناراحتند که هیمنه آمریکا شکسته شده است.  

 کوشکی گفت: باید ادای احترام کرد و سر تعظیم فرود آورد در برابر فهم و بصیرت خانواده‌هایی که در اوج داغداری‌شان به خاطر از دست دادن عزیزانشان در سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام می‌کنند این موضوع باعث کم شدن علاقه‌ ما به رهبری و سپاه نمی‌شود و این را به حساب نظام نمی‌گذاریم.

وی با بیان اینکه سردار حاجی‌زاده فرافکنی نکرد، افزود: سردار حاجی‌زاده با قرار گرفتن مقابل دوربین زنده و قبول مسئولیت شهید شد.

 طالب‌زاده در پایان گفت: جبهه جهادی اسلام مرام صادراتی دارد که نشأت گرفته از الگو، تفکر، ایدئولوژی و تمدنی بالاتر از مدل آمریکایی و غربی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 7
  • علــی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    26 8
    اغتشاشگران همان کسانی هستند که هیتلر در باره‌شون گفت: پست‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که به من که بیگانه بودم در تصرف کشورشان کمک کردند، چون وطن مادر است و آن‌ها به من کمک کردند که بر مادرشان مسلط شوم!!!!.
    • علی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      2 1
      این تجمع فقط پرچم امریکا و انگلیس را کم دارد.
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    10 5
    چیزی نیست اینها پسماند خروجی هر خانه ای هستند
  • دیده بان IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    8 6
    زمان برشدن محاکمه وتعیین تکلیف آشوب طلبان ومزدوران غائله بنزین،باعث گستاخی مجدد سایر مزدوران خواهدشد!
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    12 4
    این بوزینه‌ها از موشکباران پایگاه امریکا و لگدمال شدن هیمنه کعبه آمالشان از سر تا تهشان میسوزد
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    21 4
    باید دید سردار سلیمانی با چه کسانی در جنگ بوده است.کسی که تصویر این شهید را پاره کرده از زخم خوردگان دشمنان شهید سلیمانی است. برای مثال 1.صدامیان و حزب بعث . 2. منافقین 3. طالبان 4.داعش 5. ال سعود و گاوهای شیرده امریکا 6. امریکا و انگلیس و استعمارگران ملت ها 7.گروهک های تروریستی مانند ریگی و ....
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    10 4
    درود بر سپاه و ارتش و نیروهای مسلح ایران تحت رهبری فرمانده کل قوا سرافراز باشید
  • ناشناس IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    10 3
    ضد انقلاب داخلی وسلطنت طلبها واشوبگران بدنبال فرصت میگردند تا از اب گل الود ماهی بگیرند ولی باید بدانند که این نظام پشتوانه مردمی دارد نمونه انهم در شهادت سردار سلیمانی دیده شد.
  • نیوشا IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    2 1
    چرا از ترور دانشمندان هسته ای بعضی ها ککشون هم نگزید ؟
  • م IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    2 1
    اینهای که عکس سردار بی احترامی کردن یه شب و روز با خونواده هاشون مثل داعشی ها برخورد بشه بفهمن چه خبره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس