بثینه شعبان

مشاور رئیس‌جمهور سوریه ضمن اعلام اینکه منطقه در آستانه یک دوره جدید به نفع مقاومت قرار گرفته، تصریح کرد، تأثیرات منفی ترور فرمانده نیروی قدس سپاه برای آمریکا طولانی‌مدت خواهد بود.

به گزارش مشرق، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه  اعلام کرد، هدف تمام اقدامات سوریه آزادسازی خاک، آزادسازی اسرا و نابود کردن ترویسم است و سیاست دولت سوریه بر همین امر استوار است.

وی در گفت‌وگویی که با شبکه «المنار» داشت به ترور «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران به دست آمریکا هم پرداخت و در این زمینه به گزارش «هاآرتص» اشاره کرد که نوشته بود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا رژیم صهیونیستی را از قصدش برای ترور سردار سلیمانی آگاه کرده بود بدون اینکه کنگره آمریکا در این باره چیزی بداند. شعبان گفت: ما در برابر اقدامی قرار داریم که ترامپ کاملا برای منافع رژیم اسرائیلی، آن را انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

العرب: آیا کابوس جنگ بزرگ بین ایران و آمریکا پایان یافته؟

کوربین: هیچ توجیهی برای ترور هدفمند وجود ندارد

فیلم/ تجمع ضدآمریکایی دانشجویان در استرالیا

جزئیاتی جدید از ترور سردار شهید سلیمانی

شعبان ترور سردار سلیمانی را اقدامی تکان‌دهنده از سوی آمریکا خواند و گفت: تاثیر از شهادت تنها محدود به روز و چند ماه نیست بلکه اثر آن برای چند سال باقی می‌ماند. آمریکا مرتکب اقدامی شد که در همه زمینه‌ها برایش تأثیر منفی خواهد داشت. آمریکا ثابت کرد دولتی است که کار تروریستی جنایتکارانه مشابه قانون جنگل انجام می‌دهد و بدون رجوع به کنگره، قانون اساسی کشورش را نقض می‌کند.

وی ادامه داد: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که ترامپ به شکل کورکورانه خواست صهیونیسم را انجام می‌دهد، صهیونیسمی که می‌خواهد برای ضربه به محور مقاومت از دست این دو مبارز (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) خلاص شود اما آنچه اتفاق افتاد تقویت محور مقاومت بود. تصمیم پارلمان عراق برای اخرج نیروهای آمریکایی و پاسخ ایران به واشنگتن دو پاسخ بسیار مهم بود و پاسخ‌های بعدی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

شعبان گفت، سخنرانی ترامپ پس از اقدام موشکی ایران که در آن سعی می‌کرد از تنش‌ها بکاهد تلاشی برای جمع کردن این اشتباه بزرگ و متشنج نشدن بیشتر وضعیت بود.

وی در ادامه به مانور اخیر مشترک ایران، چین و روسیه اشاره کرد و گفت، این رزمایش آغاز تاریخی جدید بود، «اگر چین شروع به جایگزینی ایالات متحده در تضمین امنیت با کشورهای خاورمیانه کند» این یک امر تاریخی کاملا جدید خواهد بود خصوصا اینکه چین دنبال هیمنه و تسلط نیست و به دیگران به چشم شرکا می‌نگرد.

شعبان در پایان تأکید کرد: ما امروز در آستانه یک دوره و زمان جدید به نفع مقاومت‌کنندگان و صابرین در منطقه هستیم.

سردار سلیمانی و همرزمانش در سیزدهم دی ماه در فرودگاه بغداد ترور شدند. ایران در پاسخ پایگاه «عین الاسد» آمریکا با با موشک هدف گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس