ترامپ و روحانی

صرفنظر از شرایط پاسخ ایران و چگونگی آن، دولتهای اروپایی معتقدند که کابوس جنگ بزرگ تقریبا دور شده است، اما در عین حال، نگران تصمیم های ناگهانی رئیس جمهور آمریکا هستند.

به گزارش مشرق به نقل از العرب: پس از پاسخ تهران به اقدام آمریکا در مورد ترور سردار قاسم سلیمانی، دیدگاهها و خوانش های سیاسی، متفاوت بود. در حالی که برخی معتقدند این پاسخ، شروع واقعی یک جنگ نظامی بزرگ در خاورمیانه است، سران کشورهای اروپایی به نوعی خوشحالند و تصور می کنند که آتش بحران تا حدی فروکش کرده است.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن پست: با ترور سلیمانی تهدید به پشت درهای آمریکا رسید


در ادامه این مطلب آمده است: صرفنظر از شرایط پاسخ ایران و چگونگی آن، دولتهای اروپایی معتقدند که کابوس جنگ بزرگ تقریبا دور شده است، اما در عین حال، نگران تصمیم های ناگهانی رئیس جمهور آمریکا هستند.


با اینکه اطلاعات دقیقی در مورد پشت پرده مشورتهای بین المللی که قبل از پاسخ موشکی ایران، انجام شد، در دست نیست، اما کانال های تماس بین واشنگتن و تهران، که از طریق عمان و سوئیس، برقرار بود و همچنین، گفتگوی تلفنی یک ساعته بین مکرون و حسن روحانی، نقشه راه پیچیده ای را ترسیم کرد که جوانب بیشتر آن، در روزهای آینده فاش می شود.


ترور سردار سلیمانی، موجب عصبانیت اروپایی ها شد؛ به این دلیل که تصمیم ترامپ، بدون هماهنگی و مشورت با دولتهای اروپایی انجام شد و این مساله بر پرونده های بحران بین آمریکا و اروپا افزود.


اروپایی ها معتقدند که ترامپ با اقدامات خود، با امنیت و استقرار اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آنها، بازی می کند؛ چرا که وقوع جنگ، باعث می شود این دولتها، هزینه سنگینی بپردازند.


به طور کلی، تحلیلگران در مورد ناراحتی اروپایی ها از دونالد ترامپ صحبت می کنند و همین امر، سفیر سابق فرانسه در ایالات متحده را بر آن داشت تا به اروپایی ها هشدار دهد که مبادا نفرت آنها از ترامپ، باعث غفلتشان از مسائل اساسی خود شود.


به نظر نمی رسد اتفاق فعلی بتواند تنش در روابط واشنگتن با دولتهای اروپایی را برطرف کند. همانطور که وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو به صراحت گفته است:« اروپایی ها آنطور که انتظار داشتم، به ما کمک نکردند. فرانسه، آلمان و انگلیس همگی نیاز دارند تا درک کنند که این اقدام آمریکا، جان اروپایی ها را نیز نجات می دهد!»

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس