حاجی زاده

برای کسی که می تواند، با حادثه عین الاسد سالها و چه بسا ده‌ها سال قهرمان ملی باشد، رفتن به جلوی دوربین‌ها و ریختن آبرو – البته به ظاهر- با اصل حب نفس! منافات بزرگی دارد.

به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

من سردار حاجی زاده؛ از خط مقدم بازگشته‌ام، تا از صداقت نظام دفاع کنم

مسئولیت پذیری یک فرمانده، چگونه جلوی تحریف انتقام سخت را گرفت؟!

«چند روز قبل در حادثه تروری جان سالم به در برد، در فاصله کوتاهی به غرب کشور می‌رود، تا یکی از بزرگترین حوادث تاریخی 70 سال اخیر جهان، یعنی حمله به یک پایگاه نظامی آمریکا در برابر بخشی از انتقام خون شهید سپهبد سلیمانی را فرماندهی کند، در فاصله کوتاهی به تهران بر میگردد و در برابر دوربین‌های که در انتظار ریختن آبروی او در برابر شرمندگی سقوط هواپیمای بوئینگ است، قرار می گیرد»

این قسمتی از یک فیلم سینمایی خیالی هالیوودی و یا بالیوودی نیست، این بخشی از واقعیت رفتاری فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران، یعنی سردار سرافراز حاجی زاده است. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها سالها برای نظامیان خود فیلم تخیلی ساختند، حتی کارشان به جایی رسید که از دل جنایات خود در ویتنام، عراق و افغانستان نیز قهرمان سازی هالیوودی کردند. اما خودشان نیز می‌دانند که آن قهرمانان خیالی هستند و آنچه امروز حقیقی‌تر از هر واقعیتی است، رفتار صادقانه سردار حاجی‌زاده ایرانی هست.

اما او چرا دیروز پای در مقتلگاه آبروی خود گذاشت؟
برای کسی که می تواند، با حادثه عین الاسد سالها و چه بسا ده‌ها سال قهرمان ملی باشد، رفتن به جلوی دوربین‌ها و ریختن آبرو – البته به ظاهر- با اصل حب نفس! منافات بزرگی دارد. واقعیت این است که آمدن او جلوی دوربین‌ها مصادق این جمله است: «من سردار حاجی زاده؛ از خط مقدم  بازگشته‌ام، تا از صداقت نظام دفاع کنم»

چه کسی در این شرایط که حتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز بر طبل پنهان کاری برخی مسئولین حادثه هواپیمایی اوکراینی می‌کوبد، باید از صداقت نظام دفاع می‌کرد؟! چه کسی باید صداقت نظام را تبدیل به باور عمومی می‌کرد که در جمهوری اسلامی فردی در جایگاه عالی‌ترین مقام نظام، پس از کامل شدن تحقیقات نظامی، بلافاصله و بدون در نظر گرفتن پیامدهای به ظاهر دنیایی- بخوانید سیاسی و امنیتی- دستور رفتار صادقانه با مردم و کشور را می‌دهد. اوست که می توانست از برخی دلایل تاخیر در اعلام نتیجه قطعی سقوط هواپیما بگویید.

آری برای این امر مهم اینبار باید کسی به مقتل آبروی خود برود که خود از آبرومندان انقلاب باشد. قرعه نه به نام سردار حاجی زاده خورد، بلکه دواطلبانه کاندیدای این صحنه بزرگ شد.

اما یک نکته را تاریخ بعدها بیشتر قضاوت خواهد کرد، مساله‌ای که بسیاری از ما داخلی‌ها نیز درک نکردیدم ولی روس‌ها در خارج از ایران فهمیدند!

خبرگزاری روسی اسپوتنیک درباره اقدام صادقانه فرمانده هوا و فضای سپاه نوشت: «شجاعت سردار حاجی زاده در تحمل مسئولیت هدف قرار گرفتن هواپیمان اوکراینی بسیار ستودنی می‌باشد و شاید بتوان گفت اولین بار است مسئولی جلوی دوربین ها می آید و با این شجاعت همه مسئولیت های یک اشتباه را گردن می گیرد. شاید تنها مساله ای که ماجرای هواپیما اوکراینی ثابت کرد، تکذیب اخبار مرتبط با تبانی ایران و آمریکا در حمله ایران به پایگاه های نیروهای آمریکایی در عراق بود. اگر تبانی ای وجود داشت قطعا نیروهای مسلح ایران با چنین شرایط پر تنش واضطرابی مواجه نمی شدند و قطعا چنین اتفاقی پیش نمی افتاد.»

آری او آبرویش را -بدون آنکه مقصر اصلی باشد- داد تا حکمتی الهی شکل بگیرد و تاریخ فردا نتواند انکار کند که انقلاب اسلامی، انتقام سردار ایران، سپهبد شهید قاسم سلیمانی را از آمریکایی‌ها گرفت و حاضر به معامله نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 16
  • من IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    68 7
    سردارتوسردارایرانی ها باقی خواهی ماند.توواقعا سرداری هم سردارجنگ ها وهم سرداردلها ای کاش مسئولین قبلی وبعدی ازشما یادبگیرند بااینکه مقصر اصلی تونبودی. فدایی داری سردار.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    55 6
    سپاه در عین اقتدار مظلوم است
  • پری مجرد48ساله IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    10 0
    کامنت من رو هم
    • پری مجرد48ساله IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      25 1
      مرگ بر آمریکا
  • پری مجرد48ساله IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    12 2
    این اشتباه غیرعمدی خواست و اراده پروردگار متعال بوده و همه باید در برابر خداوند تسلیم باشیم
    • علی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      2 0
      داداشم گلم عزیزم ریختن خون بیگناه فقط از دست ادمای بی شرفی مثل ترامپ واون ارتش جهنمی آمریکا برمیاد برو ببین با هواپیمای ریوت جوینت اون تاج سر ارتش خونخوارشون چطور با حمله سایبری کد شناسایی اون هواپیمای بیچاره اوکراینی رو به جای یک موشک کروز جازدن که سامانه بوئینگ و از کروز تشخیص نداد گه نمیدونی یه کم پرسو جو کن این حادثه به تمام معنا کثافت اون ارتش پست و مظلوم کش امریکا رو رو میکنه.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    31 2
    از سردار حاجی زاده خیلی چیزها باید یاد گرفت یکیش همین خودگذشتگیش
  • DE ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    14 0
    چه کسی اطلاع داده موشک های کروز دشمن به سوی تهران شلیک شده اند !؟
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    18 1
    درود بر سردار حاجی زاده عزیز تو عزیز دل مایی سردار - امریکا از تو عصبانی است مااز تو خرسندیم
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    38 5
    حسن روحانی و دار و دسته اش 6 ساله به زندگی مردم گند زنده اند اما دریغ از یک معذرت خواهی ساده
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    31 8
    با عرض تسلیت به خانواده های محترم شهدای هواپیمایی ، یادمان نرود این بزرگواران بویژه سردار گرانقدر با غیرت مردمی و شجاع سردار حاجی زاده یک عمر برای امنیت ما سینه سپر کرده اند. نگذاریم دشمن شاد شوند جنایتکاران عامل شهادت سپهبد سلیمانی.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    14 1
    تمام دنیا از این حادثه بگذرند، صدا سیما بی خیال نمیشه
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    13 6
    انتقام سخت فراموش نشود منتظر انتقام سخت محور مقاومت هستیم
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    8 4
    سردار تو همیشه سربلند و محبوب دل ما هستی
  • شمس IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    5 12
    سلام اگه من جای مسولین بودم بعد برسی ها دقیق مبنی بر عدم تعمد در کم کاری افسر عمل کننده به بعنوان اجرای وظیفه ذاتی تشویق میکردم وبه سردارحاجی زاده به خاطر اطلاع رسانی به موقع به مراجع بالاتر تقدیر میکردم ولی به اون کسی یا کسانی که به اعتماد عمومی ضر به زدن و آبروی نظام و کشور را بردن رحم نمی کردم۰
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    6 2
    مقصر اصلی کی بود پس؟
  • مرصاد IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    14 4
    مبادا ، مبادا ! موجب تضعیف مردان امنیت خود شویم و دشمن را شاد کنیم !!
  • سید IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    16 5
    چند ابهام مهم ، درحادثه سقوط هواپیمای اکراینی ، مشهود است : چرا در حالت صددرصد جنگی ، دستور لغو پرواز های مسافری داده نشده ؟! آن فردی که با آمادگی کامل ، در آن ساعت صبح ، درحال فیلمبرداری از قبل و بعد هدف قرار گرفتن هواپیما بوده ، کیست ؟! چرا سیستم ارتباطی هماهنگ کننده پدافند برای شلیک ، دچاراختلال شده ؟! و سفیر مسئله دار انگلیس ؛ در میانه آشوبگران مقابل دانشگاه ها ، چه می کرده ؟! و... !!
  • مرصاد IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    8 3
    ساعت صبح ، درحال فیلمبرداری از قبل و بعد هدف قرار گرفتن هواپیما بوده ، کیست ؟! چرا سیستم ارتباطی هماهنگ کننده پدافند برای شلیک ، دچاراختلال شده ؟! و سفیر مسئله دار انگلیس ؛ در میانه آشوبگران مقابل دانشگاه هاچه می کرده ؟! و... !!
  • حسن IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    4 3
    ایکاش بجای اظهار نظر فقط میگفتند حادثه در حال بررسی کارشناسی است و نظر قطعی بعداز چند روز اعلام خواهد شد .
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    2 0
    عاشقتم سردار، خیلی مَردی
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 0
    درود بر سپاه و سردار
  • دیده بان IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 0
    فان حزب الله هم الغالبون
  • مرصاد IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    6 6
    چند ابهام مهم ، درحادثه سقوط هواپیمای اکراینی ، مشهود است : چرا در حالت صد درصد جنگی ، دستور لغو پرواز های مسافری داده نشده ؟! چه کسی ، به پدافند گفته که ؛ موشک های کروز آمریکا در راه است ؟! چرا هواپیما چرخش تحریک کننده پدافند را داشته ؟! آن فردی که با آمادگی کامل ، در ساعت 6 صبح ، درحال فیلمبرداری از قبل و بعد هدف قرار گرفتن هواپیما بوده ، کیست ؟! چرا سیستم مخابراتی هماهنگ کننده پدافند برای شلیک ، دچاراختلال شده ؟! و سفیر مسئله دار انگلیس ؛ در میان آشوبگران مقابل دانشگاه ، چه می کرده ؟! و... !!
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      0 1
      کسی به پدافند نگفته رادار رو هک کردن
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 0
    باید با حمایت خودمون از سردار در فضای مجازی مانع از ترور تبلیغاتی ایشون بشیم
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 0
    سردار عزیز شما ابروی این ملت هستید شما خونخواه حاج قاسم و حججی هستی این کلمه شما که ارزوی مرگ رو برای خودتون ب زبان اوردید قلبهای زیادی رو به درد اوردید. برادر و همرزم شما حاج قاسم رو از استکبار مطالبه کنید ابروی ما بسته ب یه تار سبیل شماست سردار سر رو بالا بگیر
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    3 0
    # من حاجی زاده ام
  • جوادی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 0
    بنده به شدت به تاخیر سه روزه در اعلام اینکه ایران سهوا هواپیمای مسافربری را ساقط کرده معترضم و معتقدم این تاخیر در اعلام از خود هدف قرار دادن هواپیما بدتر است. (البته رشادتهای 40 ساله سپاه را هرگز هرگز فراموش نخواهیم کرد) اما بیایید با اعتماد به سخنان سردار عزیزمان صحنه را بازسازی کنیم و فکر کنیم ما پشت سامانه پدافندی هستیم: ساعت 0612 با توجه به شرایط جنگی و آمادگی برای دفاع از 52 نقطه اعلامی ترامپ پشت سیستم پدافندی نشسته ام . هشدار موشکهای کروز را دریافت کرده ام و نمی توانم به هر دلیل (جمینگ ، هک ، شلوغی خطوط یا هر دلیل دیگر) با مقام مافوق جهت شلیک تماس بگیرم. فرصت برای من نه دقیقه بلکه ثانیه هاست . همه علایم دایر بر هشدار حمله است و اگر عکس العملی نشان ندهم و حمله مثلا به بیت رهبری یا یک مرکز فوق مهم فاوای سپاه باشد و نزدن من یعنی از دست رفتن یکی از ارکان بسار مهم کشور. پس در چند ثانیه اقدام میکنم و من هم اگر بودم و در چنین شرایطی قرار می گرفتم حتما شلیک میکردم. البته عدم توجه اپراتور شوروی به آلارم دستگاهها که خطر حمله اتمی آمریکا را اعلام می کرد را قبول ندارم که می گویند سیستم او ایراد پیدا کرده بود. معتقدم من انقلابی عمل می کردم و میزدم. تمام. لطفا به ابزار و اطلاعاتی که در اختیار خدمه سامانه پدافندی قرار داده اید توجه کنید و او را بازخواست کنید. اگر در اثر قصور او و عدم درگیری اش با حمله کروزها مثلا رهبرمان را از دست می دادیم آیا باز هم آن اپراتور را متهم به خطای انسانی می کردید. البته نگویید که تو نه فرزند نه پدر نه مادر نه همسرت را در این پرواز از دست ندادی و راحت حرف میزنی نه. معتقدم انقلاب هزینه دارد و بعضا شکل پرداخت این هزینه ها بسیار جگرسوز است و تسلیت به خانواده همه مسافرین. نکته بعد گفته میشه خلبان اوکراینی سعی کرده هواپیما را در منطقه کم جمعیت تر بیاندازه پایین که اگر با بررسی ها این امر ثابت بشه باید به احترام این بزرگ مرد ایستاد و کلاه از سر برداشت و گفت درود به شرفت در آخر اینکه ما سپاهیان عزیز را بازخواست می کنیم که البته حق هم همین است و میدانیم فرمانده ما آبروی خود را در کف گذاشت و شجاعانه گفت کاش من مرده بودم و این روز را نمی دیدم آفرین به غیرتت که حب وطن و انقلاب را حتی بر آبروی خود ترجیح دادی. یادمان باشد فرمانده وینسنس مدال گرفت.
  • یزدی IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    2 0
    سردار اگر چه حادثه تلخ است و رحمت خدا بر جانباختگان و تسلیت به همه باز ماندگان .ولی دست شما سرداران بزرگ اسلام را می بوسم که امریکای جنایت کار را سر جایش نشاندید عزت ما بستگی به فداکاری شما عزیزان دارد .خدا نکند غبار غم بر چهره شما بنشیند
  • حسین IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    3 0
    عزیزم، روزی که در خصوص ماجرای سقوط هواپیما صحبت کردی و بغض گلویت را گرفت کلی گریه کردم. وقتی از خدا طلب مرگ کردی من هم از خدا طلب مرگ کردم که دیگر بغضت را ندیده و این کلمات سنگین را نشنوم. خودم و همه خانواده و زندگیم فدایت ای خار چشم دشمنان اسلام ،ای سردار امام خامنه ای و ای زمینه ساز ظهور امام زمان( عج )
  • سینا IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    قبول این چنین اشتباهی وگردن گرفتنش فقط از دست مردان بزرگ خدا بر میاد درود برتو سردار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس