کد خبر 1030241
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
بزرگداشت سردار سلیمانی در محضر رهبرانقلاب

انتقام خون شهیدسلیمانی را نه یک بار بلکه بارها خواهیم گرفت و این نقم در قرآن چهار بار در مورد انتقام کور دشمنان از مومنان به‌کار رفته اما سیزده بار در رابطه با انتقام هدفمند خداوند از گنهکاران آمده.

به گزارش مشرق، محمدحسین محترم در یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

مکتب ملت ایران مکتب امام حسین(ع) و عاشورا است و انتقام به‌عنوان یکی از پیامدهای پساعاشورا بخشی از فرهنگ شهادت و مقاومت می‌باشد که تا روز قیامت ادامه دارد و حضرت بقیه‌الله‌الاعظم روحی فدا نیز قیام الهی خود را با ندای «انا المنتقم» آغاز می‌کنند. انتقام از ماده نقم به‌معنی انکار است و مراتب مختلفی دارد.ممکن است بصورت زبانی و سرزنش و نکوهش و یا عملی و مجازات کردن، و گاهی موقتی و گاهی مستمر و مداوم باشد. انتقام زبانی ملت ایران از آمریکا همان شعار«مرگ بر آمریکا» است.

به همین علت است که آمریکا خیلی از این شعار هراس دارد و به کمک نفوذی‌های خود تلاش فراوان می‌کند تا این شعار در جامعه ما و امت اسلامی به فراموشی سپرده شود. حضرت امام(ره) در سراسر عمر شریفشان به ملت ایران هشدار می‌دادند که «خط این است که اصلا آمریکا و قضیه مرگ بر آمریکا منسی بشود» لذا «شعار مرگ بر آمریکا» نشانه دشمن‌شناسی ملت ایران و یک انتقام مداوم الهی از آمریکا است که مردم خیلی بهتر از برخی به اصطلاح روشنفکران و مدعیان سیاست ذات دشمنان و باطن خبیث آمریکا را به‌خوبی شناخته‌اند و معنی و پیامدهای «شعار مرگ بر آمریکا» را می‌دانند. لذا این شعار فراموش شدنی نیست، چنان‌که رهبر معظم انقلاب نیز روز چهارشنبه گذشته تاکید کردند «نباید در شناخت دشمن دچار ‌اشتباه شد، تلاش وسیعی با استفاده از شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی برای تغییر نظر مردم درخصوص دشمن در دستور کار است». حضرت امام(ره) هم تاکید داشتند «نباید ما فراموش کنیم که ما در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا هستیم، ما نخواهیم گذاشت دست‌نشاندگان آمریکا صدای سازش با آمریکا سر دهند و نه تنها از کعبه مسلمین که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ آمریکا را به صدا درمی‌آوریم» و امروز شاهد تحقق این وعده روح الله هستیم.

اما انتقام عملی در این برهه از زمان طیف وسیعی از گزینه‌ها را دربرمی‌گیرد که ممکن است موقتی و یا مداوم باشد .سیلی که آمریکا هم زمان با به خاکسپاری شهید سرافراز سلیمانی در دو پایگاه عین‌الاسد و اربیل خورد، و همچنین قبلا ساقط کردن پیشرفته‌ترین پهپاد جاسوسی آمریکا نمونه‌هایی از انتقام عملی و موقتی است که هم می‌تواند مقدمه انتقام مداوم باشد و هم می‌تواند بارها تکرار شود. به‌قول یکی از فرماندهان سپاه ۱۰۴ نقطه حیاتی آمریکا در غرب آسیا شناسایی و موشکهای شهاب۳ با برد۲۰۰۰ کیلومتر روی این اهداف قفل شده‌اند».

اینکه گفتیم انتقام خون شهیدسلیمانی را نه یک بار بلکه بارها خواهیم گرفت نیز یک مبنای قرآنی دارد. نقم در قرآن چهار بار در مورد انتقام کور دشمنان از مومنان به‌کار رفته اما سیزده بار در رابطه با انتقام هدفمند خداوند از گنهکاران آمده است. اخراج نیروهای آمریکایی ازمنطقه و نابودی رژیم صهیونیستی که حضرت آقا بر آن تاکید کردند یک انتقام عملی سخت مداوم و مستمر است که شمارش معکوس برای تحقق کامل این دو انتقام اساسی آغاز شده و پیامدهای به مراتب گسترده‌تر و عمیق‌تری از انتقام‌های مکرر موقتی، هم برای منطقه و جهان اسلام و هم برای آمریکا و سیاستهای نظام سلطه خواهد داشت و به‌قول سید حسن نصرالله «وقتی آمریکایی‌ها از منطقه رفتند، صهیونیستها هم پشت سرشان باید بروند و خواهند رفت». قرآن نیز که مقابله با مستکبران و انتقام گرفتن از آنها را واجب  می‌شمارد، در جهت انتقام گرفتن عملی مداوم از دشمنان در آیات مکرر از جمله در سوره توبه به مسلمانان فرمان می‌دهد:«مشرکان را هر کجا یافتید بکشید و آنان را دستگیر کنید و به محاصره درآورید و در هر کمینگاهی به کمین آنان بنشینید، مگر توبه کنند... با آنان بجنگید که خدا آنان را به دست‏ شما عذاب و رسوایشان و شما را پیروز می‌کند و دلهای مؤمنان را خنک می‌گرداند».

به این شائبه و سفسطه نفوذی‌های آمریکا و برخی ترسوها که حکم خویشتنداری صادر می‌کنند!، هم باید در همین جااشاره کرد که اسلام انسان را مخیر به انتقامی کرده که تجاوز متوجه یک شخص باشد نه اینکه متوجه یک ملت و یک امت باشد. انتقام از دشمنان امت اسلامی دیگر اختیار بردار نیست و مثل نماز و بلکه بالاتر از آن از اوجب واجبات است. انتقامی که رهبرمعظم انقلاب وعده آن را دادند، خداوند صاحب آن انتقام است.

خداوند بارها در قرآن از جمله در چهار سوره آل‌عمران و مائده و زمر و ابراهیم خود را صاحب انتقام و «ذواانتقام» معرفی و تاکید کرده است«وَالله عَزیزٌ ذُوانْتِقامٍ»-«خداوند برای کافران لجوج صاحب انتقام است و انتقام می‌گیرد و قادر است به انتقام گرفتن».عزت و صاحب انتقام بودن خداوند اقتضا می‌کند کسی که حق را انکار کرده، او را انکار کند و از او انتقام بگیرد.در شرایط کنونی شعار مرگ بر آمریکا همان انکار کردن استکبار آمریکا و اخراج آمریکا از منطقه نیز همان انتقام خداوند از مستکبران است.

«همراه شدن ذو با انتقام» و «همراه‌بودن ذوانتقام با عزیز» در قرآن نیز به این معنی است که اولا انتقام گرفتن خداوند از روی اختیار و هدفمند است، نه اینکه غیراختیاری و احساسی و ناشی از عصبانیت باشد.

ثانیا برخلاف برخی تحلیل‌های دل‌های مریض و مغرض و ترسو،انتقام گرفتن هدفمند و هوشمندانه موجب عزت و امنیت بیشتر می‌شود و به معنی چیره شدن و برتری یافتن است و کسی می‌تواند انتقام بگیرد که بر دشمن برتری و تسلط داشته باشد. ثالثا انتقام الهی هدفمند در مقابل عقاب کردنِ سریع (که به انتقام عملی موقتی یاد کردیم)، آمده و انتقام اصلی مستمر، شدیدتر از انتقام و مجازات سریع موقتی است چرا که در انتقام هدفمند دشمن متحمل شدیدترین مجازاتها خواهد شد. رابعا هدف خداوند از انتقام پاک کردن زمین از مستکبران است. به‌همین دلیل رهبرمعظم انقلاب فرمودند «اینگونه سیلی زدنها کفایت انتقام نمی‌کند».  

خامسا وعده خداوند در انتقامِ یاری‌کننده مومنین صادق است و در زمان و مکان مناسب انجام می‌گیرد. خداوند درباره یاری حضرت موسی در سوره اعراف می‌فرماید «فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ و فَاَغرَقنهُم فیِ الیَمِّ -سرانجام انتقام گرفتیم و آنها را در دریا غرق کردیم».

سادسا از نظر قرآن مجرمین مستحق و مشمول انتقام الهی هستند، چنان که در آیه ۲۲ سوره سجده تاکید می‌کند:«إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمینَ مُنْتَقِمُونَ» - مسلّماً ما از مجرمان انتقام خواهیم گرفت». لذا اینکه مقاومت اعلام کرده اخراج نیروهای آمریکا از منطقه هدف اصلی انتقام سخت است، یک مبنای قرآنی دارد که خداوند وعده نصرت و یاری آن را داده است: «وَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذینَ أَجْرَمُوا وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنینَ- از مجرمان انتقام گرفتیم و یاری مؤمنان، حقی است برعهده ما» (سوره روم آیه ۴۷).

گرچه خداوند در سوره دخان می‌فرماید«إِنَّا مُنْتَقِمُونَ-ما انتقام گیرنده‌ایم»، اما در سوره زخرف تاکید می‌کند«فَاِنّا مِنْهُمْ مُنْتَقِمُونَ - حتماً انتقام خواهیم گرفت». حال خشم ملت ایران از آمریکا بعنوان عامل شهادت شهید سلیمانی یک خشم الهی است، چراکه شهید سلیمانی یک مرد الهی و مجری اوامر الهی بود و زمانیکه مجرمین و دشمنان موجب اندوه توام با خشم ملت ایران شدند باید به‌دستور خداوند مجازات شوند: «فَلَمَّا آسَفُونا انْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْناهُمْ أَجْمَعینَ-هنگامی که ما را به خشم آوردند، از آنها انتقام گرفتیم و همه را غرق کردیم» (سوره زخرف، آیه ۵۵).

اما چرا پایگاه عین‌الاسد عراق به‌عنوان اولین هدف انتقام سخت ملت ایران که هم تجلی انتقام موقتی و هم تجلی انتقام دائمی بود، انتخاب شد؟

اولا طی ۱۵ سال گذشته به پایگاه امنی برای حضور روسای جمهور و وزرای خارجه و مقامات پنتاگون از جرج بوش پسر و اوباما و ترامپ تا مایک پنس و پمپئو و ژنرالهای آمریکایی تبدیل شده بود.

ثانیا بعنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه استراتژیک و چندمنظوره آمریکا مسئول طراحی عملیات‌های امنیتی و نظامی و اطاق جنگ علیه نیروهای مقاومت در منطقه محسوب می‌شد و بر سه کشور عراق و سوریه و ایران و همچنین ترکیه‌اشراف اطلاعاتی- جاسوسی داشت و مجهز به سیستمهای فوق پیشرفته رصد هوایی تا شعاع بیش از۴۰۰کیلومتر بود.

همچنین هدایت پهپادها و بالگردهای جنگی و تدارکات و پشتیبانی عملیاتهای نظامی و تأمین سوخت و تجهیزات و خودروهای نظامی آمریکا از این پایگاه انجام می‌شد.

ثالثا محل طراحی و برنامه‌ریزی برای فتنه‌انگیزی در کشورهای منطقه از جمله اغتشاشات و فتنه‌های اخیر در عراق و لبنان و همچنین ایران بود.

رابعا ازاین پایگاه به‌عنوان اتاق هماهنگی عملیاتی بین نظامیان آمریکایی و تروریستها استفاده می‌شد و محل کمک‌رسانی به تروریستها و تلاش برای احیای مجدد داعش بود. خامسا دراین پایگاه علاوه‌بر نیروهای آمریکایی، نیروهای انگلیسی و دیگر همپیمانان آمریکا نیز حضور داشتند و این حمله علاوه به آمریکا حامل پیام روشن و قاطعی به انگلیس و دیگران نیز بود. همچنین عین‌الأسد قبل از این به عنوان پایگاهی برای شلیک موشک‌های دوربرد عراق به تل‌آویو و مناطق فلسطین ‌اشغالی از جمله حیفا تلقی می‌شدکه تخلیه آن از نیروهای آمریکایی و قرارگرفتن در اختیار نیروهای عراقی می‌تواند برای اسرائیل خطرآفرین باشد و پیامی به اسرائیل نیز بود. لذا به همه این دلایل راهبردی و دلایل دیگر ترامپ در سفر مخفیانه ۱۳ اسفند گذشته به عراق و حضور در پایگاه عین‌الأسد، در جمع نظامیان خود وعده داده بود که «سه میلیارد دلار برای توسعه پایگاه عین‌الأسد» اختصاص خواهد داد.

با این‌اشاره‌های کوتاه، اهمیت انتقام سخت سپاه در هدف قرار دادن و ویران کردن پایگاه عین‌الاسد و بزرگ‌ترین تحقیر آمریکا بعداز جنگ جهانی دوم و پیامدهای آن بیش از پیش روشن می‌شود که دردناک بودن این انتقام تا زمانی که مقاومت وجود دارد و آمریکا، آمریکای مستکبر باشد، ادامه خواهد داشت. این یعنی انتقام سختِ مداومِ هدفمند و هوشمند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    حالا مونده اقای ترامپ، تو فتنه را بنداز مام منافقان ( داخلی ها) رو اینور منهدم می کنیم.. داخل که پاکسازی شد، اونوقت تمام و کمال در خدمتیم. به زودی :)
  • US ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    آمریکا از اون سر دنیا اومده با ایادیش دارند فرمندهان مقاومت رو میکشند، چه با پهپاد، چه ترور، جوابشون رو باید سریع و قاطعانه داد، و همچنین تکتیک‌های محافظت از سران مقاومت را تغییر داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس